Ik ga op (zeer) korte termijn een V50 bestellen. Ik twijfel tussen de 1.6D Edition II plus nog wat opties/accessoires, of een 2.0D edition I met diverse opties. Waarschijnlijk wordt het de 2.0D. Als ik daar een aantal opties aan toe voeg dan lijkt de dakspoiler net buiten de boot te gaan vallen ...
Nu las ik eerder op dit forum (zoekfunctie gebruikt, kan het niet meer terug vinden?) dat er mensen zijn die hun dakspoilertje in Belgie halen voor circa 300,- en die vervolgens zelf monteren.
Wat kost deze dakspoiler (op kleur, metallic/pearl) in België en is het monteren zelf een beetje te doen? Ik woon in het zuiden, dus een kleine moeite om even 25km verder op een spoilertje te bestellen!
Dakspoiler V50 in België bestellen ?
- PV147
- 1st Gear member
Ik heb de spoiler (kleur: black sapphire metallic) in belgië besteld en laten monteren bij de dealer, kostte ongeveer 325 euro inclusief de montage en btw. Zonder montage zal het wel goedkoper zijn.
Misschien kun je bij de onderhandelingen met de verkoper van je nieuwe auto nog wat korting of gratis opties bedingen en past de spoiler dan nog wel in het budget, succes.
Misschien kun je bij de onderhandelingen met de verkoper van je nieuwe auto nog wat korting of gratis opties bedingen en past de spoiler dan nog wel in het budget, succes.
V50 MY08, 1.8 Edition I, Black sapphire metallic, Off-Black dala t-tec,
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
- arnoud
- 8th Gear member
Aan de andere kant is een Edition II ook wel lekker...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
Edition II pakket is zonder meer leuk, maar als je lederen bekleding neemt dan "moet" je ook stoelverwarming nemen. Verder vind ik edition II niet zo heel veel toevoegen ten opzichte van edition I. Alu inleg en handsfree carkit neem ik sowieso, onze werkgever stelt handsfree bellen verplicht en betaalt deze carkit boven op de gekozen accessoires. Tevens zal ik er zelf nadien andere luidsprekers (waarschijnlijk JBL, Pioneer of Infinity) inbouwen. De overige opties uit de edition II vind ik wat minder interessant.
Ik heb zowel in de 1.6D als in de 2.0D gereden, en ik vind de 2.0D toch echt een behoorlijke meerwaarde hebben. Ik zie dat ook als een stukje rijcomfort ....
Ik heb zowel in de 1.6D als in de 2.0D gereden, en ik vind de 2.0D toch echt een behoorlijke meerwaarde hebben. Ik zie dat ook als een stukje rijcomfort ....
-
- 2nd Gear member
Je hoeft bij het Edition II pakket geen leer te nemen. Zelf heb ik gekozen voor de T-Tec bekleding. Stoelverwarming is dan minder belangrijk.
Een ander groot verschil tussen Edition I en II is dat bij de Edition II de dorpels, onderkant achterbumper en voorspoiler in de carrosseriekleur zijn meegespoten. Bij de Edition I is dat zwart kunsttof. Ik vind dat een erg groot verschil maken.
Een ander groot verschil tussen Edition I en II is dat bij de Edition II de dorpels, onderkant achterbumper en voorspoiler in de carrosseriekleur zijn meegespoten. Bij de Edition I is dat zwart kunsttof. Ik vind dat een erg groot verschil maken.
In bestelling: MJ26 V60 T6 AWD Recharge Plus, vapour grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
-
- 2nd Gear member
En het waterafstotende glas op de voorste zijruiten is ook wel een fijne optie.. niet van levensbelang, maar je ramen blijven echt beter schoon!
Ik rij heel veel km's 80.000 per jaar.. en kom met de 1,6D niks tekort. Mocht ik in Duitsland wonen dan zou ik ook een 2,0D overwogen hebben. Als je kijkt hoe snel je met de 1,6D op 120 a 130 km/h zit heb ik niks te klagen. Dan kies ik voor comfort.
Ik rij heel veel km's 80.000 per jaar.. en kom met de 1,6D niks tekort. Mocht ik in Duitsland wonen dan zou ik ook een 2,0D overwogen hebben. Als je kijkt hoe snel je met de 1,6D op 120 a 130 km/h zit heb ik niks te klagen. Dan kies ik voor comfort.
-
- 2nd Gear member
Klopt helemaal, maar ik bestel een metallic zwarte V50, dan is het verschil minimaal. Bij een witte of zilveren is het een compleet ander verhaal natuurlijk. Dan zou ik ook nog drie keer nadenken..ExSkoda schreef:Een ander groot verschil tussen Edition I en II is dat bij de Edition II de dorpels, onderkant achterbumper en voorspoiler in de carrosseriekleur zijn meegespoten. Bij de Edition I is dat zwart kunsttof. Ik vind dat een erg groot verschil maken.
En bij de eerste schade laat ik alsnog alles meespuiten.... :eeeek:
Meer koppel van de motor zie ik ook als comfort. Het gaat me niet om een 0-100 sprintje, maar de souplesse bij inhalen, etc.michelm1978 schreef:Ik rij heel veel km's 80.000 per jaar.. en kom met de 1,6D niks tekort. Mocht ik in Duitsland wonen dan zou ik ook een 2,0D overwogen hebben. Als je kijkt hoe snel je met de 1,6D op 120 a 130 km/h zit heb ik niks te klagen. Dan kies ik voor comfort.
- ArthurPeters
- 2nd Gear member
Ik heb ongeveer een maand geleden een spoiler bij Volvo Jacobs in Dilsen gehaald. Spoiler koste me 180 euro excl. btw en montage. Montage zelf gedaan was best goed te doen. Je moet het alleen aandurven om 4 gaten in je nieuwe bolide te boren
Had de spoiler op maandagochtend besteld en dinsdagochtend kon ik hem al ophalen.
Succes met je keuzes

Had de spoiler op maandagochtend besteld en dinsdagochtend kon ik hem al ophalen.
Succes met je keuzes
Groeten Arthur
V70 D5 Summum Geartronic - Powered by: Rica
V70 D5 Summum Geartronic - Powered by: Rica
-
- 2nd Gear member
Geldt dan nog steeds de pakketprijs van euro 2.900,- voor Edition II, of krijg je dan een discount op dit pakket?ExSkoda schreef:Je hoeft bij het Edition II pakket geen leer te nemen.
Kijk, dit is precies wat ik bedoel! BTW-nummertje van de zaak opgeven, en dan ook geen 21% tax hoeven te betalen ...ArthurPeters schreef:Ik heb ongeveer een maand geleden een spoiler bij Volvo Jacobs in Dilsen gehaald. Spoiler koste me 180 euro excl. btw en montage. Montage zelf gedaan was best goed te doen. Je moet het alleen aandurven om 4 gaten in je nieuwe bolide te boren.
Vanmiddag nog in een 1.6D gereden van een vriendje. Prima bak, helemaal niets mis mee! Maar de 2.0D is toch net wat "spannender" en ik heb de indruk ook wat stiller ....ArthurPeters schreef:Succes met je keuzes
-
- 2nd Gear member
[quote="diMarco"][quote="ExSkoda"]Je hoeft bij het Edition II pakket geen leer te nemen.[/quote]
Geldt dan nog steeds de pakketprijs van euro 2.900,- voor Edition II, of krijg je dan een discount op dit pakket?
Je krijgt geen korting. De meerprijs van de T-Tec bekleding is € 0,-
Geldt dan nog steeds de pakketprijs van euro 2.900,- voor Edition II, of krijg je dan een discount op dit pakket?
Je krijgt geen korting. De meerprijs van de T-Tec bekleding is € 0,-
In bestelling: MJ26 V60 T6 AWD Recharge Plus, vapour grey
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een ongespoten achterspoiler kost in je Nederland € 234,-- ex de btw
in kleur (metaallak) kost deze € 100,-- meer
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Normaal (volgens prijslijst) kost Dalarö T-tec 580,- en leder 1.695,-. Dat bepaalt deels de meerprijs van het edition II pakket. Als jij de edition II "downgrade" van leder naar T-tec dan creeër je toch wel wat extra ruimte om te kunnen onderhandelen voor bijvoorbeeld een paar mooie 18" velgen of audio-upgrade ?? ...ExSkoda schreef:Je krijgt geen korting. De meerprijs van de T-Tec bekleding is € 0,-
In Belgie hoef ik de BTW niet te betalen, en volgens mij is de gespoten dakspoiler in Belgie sowieso goedkoper ??bart simpson schreef:een ongespoten achterspoiler kost in je Nederland € 234,-- ex de btw
Ik zal eens gaan bellen naar onze Zuiderburen.
- Paul
- Geartronic member
Het zijn pakketprijzen, dus je gaat hem niet goedkoper krijgen als je dingen uit het pakket haalt. Ik heb een Summum maar doe mij maar geen leder, dan moet je gewoon een Momentum nemen. Zo zit het in elkaar.
Het zelfde beetje als een Espace koopt en een twingo er gratis bij krijgt, doe mij alleen maar die gratis twingo.... werkt ook niet.
En waarom moet jij in Belgie geen BTW betalen? Ik kan als ondernemer die BTW terug krijgen, maar dat kan ik ook in Nederland.
Ben benieuwd hoe je dat kan doen dan.
Het zelfde beetje als een Espace koopt en een twingo er gratis bij krijgt, doe mij alleen maar die gratis twingo.... werkt ook niet.
En waarom moet jij in Belgie geen BTW betalen? Ik kan als ondernemer die BTW terug krijgen, maar dat kan ik ook in Nederland.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Snap ik, maar als jij er ter waarde (bruto) van zo'n 1.100,- aan opties uit het pakket haalt, dan ga je op z'n minst toch onderhandelen met de dealer? Als je een nieuwe keuken koopt, dan vraag je ook om korting, of betaal je de volle mep? Dus ik zeg niet dat je automatisch het verschil tussen T-tec en leder terug gaat krijgen, maar het biedt in ieder geval ruimte om een boeiende discussie over een paar leuke 18" velgen aan te gaan met de dealer ......Paul schreef:Het zijn pakketprijzen, dus je gaat hem niet goedkoper krijgen als je dingen uit het pakket haalt. Ik heb een Summum maar doe mij maar geen leder, dan moet je gewoon een Momentum nemen. Zo zit het in elkaar.
Als intracommunautaire levering tegen 0% BTW tarief.Paul schreef:En waarom moet jij in Belgie geen BTW betalen? Ik kan als ondernemer die BTW terug krijgen, maar dat kan ik ook in Nederland.