Tuning V70 T5
Geplaatst: 25.01.2009 - 23:25
Afgelopen vrijdag de T5 laten chiptunen bij Tunex.
Was er volgens afspraak om 10.00 uur en werd gelijk geholpen.
De module met het motormanagementsysteem werd uitgebouwd en naar een ruimte gebracht waar alleen personeel mag komen. Dus was het wachten, lezen en (gratis) koffie drinken.
Na ca. 1 uur werd de module weer ingebouwd, de motor gestart en deze een poosje stationair laten draaien. Dit is nodig om het systeem weer in te regelen op stationair toerental. Een paar minuutjes maar tot het toerental constant is. (Was bij mij niet nodig) Hoorde dat alles opnieuw op motormanagement ingeregeld moet worden.
Omdat ik op het forum gelezen had dat er weleens wat ontregeld was na een tuning, heb ik alles nagelopen. Radio, telefoon, BCC etc. Alles werkte correct. Na de cd met oude software in ontvangst te hebben genomen en 225 euro betaald te hebben, kon ik op pad. Advies was de eerste 100 a 150 km kalm aan te doen. Daarna zou ik ervaren dat de auto steeds mooier zou gaan lopen.
Heb inmiddels een kilometer 700 gereden. Nog niet getankt na het systeem volledig belast te hebben, dus kan over het verbruik nog niets zeggen. Heb wel het idee dat de auto zuiniger is. Maar moet nog blijken.
Vermogenstoename? Had een veel te hoog verwachtingspatroon en viel mij dus tegen. Maar de huisgenoten ervaarden een merkbare toename. Bij een stoplichtsprintje met een Mazda sport bleek die geen partij. Even wielspin maar ging er als de brandweer vandoor. Dus dat was wel een goede test. Kicken dus.
Koppel? Merk wel dat de auto makkelijker oppakt, rustiger rijdt en betere tussensprintjes maakt. Lijkt wel of het turbogat weg is. Voorheen kwam de trekkracht (de schop in de rug) er bij 3000 rpm in, nu veel eerder maar met minder gevoel van die schop. Geleidelijker dus.
Tot nog toe ben ik zeer tevreden. Een aanrader, zeker voor dit aanbiedingsbedrag. Service is goed en resultaat tot nog toe ook bevredigend. Weet niet de exacte toename want de auto is niet op een bank geweest. Ik neem dus aan dat de waarden van de reclame op mijn auto van toepassing is. 310 pk en 420 Nm.
Was er volgens afspraak om 10.00 uur en werd gelijk geholpen.
De module met het motormanagementsysteem werd uitgebouwd en naar een ruimte gebracht waar alleen personeel mag komen. Dus was het wachten, lezen en (gratis) koffie drinken.
Na ca. 1 uur werd de module weer ingebouwd, de motor gestart en deze een poosje stationair laten draaien. Dit is nodig om het systeem weer in te regelen op stationair toerental. Een paar minuutjes maar tot het toerental constant is. (Was bij mij niet nodig) Hoorde dat alles opnieuw op motormanagement ingeregeld moet worden.
Omdat ik op het forum gelezen had dat er weleens wat ontregeld was na een tuning, heb ik alles nagelopen. Radio, telefoon, BCC etc. Alles werkte correct. Na de cd met oude software in ontvangst te hebben genomen en 225 euro betaald te hebben, kon ik op pad. Advies was de eerste 100 a 150 km kalm aan te doen. Daarna zou ik ervaren dat de auto steeds mooier zou gaan lopen.
Heb inmiddels een kilometer 700 gereden. Nog niet getankt na het systeem volledig belast te hebben, dus kan over het verbruik nog niets zeggen. Heb wel het idee dat de auto zuiniger is. Maar moet nog blijken.
Vermogenstoename? Had een veel te hoog verwachtingspatroon en viel mij dus tegen. Maar de huisgenoten ervaarden een merkbare toename. Bij een stoplichtsprintje met een Mazda sport bleek die geen partij. Even wielspin maar ging er als de brandweer vandoor. Dus dat was wel een goede test. Kicken dus.
Koppel? Merk wel dat de auto makkelijker oppakt, rustiger rijdt en betere tussensprintjes maakt. Lijkt wel of het turbogat weg is. Voorheen kwam de trekkracht (de schop in de rug) er bij 3000 rpm in, nu veel eerder maar met minder gevoel van die schop. Geleidelijker dus.
Tot nog toe ben ik zeer tevreden. Een aanrader, zeker voor dit aanbiedingsbedrag. Service is goed en resultaat tot nog toe ook bevredigend. Weet niet de exacte toename want de auto is niet op een bank geweest. Ik neem dus aan dat de waarden van de reclame op mijn auto van toepassing is. 310 pk en 420 Nm.