Pagina 1 van 1
aankoop s/v40
Geplaatst: 16.01.2009 - 20:26
door schaefer
Ik rijd momenteel een 440 uit '93. Nu ben ik echter op zoek naar een s/v 40 uit ongeveer '98 en een LPG G3 installatie. Wat kunnen deze auto's qua km-stand aan en wat zijn de dingen waar je op moet letten bij de aankoop van deze wagens? Wie heeft voorkeur voor een bepaalde motor (ook met het oog op LGP)
alvast bedankt allen..
Geplaatst: 17.01.2009 - 13:36
door Jolly Breeze Racing
Heb in 1996 een s40 1.8 met LPI-installatie gekocht, in 2004 ingeruild met 370.000 km. Niks geen bijzondere gebreken gehad, alleen vlak voor inruil een lekke uitlaat.
Geplaatst: 17.01.2009 - 17:50
door schaefer
Niemand verder?
Geplaatst: 17.01.2009 - 22:35
door henknoordermeer
Als je voor betrouwbaar en LPG G3 wilt gaan dan raad ik je een 1.8 liter aan met een Vialle LPI G3 installatie..
De pomp in de lpg tank is een zwak puntje en zou na 150.000 km kapot kunnen gaan, dit kost dan ongeveer 400,- voor een revisie of 750 voor een nieuwe tank... Of een 2de hands van Marktplaats voor 150.- erin zetten kan ook.
Maar zo'n pomp kan ook gerust veeel langer mee gaan, is gewoon geluk (of pech) hebben.
De 1.8 motoren zijn zeer betrouwbaar en uitermate geschikt voor lpg. Kunnen makkelijk 4 of 5 ton draaien met het juiste onderhoud.
De 2.0 motor kan ook op lpg... de 2.0 turbo en T4 motor kunnen in principe ook op lpg, maar zijn veel gevoeliger en zul je dus bijna niet op lpg tegen komen.
Succes, De S/V40 is een perfecte wagen.
Geplaatst: 18.01.2009 - 23:30
door sjoerdb
waarom wil je LPG? hoeveel km rij je per jaar?
ik rij zelf nu een V40 diesel, 1.9D 115 pk, 5 cent de kilometer aan brandstofkosten, 270 euro per 3 maanden. hij rijdt prettig, en als je geen haast heb dan kan je altijd 1200 km per tank rijden.
hiervoor reed ik een 440 diesel, ook die kon vaak 900 km op een tank rijden of meer. reed prima.
in allebei gevallen heb je de standaard tank en geen last van lpg tank in achterbak of reservebandplek. ook kan je langere afstanden afleggen op een tank.
Geplaatst: 19.01.2009 - 10:03
door Bart Giesen
Ik heb ook een S40 1.8 16v uit '96 met een Vaille LPI installatie.
Er staat nu 356.000KM op de teller. Het enige LPG-gerelateerde probleem wat ik gehad heb is;
-Bougies(-kabels) vervangen (60e)
-Norzels LPG verstopt en vervangen (100e)
Verder niks geen problemen.
Wat ze kunnen lettende op KM-standen;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
LPG
candadas - s40 2.0 16v lpi g3 1997 -
410.000
Regina Roeters (vriendin) - V40 1.8i LPI G3 1997 - 401510km
Bart Giesen - S40 Europe 1997 - 1.8 G3 LPi - 356.000 km
Trompetje - V40 Luxery 1996 - 334.000 km (
Sander - V40 Europa 1997 1.8 G3 - 300.000 km
Turbodesk - V40 Europa 1997 1.8 Lpi G3 - 250.000 km
Zuipschuit - V40 Europa 1998 - 140.750 km
henknoordermeer - V40 1.8 Europa 1997 LPI - 293800 km
Sluit me dus helemaal bij Henk Noordermeer aan. Ook wat aangaat LPG op de T-modellen e.d. De meeste zijn inderdaad 1.8 liter motoren.
Op LPG rijdt ik +/- 500KM. Zeker met oog op de huidige LPG-Prijzen (bij ons 0.41 cent p/l) is het echt supervoordelig rijden! Vooralsnog wil ik niet anders. Je moet misschien iets vaker naar de pomp dan wanneer je op benzine of diesel rijdt.
Diesel +/- 1100KM per tank - 50 liter = 1 op 22 (48e volle tank)
Benzine +/- 750KM per tank - 50 liter = 1 op 15 (59e volle tank)
LPG +/- 500KM per tank - 80 liter (-30%) 56 liter = 1 op 9 (23e volle tank)
Wegenbelasting voor Gelderland;
Diesel; 300 per kwartaal
Benzine: 150 per kwartaal
LPG: 218 per kwartaal
Uitgaande van +/- 1000km
Diesel voor mij; 300e / 3 = 100e p/m + 48e = 148e voor 1100km
LPG voor mij; 218e / 3 = 72e p/m + (2x 23e) 46e = 118e voor 1000km
Benzine voor mij; 150e / 3 = 50e p/m + 79e = 129e voor 1000km
Enige nadeel is dat je voor LPG 2x moet tanken. Maarja als je lui bent, kun het actieradius ook verlengen (tegen hogere brandstofkosten);
LPG = 500KM
Benzine = 750KM, dus kun je 1250KM rijden zonder te moeten tanken haha.
Geplaatst: 19.01.2009 - 10:05
door Bart Giesen
Voor wat betreft de auto aanzicht; zoals altijd kijken of er onderhoudshistorie bekend is!
Zwakke punten aan de S40 motorisch kan ik je niet zo 1-2-3 noemen.
Geplaatst: 19.01.2009 - 11:17
door schaefer
om de hoeveel km stand zou de distributie moeten wisselen?? of om de hoeveel jaar? Auto komt voor deze eigenaar van de handel... wel originele boekjes van volvo en van volvo gasinstalatie aanwezig. Ook apk rapport zonder aandachtspunten maar verder kon ik nog niet veel vinden.
bedankt alvast weer allen.
gr. leon
Geplaatst: 19.01.2009 - 11:38
door Rob Bakker
Uit mijn hoofd moet de d-riem om de 120.000 km of 8 jaar gewisseld worden.
Meestal wordt er op de kap van de motor een sticker geplakt waar de laatste wissel op aangegeven is.
Geplaatst: 19.01.2009 - 11:59
door schaefer
ok bedankt. Dikke kans dan dat dat niet is gebeurd en dat ik aan de beurt zou zijn bij een aanschaf. Zit ie er vast al 20.000 km overheen.
Iemand idee van de kosten bij een autogarage (niet dealer liefst). gr.
Geplaatst: 19.01.2009 - 18:24
door sjoerdb
volvo v40 1.8 lpg verbruik 1 op 9 0.56 euro per liter 218euro per 3 maand
volvo v40 1.8 benzine verbruik 1 op 11 1.30 euro per liter 150euro per 3 maand
volvo v40 1.9 diesel verbruik 1 op 16.7 1.03 euro per liter 300euro per 3 maand
per jaar 10000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 622 euro + 872 euro = 1494euro
benzine 1181 euro + 600 euro = 1782 euro +288euro
diesel 616 euro + 1200 euro = 1818 euro +324euro
per jaar 20000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 1244 euro + 872 euro = 2116euro
benzine 2362 euro + 600 euro = 2962 euro +846euro
diesel 1232 euro + 1200 euro = 2432 euro +316euro
per jaar 30000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 1866 euro + 872 euro = 2738euro
benzine 3543 euro + 600 euro = 4143 euro +1405euro
diesel 1848 euro + 1200 euro = 3048 euro +310euro
hoe berekend: kilometers delen door verbruik, dan keer de literprijs. dan heb je de
kostprijs voor die afgelegde afstand. als je daar de wegenbelasting bij optelt per jaar
dan heb je de prijs per jaar voor die kilometerstand, inclusief de wegenbelasting.
wat ik zie is dat benzine ten alle tijden duur is, en alleen maar duurder wordt.
de diesel doet niet onder voor de lpg rijder, het zal ongeveer 300 euro duurder per jaar zijn.
voor lpg sta je behoorlijk vaker bij een tankstation. 1 tank diesel is 2 tanken lpg.
bij lpg lees ik dat na 150000 km je tankpomp stuk kan zijn, dan kan er ook nog kans
zijn op een versleten kop. bij een diesel zal er ook wel wat stuk gaan maar mogelijk niet de
cilinderkop of een brandstofpomp.
Geplaatst: 20.01.2009 - 16:49
door Bart Giesen
Sjoerd ik weet niet waar jij tankt, maar in ieder geval stevig aan de prijs bij jullie! En 1op11 rijden met een benzine?! Wow!
Ik wil je niet schofferen o.i.d.
-maar het verschil tussen de brandstofprijs diesel / LPG vind ik echt een groot verschil... Daarnaast zit in de wegenbelasting een pittig verschil.
-V.w.b het technische aspect; bij 300km kan je dieselpomp ermee ophouden.
Het door jou aangegeven 'na 150dkm KAN is wat vaag. De meeste LPG-rijders hier hebben daar geen hinder aan. Ben het wel met je eens dat het een 'grotere' belasting is voor je motorblok als je op LPG rijdt, maar met regulier onderhoud en de verhalen die ik hier lees (over kilometerstanden) & mijn eigen ervaringen, durf ik te zeggen dat het een goede combi is
@ Schaefer; Kost bij een Volvo-dealer 350euro. Als je het zelf doet, wat goed te doen is, 125e en een uurtje of 4 werk.
Geplaatst: 20.01.2009 - 20:46
door sjoerdb
de prijzen waar ik mee rekende zijn van
www.nu.nl, dus landelijke adviesprijzen. maakt niet echt uit. maar rekent makkelijker.
bedoel je dat 1 op 11 rijden niet te doen is met een x40? ik heb dit getal gehaald van de site
www.autoverbruik.nl, meerdere x40 bij elkaar opgeteld en toen gedeeld. toen was dit het gemiddeld verbruik. zo heb ik dat ook met de diesel en lpg gedaan.
diesel is duurder dan lpg, maar wel zuiniger, het wegenbelasting is ook anders. zoals je leest in mijn bericht is diesel per jaar bij 30000 km gewoon 300 euro duurder. maar dan sta je tenminste niet iedere 500 km bij de pomp.
idd heb je gelijk over het verhaal van schade en problemen. dat kan zo afhankelijk zijn van voorgeschiedenis, onderhoud en rijstijl en weet ik het nog meer.
Geplaatst: 21.01.2009 - 00:14
door Rene B.
Wat ik me afvraag, heeft iemand ervaring met turbo (T/T4) modellen op LPG?
*rent meteen naar het voorsteltopic*
Geplaatst: 21.01.2009 - 14:49
door Bart Giesen
Der zijn wel een aantal T4 LPG-rijders hier ja...