Sinds vorige week hebben we een vreemd geluid linksvoor als we een bocht naar links maken, ook als je stil staat en je draait aan het stuur hoor je een vreemd geluid.
Wat kan dat zijn, iemand dacht dat het de linker schokdemper was, maar ik denk misschien iets aan de stuurbekrachtiging?
Maar het vreemde is wel dat je het met de bocht naar rechts niet hoort, rara...
Gr. Paul.
vreemd geluid linksvoor bij bocht naar links!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Misschien dat het dit is?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... rachtiging
War vind ik dat reservoir ergens onder de motorkap, staat dat in het instructieboekje?
Gr. Paul.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... rachtiging
War vind ik dat reservoir ergens onder de motorkap, staat dat in het instructieboekje?
Gr. Paul.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Ja, dat is het. Bij mijn S60 precies hetzelfde. De slangklem van het reservoir was lam, waardoor de vloeistof eruit liep.
Het reservoir zit tegen het expansievat aan (zwart met groene dop).
Marcel
Het reservoir zit tegen het expansievat aan (zwart met groene dop).
Marcel
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
OK, maar sorry hoor: waar zit het expansievat?mehrzahl schreef:Ja, dat is het. Bij mijn S60 precies hetzelfde. De slangklem van het reservoir was lam, waardoor de vloeistof eruit liep.
Het reservoir zit tegen het expansievat aan (zwart met groene dop).
Marcel
Ik weet eerlijk gezegd alleen de dop om olie bij te vullen en ruitenwisservloeistof bij te vullen te vinden...
O ja, en we hebben een turbo/2.4T.
Zit het als je voor de auto staat en naar de motor kijkt link of rechts en vooraan of achteraan?
En ik moet dus ook kijken of de slang of slangklem loszit naast het controleren van de stand van de vloeistof?
Wat kost een nieuwe slang en/of slangklem? En wat kost nieuwe vloeistof?
Wel vreemd: heb in November 2008 een grote beurt a €450,- (!) bij de Volvodealer laten uitvoeren waarbij ze alle vloeistoffen zouden hebben gecontroleerd, dat ze dit dan niet gezien hebben....
Gr. Paul.
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
is het niet de uitslag blokjes waar een beetje vet aan moet ..die willen wel eens kraken ...of de aandrijfassen!!!.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Bij mijn auto (D5) links, midden. Twee tankjes, eentje doorzichtig met blauwe dop (expansievat) en een zwart tankje met een groene dop (reservoir voor stuurbekrachtiging)Zit het als je voor de auto staat en naar de motor kijkt link of rechts en vooraan of achteraan?
Bij mij lekte het behoorlijk, overal olie, ook op de grond. Even de peilstok eruit halen zegt genoeg lijkt me.En ik moet dus ook kijken of de slang of slangklem loszit naast het controleren van de stand van de vloeistof?
Ik was (bij een universele garage) 15 Euro kwijt. Karweitje van niks.Wat kost een nieuwe slang en/of slangklem? En wat kost nieuwe vloeistof?
Toevallig genoeg had de mijne ook een week ervoor een grote beurt gehad.Wel vreemd: heb in November 2008 een grote beurt a €450,- (!) bij de Volvodealer laten uitvoeren waarbij ze alle vloeistoffen zouden hebben gecontroleerd, dat ze dit dan niet gezien hebben....
Uitslagblokjes waren bij mij net ingevet, en de aandrijfassen heb ik 3 jaar geleden al laten vastlijmen, maar dat klinkt toch heel anders.is het niet de uitslag blokjes waar een beetje vet aan moet ..die willen
wel eens kraken ...of de aandrijfassen!!!.
Succes...
Marcel
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Bij mij bleken het de rubbers van de voorwielophanging te zijn. Allemaal vernieuwd met als resultaat stilte en een betere wegligging.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Ik heb het vat gevonden, had alleen een zwarte dop i.p.v. een groene!
Niveau zal te laag zijn: kwam geen druppel aan het pijlstokje aan de dop (is wel een erg kort stokje, maar goed), zag het niveau wel zitten, maar waarschijnlijk dus te weinig vloeistof?
Ik vind eigenlijk wel dat mijn dealer dit 2 maanden geleden had moeten zien en toen al moeten bijvullen, toch?
Valt dit trouwens ook onder de "Volvo Assistance"?
Ik kan me herinneren dat je daar ook altijd tot max. 1 liter olie (gratis) bijgevuld krijgt bij Volvo.
Gr. Paul.
P.S. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het de rubbers van de aandrijfassen zouden zijn als ik stil sta en aan het stuur draai en dan die geluiden hoor, toch?
Niveau zal te laag zijn: kwam geen druppel aan het pijlstokje aan de dop (is wel een erg kort stokje, maar goed), zag het niveau wel zitten, maar waarschijnlijk dus te weinig vloeistof?
Ik vind eigenlijk wel dat mijn dealer dit 2 maanden geleden had moeten zien en toen al moeten bijvullen, toch?
Valt dit trouwens ook onder de "Volvo Assistance"?
Ik kan me herinneren dat je daar ook altijd tot max. 1 liter olie (gratis) bijgevuld krijgt bij Volvo.
Gr. Paul.
P.S. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het de rubbers van de aandrijfassen zouden zijn als ik stil sta en aan het stuur draai en dan die geluiden hoor, toch?
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Je zult nog verstelt staan van wat er allemaal voor geluiden uit de voorwielophanging van een S60/V70 kunnen komen 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Goedenmorgen,
Het was dus idd een (veel) te laag oliepeil in het reservoir voor de suurbekrachtiging! En de auto rijdt nu weer als een zonnetje.
Het leek overigens dat er olie ontsnapt was bij de aansluiting met de slang, aan 2 kanten kon het klemmetje nog een aantal slagen vaster gedraaid worden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze dit tijdens de grote beurt j.l. niet was opgevallen.
Gr. Paul.
Het was dus idd een (veel) te laag oliepeil in het reservoir voor de suurbekrachtiging! En de auto rijdt nu weer als een zonnetje.
Het leek overigens dat er olie ontsnapt was bij de aansluiting met de slang, aan 2 kanten kon het klemmetje nog een aantal slagen vaster gedraaid worden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze dit tijdens de grote beurt j.l. niet was opgevallen.
Gr. Paul.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Ja toch?Carfreak schreef:Beetje slordig van ze.
Betaalde ik toch maar even €450,- voor!
Dan verwacht je ook wat, niet alleen olie verversen en 1 nieuw filter maar dus ook alle vloeistoffen controleren en dan ook bijvullen als ze te laag staan, toch?
Er was dus sowieso 1 overgeslagen, mag niet hopen dat ze iets anders ook "vergeten" zijn.....
Gr. Paul.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 16:56
Hallo Paul,
Door de beheerder van het forum geattendeerd op je reactie, hoewel het onderwerp mij niet regardeert. Daarentegen heb ik ook de gloeiende pest aan de ongeïnteresseerdheid waarmee (zelfs) officiële Volvo-dealers hun duurbetaalde werkzaamheden uitvoeren. Ze zijn uitsluitend geïnteresseerd in onderdelen verkopen. Bij mij in het zuiden van Frankrijk idem-dito.
Je moet overal op letten. Bij de AAT hadden we een « appel voor de rit » Olie, brandstof koelvloeistof. Motorkap open en kijken of er iets veranderd is. Vooral lekkages.
Dit doe ik nog steeds. Regelmatig de motorkap open. “Zat die smeerboel er al eerder of is die nieuw?” Vertrouw niet op de signalering. Vertrouw alleen jezelf!
Succes.
Groetjes, Rampjaar.
Door de beheerder van het forum geattendeerd op je reactie, hoewel het onderwerp mij niet regardeert. Daarentegen heb ik ook de gloeiende pest aan de ongeïnteresseerdheid waarmee (zelfs) officiële Volvo-dealers hun duurbetaalde werkzaamheden uitvoeren. Ze zijn uitsluitend geïnteresseerd in onderdelen verkopen. Bij mij in het zuiden van Frankrijk idem-dito.
Je moet overal op letten. Bij de AAT hadden we een « appel voor de rit » Olie, brandstof koelvloeistof. Motorkap open en kijken of er iets veranderd is. Vooral lekkages.
Dit doe ik nog steeds. Regelmatig de motorkap open. “Zat die smeerboel er al eerder of is die nieuw?” Vertrouw niet op de signalering. Vertrouw alleen jezelf!
Succes.
Groetjes, Rampjaar.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
@ Rampjaar
Het is niet met iedere dealer goed gesteld al zullen er ook best wel goede zijn .(heb geen ervaring)
Maar ik lees wel een verbittering in je bericht je zult de nodige tegenslagen wel gehad hebben (vandaar rampjaar?)maar ga niet altijd van het negatieve uit he!
Ik denk dat vele mensen hier voor een wat langere rit wel even "om" de auto lopen .
Het is niet met iedere dealer goed gesteld al zullen er ook best wel goede zijn .(heb geen ervaring)
Maar ik lees wel een verbittering in je bericht je zult de nodige tegenslagen wel gehad hebben (vandaar rampjaar?)maar ga niet altijd van het negatieve uit he!
Ik denk dat vele mensen hier voor een wat langere rit wel even "om" de auto lopen .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Gegroet mede-volvo rijders,
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Ik zou onderweg even wat olie erin(bij benzinepomp) gooien ondanks dat je weinig stuurt bouwt het systeem wel druk op en heb je hem straks onderweg onverhoopt wel hard nodig ben je blij dat hij het doet.Justin-850 schreef:Gegroet mede-volvo rijders,
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Zit er niet veel verschil in deze vloeistoffen? Ik heb altijd gehoord dat je deze nooit klakkeloos bij kan vullen.....hadico schreef:Ik zou onderweg even wat olie erin(bij benzinepomp) gooien ondanks dat je weinig stuurt bouwt het systeem wel druk op en heb je hem straks onderweg onverhoopt wel hard nodig ben je blij dat hij het doet.Justin-850 schreef:Gegroet mede-volvo rijders,
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
gr.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Ok dan:Dhadico schreef:Er zit tegenwoordig een groene hydraulise olie in maar bijvullen met een ATF dexron kan ook .
Bedankt voor de info!
fijne avond verder!
groeten