V40 op 3 cylinders!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Frog off
1st Gear member

Help!

Net terug van de wasstraat en de Volvo rijdt op 3 poten!
Tis een V40 uit 1996.

Ik heb dit van de zomer ook gehad. Toen heb ik alle bougiekabels en een verdeler vervangen.
Nu doet ie het weer slechts op 3. Ik ga zeker de bougies vervangen en twijfel over de andere verdeler maar waarschijnlijk doe ik dit wel. Als ik dit allemaal vervangen heb, kan het dan nog ergens mis zijn?

Ik vraag dit omdat de auto nu (net opnieuw gestart) wel weer op 4 cylinders rijdt. Dit deed ie de vorige keer ook. Toen was het ook af en aan. Dan op 3 en dan op 4. Elke keer als ik wilde kijken welke cylinder niet meedeed, deden ze het alle 4! Daarom heb ik meerdere zaken vervangen destijds.

Vanuit mijn Mini-ervaring weet ik dat water kan zorgen dat een auto niet lekker rijdt maar dat kan met een Volvo toch niet gebeuren? Alles zit netjes onder afdekplaten.

Volgende week ga ik naar Engeland met de Volvo en wil niets aan het toeval overlaten. Oftewel: Wat moet ik nog meer vervangen???????
Wil mijn vakantie niet laten verknallen hierdoor.
Help!

Groeten Richard
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Je hebt geen verdeler op je V/S 40. WaarschijnLIJK is 1 van de 2 bobine's gesneuveld. Of er is vocht bij de bougies gekomen (komt weleens vaker voor na het wassen. lees het forum maar door) Ik gok op 1 rotte bobine.
Bart Giesen
5th Gear member

Zoals Poika al zegt; je hebt geen verdeler.

Ik hou het bij vocht in de bougieskabels / -gaten. Onlangs was er hier ook iemand met identiek hetzelfde probleem. Alles goed droog maken was de oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”