Wil terug naar een 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Hallo Allemaal,

Ik wil erg graag terug naar een volvo940, maar dan automaat.
Dit is de reden geweest dat ik de andere met 360.000km heb opgeruimt.

Waar moet ik op leten bij deze auto.

Alvast bedankt Paul


http://www.speurders.nl/overzicht/volvo ... =volvo+940
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

meer info over de 940 kan je terugvinden op v700vereniging.nl
Eventueel kan je daar je vraag nog eens opnieuw stellen en dan zullen er zeker leden zijn die je héél wat verder kunnen helpen!

Groeten,
Maarten
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Kan deze site niet vinden /openen, maar ik dacht dat de vraag op de juiste plaats heb gezet.
Het betreft een 940 en de vraag is geplaats in de juiste categorie dacht ik.

hoop dat ik toch nog wat info kan krijgen over de 940 2.3 IC in combinatie met een automaat.

M.Vr.Gr Paul
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

juiste adres is www.volvo700vereniging.nl (mijn fout)
da's het nadeel als hij bij je favo's zit..tik je nooit het adres in :D
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Gevonden dank u wel

Gr Paul
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Kijk ook eens op mijn web-log voor veel info over de 900 serie.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

hmm heerlijke combi, de 940 lpt met automaat(al dik 17dkm zwaar verslaafd)
Maar wat wil je er dan zoal over weten, veel weetjes en info over allerlei zaken is op de site van de V700vereniging beschikbaar zoals Exeres al melde.
Maar misschien kunnen we je ook nog helpen als je specifieker vragen heb.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Wij (mijn vrouw en ik) gaan ook terug naar de 940, de beste auto die ik ooit heb gehad.
We vielen na de 940 voor een V70 2,4 uit 2002, en ik vind het vanaf de 2e week dat we hem hadden niks. Mijn vrouw heeft er 3 1/2 jaar in rondgereden en nu mag hij weg!
Niet alleen de voorwielaandrijving, maar ook de kwaliteit van de electronica, vering etc. staat me absoluut niet aan. Ook nog veel te veel kosten aan onzin spullen aan die auto (deursloten die niet meer met elkaar praten, achteruitkijkspiegeltje dat niet dimt etc.) en onzinmeldingen op die verrekte boordcomputer.
Ik heb nog de V70 diesel geprobeerd, maar die wordt het ook niet.

Nog maar één keer een 940 uit 1997 of 1998 met lpg injectie, voordat het een hobbyauto is geworden! En dan na zoveel jaren een ander merk?
Jammer, maar de twee klassieke Volvo's blijven wél gewoon bij me.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Bij mijn dealer staat een hele mooie 940 te koop voor relatief weinig geld. Ik ben op zoek naar een tweede autootje, maar prefereer iets kleins, ik heb al een V70. Anders kocht ik hem zelf.

http://www.postiaux.be/tweedehands.html
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Hoi Wout!

Dank voor je tip! Inderdaad een mooie!
Ik heb al één of twee 940's op het oog, wél met meer kilometers, maar met een nieuwe kop en op LPG G3. Dat scheelt in de kosten. Als ik die installatie achteraf wil laten inbouwen kost dat net zoveel als de auto!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Heb nog niet aan een moderne volvo geproeft, maar de 940 van de laatste jaren met het lpt blok is gewoon heerlijk. Was al verslingerd aan de 7 serie en m'n huidige 940 bevestigd het gewoon helemaal!
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Ik weet nog een hele mooie bij mn specialist, paar weken geleden even mee gehad, liep echt heerlijk. Maar zonder LPG helaas niet interessant voor je denk ik...

http://www.autovantilburg.nl/940-2.3-LPT-Estate-97a.htm

Al heeft mn vader de LPG-installatie er bij Van Tilburg een keertje bijgekregen. Die auto was iets duurder, maar wie weet :P
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Die ziet er inderdaad heel goed uit, maar zonder lpg is-ie inderdaad niet voor mij.
Ik kan me niet voorstellen dat ze de LPi er ingebouwd bijdoen!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
HSGHOR
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 15.08.2007 - 09:55
Locatie: Zwolle

Gewoon doen, ik rij sinds anderhallf jaar een 940 sedan, 2.3 IC LPT Polar, automaat op LPG G3. Leer, auto-airco etc etc
Verbruik is 1:8. Combinatie met de automaat is werkelijk geweldig.

Succes met de zoektocht!

Groet, Eric
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

whitehorsekart schreef: Als ik die installatie achteraf wil laten inbouwen kost dat net zoveel als de auto!
Ja,.....dus?

Een onderhoudstechnisch goed en schadevrije 940 Estate, die helemaal naar wens is en alle heeft wat je wil, op benzine voor 2500 euro, die breng je toch voor 2000 euro naar Mesman en laat je er Vialle LPi in zetten?
Dat is ie zeker waard, behalve natuurlijk als je er maar een jaartje in blijft rijden natuurlijk.

Zoek maar eens een zelfde auto, maar dan met G3 erin, die vindt je ook moeilijk, on der de 4500 euro.

Toch succes met de keuzes, ik ben benieuwd.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Daar heb je gelijk in, alleen heb ik wel een paar goede G3's gevonden.

Mochten die tegenvallen, dan ga ik inderdaad jouw route baseman!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een 940 met een oudere installatie (maar wel met een T of verder in het chassisnummer) kun je om laten keuren, maar dat kost je 500 euro, ongeveer.
Dit geld dan wel, voor de Vialle LPi installaties, de meest gebruikte.
De administratieve omkeuring voor 25 euro, die tijd is voorbij, als de installatie ouder is dan 2002 en je geen bon hebt.
Dat geeft je een aardige onderhandeling, want omkeuren kost je dus gelijk 500 euro. 250 euro van de vraagprijs af, moet dan toch te doen zijn.

Let wel op omkeurbaarheid, de voorwaarden ervoor dus.
Ik wil je er best meer over vertellen, als de situatie zich voor doet.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Dank je wel Bas, maar ik heb nu drie 940's met G3 op het oog.
De prijzen varieren van 2600 tot 5600 euro. De laatste is een Limited Edition en heeft 200.000 gelopen, leren bekleding en automatische airco. De goedkoopste heeft 385.000 gelopen en de middelste is een eerlijke met nieuwe cilinderkop etc en heeft ook zoiets gelopen. Allen van 1998. Ik kijk eigenlijk alleen naar 1997 en 1998 auto's.

Bedankt voor de reactie, want ik meende dat er om er G3 van te maken een andere regelunit ofzo moest komen!

Als ik een mooie 940 met Lpi, maar zonder G3 tegenkom dan vraag ik je graag nog. Het scheelt gewoon te veel in wegenbelasting om geen G3 te hebben!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Er moet inderdaad een andere regelunit in komen.
De LPE, die ECU voor het gassysteem zeg maar, zit meestal als grijze kast van 15x15 cm in de buurt van je accu. Die gaat naar Vialle, je krijgt een G3 gekeurde terug. Dat grapje kost tussen de 485 en 675 euro, afhankelijk van waar je heen gaat.
Mijn 96-er 940 Estate heeft Leder, ECC, Automaatbak, groot onderhoud gehad en een gereviseerde kop met geharde klepzittingen. Kilometerstand 428000 bij aankoop, zonder enige twijfel over de staat, want tevens nog aangetoond met een volledige onderhoudshistorie. Inmiddels staat ie op 448000, dus 20dkms verder, geen rare dingen, wel nog steeds G2. Aankoopbedrag 2350,-
Even ter vergelijk.

Kun je me trouwens eens een berichtje sturen met een linkje naar de drie die je op het oog hebt? Ik ben al voorzien, vrees niet, ben gewoon benieuwd.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ik heb m'n 940 gevonden!

Een 940 Malmö van aug. 1995 met een lekker apart kleurtje, mooi strakke lak, mooie velgen, leren bekleding, ECC en LPG G3.
360.000km en voor een goede prijs.

Nadelen: cilinderkop gaat hooguit nog 15.000 - 20.000 km mee, de aircopomp moet gereviseerd en de kilometerteller is stuk. Het laatste wordt al geregeld en de aircopomp ga ik binnenkort achteraan.

Met hartelijke dank aan Bas voor z'n informatie en het meedenken!




.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”