wat is interval van bougies vernieuwen

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

ik ben al weer jaartje verder met mijn Volvo langzamer hand al een hoop ververs en vervangen. natuurlijk komen ook nog steeds wat dingen er bij maar dat hoort er bij als men wil oudere auto hebben. Nu heb ik vraag, wat is het interval van bougies vervangen? ik heb die van mijn zo 30k er in zitten dus denk ik dat ik bijna zover ben. welke bougies zijn beter? die van NGK of Bosch WR7DC? :book:
dAILYhERO
MacMic
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 04.10.2008 - 23:20
Locatie: Tiel

Afhankelijk van het type bougie meestal na 15.000 km. De NGK's werken prima.
Volvo 440 DL 1.8 LPG R.I.P.
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Voordat je de bougies eruit draait er even rondom schoonmaken, liefst met lucht. Zit altijd veel vuil en zand rondom de bougies dat in de cylinder valt als je ze eruit draait. En niet TE strak aandraaien er staat 25nm aanhaalmoment voor, da's niet echt veel. Anders draai je de afdichtring stuk.
Verwissel ze een voor een om verwisseling van de bougiekabels te voorkomen, of kabels vantevoren met een stift nummeren, rechtse bougie is #1.
En NGK zoals MacMic ook zegt. Bosch draai je het porcelein sneller stuk, verder overigens ook een prima bougie.
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

Heb er zelf originele Volvo bougies ingedraaid, die kostten meen ik maar een
euro ofzo per stuk meer... Weet je zeker dat het goed is.

Houdt verder de adviesen van Iroll goed aan. Het kan een tricky klusje zijn
als je het niet goed doet.
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

ik ga morgen weer eens klussen bedank voor de tips :sign7:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

klus geklaard =D> ,
ik heb lekker rustig aan gedaan en binnen uur was ik klaar, gelijk heb ik alle contacten aan de bougie kabels schoon gemaakt en het verdeel kap vervangen. uit eindelijk heb ik de Bosch WR7DC bougies gebruikt en de motor loopt als gesmeerd geen gestotter gewoon lekker zacht smoot loopje. De vorige bougies NGK na 30k kilometers zagen ook nog niet al te verkeerd uit maar misschien is 30k kilometer om me gaan te veel? :-k
dAILYhERO
Plaats reactie

Terug naar “De 480”