Vacuumpomp vervangen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
rene69
3rd Gear member

Vorige week bleef de vacuumpomp na het starten doorlopen.
Ik was toevallig in de buurt van een volvo garage en heb meteen een monteur laten kijken.

Conclusie kapotte sensor.
Advies nieuwe sensor en meteen een nieuwe pomp omdat deze waarschijnlijk erg warm is geworden.

Weet iemand of het nu noodzakelijk is om de pomp te vervangen?
Kost namelijk meer dan 200 euro zonder inbouw.

Garage zegt uiteraard dat het mijn eigen risico is.
Heb na die dag niets bijzonders meer gemerkt verder.

Moet vandaag beslissen of ik alleen de sensor of ook de pomp laat vervangen.
V70N 2.5T fasttech
hadico
5th Gear member

Vacuumpomp word inderdaad bloedheet als de sensor defect is , maar ja wat werkt dat kan het nog een tijd blijven doen opletten of je pedaal niet harder aanvoelt dat is de indicatie dat ie niet meer werkt .
rene69
3rd Gear member

hadico schreef:Vacuumpomp word inderdaad bloedheet als de sensor defect is , maar ja wat werkt dat kan het nog een tijd blijven doen opletten of je pedaal niet harder aanvoelt dat is de indicatie dat ie niet meer werkt .
Als ik een paar keer op de rem trap gaat hij steeds harder aanvoelen.
Heb de garage gevraagd hem te vervangen. Valt wel tegen vacuumpomp+sensor en inbouw ongeveer 400 euro.
V70N 2.5T fasttech
Gast

hadico schreef:Vacuumpomp word inderdaad bloedheet als de sensor defect is , maar ja wat werkt dat kan het nog een tijd blijven doen opletten of je pedaal niet harder aanvoelt dat is de indicatie dat ie niet meer werkt .
We hebben op dit forum ook al een paar hard pedaal met niet/slechte remmen voorbij zien komen.
Zou hier een mogelijke link mee zijn?
hadico
5th Gear member

AlexV70 schreef:
We hebben op dit forum ook al een paar hard pedaal met niet/slechte remmen voorbij zien komen.
Zou hier een mogelijke link mee zijn?

Is mogelijhk maar wat er voorbij kwam had niet de losse elektr. vacuumpomp ik hou de meeste gevallen op een lekkende vacuumklep heb hier verder ook geen goede verklaring voor.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”