Pagina 1 van 2
vreemd geluid linksvoor bij bocht naar links!
Geplaatst: 19.01.2009 - 11:58
door pch
Sinds vorige week hebben we een vreemd geluid linksvoor als we een bocht naar links maken, ook als je stil staat en je draait aan het stuur hoor je een vreemd geluid.
Wat kan dat zijn, iemand dacht dat het de linker schokdemper was, maar ik denk misschien iets aan de stuurbekrachtiging?
Maar het vreemde is wel dat je het met de bocht naar rechts niet hoort, rara...
Gr. Paul.
Geplaatst: 19.01.2009 - 12:08
door pch
Misschien dat het dit is?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... rachtiging
War vind ik dat reservoir ergens onder de motorkap, staat dat in het instructieboekje?
Gr. Paul.
Geplaatst: 19.01.2009 - 13:46
door mehrzahl
Ja, dat is het. Bij mijn S60 precies hetzelfde. De slangklem van het reservoir was lam, waardoor de vloeistof eruit liep.
Het reservoir zit tegen het expansievat aan (zwart met groene dop).
Marcel
Geplaatst: 19.01.2009 - 13:53
door pch
mehrzahl schreef:Ja, dat is het. Bij mijn S60 precies hetzelfde. De slangklem van het reservoir was lam, waardoor de vloeistof eruit liep.
Het reservoir zit tegen het expansievat aan (zwart met groene dop).
Marcel
OK, maar sorry hoor: waar zit het expansievat?
Ik weet eerlijk gezegd alleen de dop om olie bij te vullen en ruitenwisservloeistof bij te vullen te vinden...
O ja, en we hebben een turbo/2.4T.
Zit het als je voor de auto staat en naar de motor kijkt link of rechts en vooraan of achteraan?
En ik moet dus ook kijken of de slang of slangklem loszit naast het controleren van de stand van de vloeistof?
Wat kost een nieuwe slang en/of slangklem? En wat kost nieuwe vloeistof?
Wel vreemd: heb in November 2008 een grote beurt a €450,- (!) bij de Volvodealer laten uitvoeren waarbij ze alle vloeistoffen zouden hebben gecontroleerd, dat ze dit dan niet gezien hebben....
Gr. Paul.
Geplaatst: 19.01.2009 - 16:18
door janpie
is het niet de uitslag blokjes waar een beetje vet aan moet ..die willen wel eens kraken ...of de aandrijfassen!!!.
Geplaatst: 19.01.2009 - 16:55
door mehrzahl
Zit het als je voor de auto staat en naar de motor kijkt link of rechts en vooraan of achteraan?
Bij mijn auto (D5) links, midden. Twee tankjes, eentje doorzichtig met blauwe dop (expansievat) en een zwart tankje met een groene dop (reservoir voor stuurbekrachtiging)
En ik moet dus ook kijken of de slang of slangklem loszit naast het controleren van de stand van de vloeistof?
Bij mij lekte het behoorlijk, overal olie, ook op de grond. Even de peilstok eruit halen zegt genoeg lijkt me.
Wat kost een nieuwe slang en/of slangklem? En wat kost nieuwe vloeistof?
Ik was (bij een universele garage) 15 Euro kwijt. Karweitje van niks.
Wel vreemd: heb in November 2008 een grote beurt a €450,- (!) bij de Volvodealer laten uitvoeren waarbij ze alle vloeistoffen zouden hebben gecontroleerd, dat ze dit dan niet gezien hebben....
Toevallig genoeg had de mijne ook een week ervoor een grote beurt gehad.
is het niet de uitslag blokjes waar een beetje vet aan moet ..die willen
wel eens kraken ...of de aandrijfassen!!!.
Uitslagblokjes waren bij mij net ingevet, en de aandrijfassen heb ik 3 jaar geleden al laten vastlijmen, maar dat klinkt toch heel anders.
Succes...
Marcel
Geplaatst: 19.01.2009 - 19:51
door Carfreak
Bij mij bleken het de rubbers van de voorwielophanging te zijn. Allemaal vernieuwd met als resultaat stilte en een betere wegligging.
Geplaatst: 19.01.2009 - 20:36
door pch
Ik heb het vat gevonden, had alleen een zwarte dop i.p.v. een groene!
Niveau zal te laag zijn: kwam geen druppel aan het pijlstokje aan de dop (is wel een erg kort stokje, maar goed), zag het niveau wel zitten, maar waarschijnlijk dus te weinig vloeistof?
Ik vind eigenlijk wel dat mijn dealer dit 2 maanden geleden had moeten zien en toen al moeten bijvullen, toch?
Valt dit trouwens ook onder de "Volvo Assistance"?
Ik kan me herinneren dat je daar ook altijd tot max. 1 liter olie (gratis) bijgevuld krijgt bij Volvo.
Gr. Paul.
P.S. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het de rubbers van de aandrijfassen zouden zijn als ik stil sta en aan het stuur draai en dan die geluiden hoor, toch?
Geplaatst: 21.01.2009 - 22:09
door Carfreak
Je zult nog verstelt staan van wat er allemaal voor geluiden uit de voorwielophanging van een S60/V70 kunnen komen

Geplaatst: 22.01.2009 - 07:54
door pch
Goedenmorgen,
Het was dus idd een (veel) te laag oliepeil in het reservoir voor de suurbekrachtiging! En de auto rijdt nu weer als een zonnetje.
Het leek overigens dat er olie ontsnapt was bij de aansluiting met de slang, aan 2 kanten kon het klemmetje nog een aantal slagen vaster gedraaid worden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze dit tijdens de grote beurt j.l. niet was opgevallen.
Gr. Paul.
Geplaatst: 22.01.2009 - 19:20
door Carfreak
Beetje slordig van ze.
Geplaatst: 26.01.2009 - 16:45
door pch
Carfreak schreef:Beetje slordig van ze.
Ja toch?
Betaalde ik toch maar even €450,- voor!
Dan verwacht je ook wat, niet alleen olie verversen en 1 nieuw filter maar dus ook alle vloeistoffen controleren en dan ook bijvullen als ze te laag staan, toch?
Er was dus sowieso 1 overgeslagen, mag niet hopen dat ze iets anders ook "vergeten" zijn.....
Gr. Paul.
Geplaatst: 26.01.2009 - 17:59
door Rampjaar
Hallo Paul,
Door de beheerder van het forum geattendeerd op je reactie, hoewel het onderwerp mij niet regardeert. Daarentegen heb ik ook de gloeiende pest aan de ongeïnteresseerdheid waarmee (zelfs) officiële Volvo-dealers hun duurbetaalde werkzaamheden uitvoeren. Ze zijn uitsluitend geïnteresseerd in onderdelen verkopen. Bij mij in het zuiden van Frankrijk idem-dito.
Je moet overal op letten. Bij de AAT hadden we een « appel voor de rit » Olie, brandstof koelvloeistof. Motorkap open en kijken of er iets veranderd is. Vooral lekkages.
Dit doe ik nog steeds. Regelmatig de motorkap open. “Zat die smeerboel er al eerder of is die nieuw?” Vertrouw niet op de signalering. Vertrouw alleen jezelf!
Succes.
Groetjes, Rampjaar.
Geplaatst: 27.01.2009 - 09:59
door V70 T5 assen
@ Rampjaar
Het is niet met iedere dealer goed gesteld al zullen er ook best wel goede zijn .(heb geen ervaring)
Maar ik lees wel een verbittering in je bericht je zult de nodige tegenslagen wel gehad hebben (vandaar rampjaar?)maar ga niet altijd van het negatieve uit he!
Ik denk dat vele mensen hier voor een wat langere rit wel even "om" de auto lopen .
Geplaatst: 27.01.2009 - 20:24
door Justin-850
Gegroet mede-volvo rijders,
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
Geplaatst: 27.01.2009 - 20:28
door hadico
Justin-850 schreef:Gegroet mede-volvo rijders,
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
Ik zou onderweg even wat olie erin(bij benzinepomp) gooien ondanks dat je weinig stuurt bouwt het systeem wel druk op en heb je hem straks onderweg onverhoopt wel hard nodig ben je blij dat hij het doet.
Geplaatst: 27.01.2009 - 20:29
door Justin-850
hadico schreef:Justin-850 schreef:Gegroet mede-volvo rijders,
Dit probleem is ook bij mij het geval. Hetzelfde zoemende geluid.
Nu is echter het probleem dat ik er vanavond pas achter ben gekomen en morgenvroeg al een rit van 150 km ( heen & terug ) moet maken.
Is het schadelijk als ik deze rit maak met deze problemen??
Het zijn voornamelijk snelweg kilometers dus weinig sturen....
groeten Justin van den Berg
Ik zou onderweg even wat olie erin(bij benzinepomp) gooien ondanks dat je weinig stuurt bouwt het systeem wel druk op en heb je hem straks onderweg onverhoopt wel hard nodig ben je blij dat hij het doet.
Zit er niet veel verschil in deze vloeistoffen? Ik heb altijd gehoord dat je deze nooit klakkeloos bij kan vullen.....
gr.
Geplaatst: 27.01.2009 - 20:34
door hadico
Er zit tegenwoordig een groene hydraulise olie in maar bijvullen met een ATF dexron kan ook .
Geplaatst: 27.01.2009 - 20:35
door Justin-850
hadico schreef:Er zit tegenwoordig een groene hydraulise olie in maar bijvullen met een ATF dexron kan ook .
Ok dan:D
Bedankt voor de info!
fijne avond verder!
groeten
Geplaatst: 27.01.2009 - 20:42
door hadico
Goede reis :salute: