Versnellingspook

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Siddartha
1st Gear member

Weet iemand hoe je de knop van de versnellingspook van een 940 met M90 bak loskrijg? Ik heb het plastic plaatje waar de gangen op staan wel los gekregen maar dan stuit ik op een rubber vlak dat ik nergens open krijg. Losdraaien van de knop gaat ook niet. Iemand een idee???
hadico
5th Gear member

Knop zit op de pook geslagen deze heeft splaines waar de knop op vastzit loshalen gaat of met geweld maar dan heb je kans dat de boel onder de pook beschadigt de oude knop inzagen tot tegen de pook is de juiste manier maar dan heb je dus wel een nieuwe knop nodig.
Exeres
6th Gear member

ik kan die van mij er gewoon 'afhalen' door hem omhoog te trekken. Weet wel niet goed hoe die van mij noemt...is er een met 5 versnellingen en moet een 'ring' omhoog doen om hem in R te zetten.
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
hadico
5th Gear member

Kan gebeuren dat je hem er af kan trekken ligt maar net hoe oud hij is of hoe strak hij erop zit ze kunnen echter behoorlijk vastzitten proberen met een steeksleutel eronder en een klap met de hamer wil ook nog weleens lukken maar je heb het risico dat je het schakelmechaniek beschadigt,vandaar de veilige manier om hem open te zagen als hij echt vastzit.
Siddartha
1st Gear member

ik heb dus een zonder ring oid, ik zet de mijne rehctsonder in de R.... Was er over aan het denken om er sowieso een andere pook op te zetten. Ik maak er een soort van traditie van om alle versnelingspoken te verkorten, vind ik prettiger schakelen. Maar dan houd ik het bij inzagen inderdaad, thanks!
Fat Rat
5th Gear member

Exeres heeft waarschijnlijk een M47 bak... Van 740 met m47 bak kon ik de knop er ook zo afwringen, zat vrij losjes. De constructie bij de M90 lijkt me wat degelijker, voor zover ik tijdens proefritten gezien heb(ben zelf voor de lpt met automaat gevallen)
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”