Pagina 1 van 2

Wil terug naar een 940

Geplaatst: 26.01.2009 - 11:02
door canvas
Hallo Allemaal,

Ik wil erg graag terug naar een volvo940, maar dan automaat.
Dit is de reden geweest dat ik de andere met 360.000km heb opgeruimt.

Waar moet ik op leten bij deze auto.

Alvast bedankt Paul


http://www.speurders.nl/overzicht/volvo ... =volvo+940

Geplaatst: 26.01.2009 - 11:12
door Exeres
meer info over de 940 kan je terugvinden op v700vereniging.nl
Eventueel kan je daar je vraag nog eens opnieuw stellen en dan zullen er zeker leden zijn die je héél wat verder kunnen helpen!

Groeten,
Maarten

Geplaatst: 26.01.2009 - 12:56
door canvas
Kan deze site niet vinden /openen, maar ik dacht dat de vraag op de juiste plaats heb gezet.
Het betreft een 940 en de vraag is geplaats in de juiste categorie dacht ik.

hoop dat ik toch nog wat info kan krijgen over de 940 2.3 IC in combinatie met een automaat.

M.Vr.Gr Paul

Geplaatst: 26.01.2009 - 16:58
door Exeres
juiste adres is www.volvo700vereniging.nl (mijn fout)
da's het nadeel als hij bij je favo's zit..tik je nooit het adres in :D

Geplaatst: 26.01.2009 - 19:02
door canvas
Gevonden dank u wel

Gr Paul

Geplaatst: 26.01.2009 - 19:28
door volvorider
Kijk ook eens op mijn web-log voor veel info over de 900 serie.

Geplaatst: 26.01.2009 - 22:55
door Fat Rat
hmm heerlijke combi, de 940 lpt met automaat(al dik 17dkm zwaar verslaafd)
Maar wat wil je er dan zoal over weten, veel weetjes en info over allerlei zaken is op de site van de V700vereniging beschikbaar zoals Exeres al melde.
Maar misschien kunnen we je ook nog helpen als je specifieker vragen heb.

Geplaatst: 27.01.2009 - 09:10
door whitehorsekart
Wij (mijn vrouw en ik) gaan ook terug naar de 940, de beste auto die ik ooit heb gehad.
We vielen na de 940 voor een V70 2,4 uit 2002, en ik vind het vanaf de 2e week dat we hem hadden niks. Mijn vrouw heeft er 3 1/2 jaar in rondgereden en nu mag hij weg!
Niet alleen de voorwielaandrijving, maar ook de kwaliteit van de electronica, vering etc. staat me absoluut niet aan. Ook nog veel te veel kosten aan onzin spullen aan die auto (deursloten die niet meer met elkaar praten, achteruitkijkspiegeltje dat niet dimt etc.) en onzinmeldingen op die verrekte boordcomputer.
Ik heb nog de V70 diesel geprobeerd, maar die wordt het ook niet.

Nog maar één keer een 940 uit 1997 of 1998 met lpg injectie, voordat het een hobbyauto is geworden! En dan na zoveel jaren een ander merk?
Jammer, maar de twee klassieke Volvo's blijven wél gewoon bij me.

Geplaatst: 27.01.2009 - 09:39
door Fulaks
Bij mijn dealer staat een hele mooie 940 te koop voor relatief weinig geld. Ik ben op zoek naar een tweede autootje, maar prefereer iets kleins, ik heb al een V70. Anders kocht ik hem zelf.

http://www.postiaux.be/tweedehands.html

Geplaatst: 27.01.2009 - 10:20
door whitehorsekart
Hoi Wout!

Dank voor je tip! Inderdaad een mooie!
Ik heb al één of twee 940's op het oog, wél met meer kilometers, maar met een nieuwe kop en op LPG G3. Dat scheelt in de kosten. Als ik die installatie achteraf wil laten inbouwen kost dat net zoveel als de auto!

Geplaatst: 27.01.2009 - 22:27
door Fat Rat
Heb nog niet aan een moderne volvo geproeft, maar de 940 van de laatste jaren met het lpt blok is gewoon heerlijk. Was al verslingerd aan de 7 serie en m'n huidige 940 bevestigd het gewoon helemaal!

Geplaatst: 28.01.2009 - 22:02
door HSRN850
Ik weet nog een hele mooie bij mn specialist, paar weken geleden even mee gehad, liep echt heerlijk. Maar zonder LPG helaas niet interessant voor je denk ik...

http://www.autovantilburg.nl/940-2.3-LPT-Estate-97a.htm

Al heeft mn vader de LPG-installatie er bij Van Tilburg een keertje bijgekregen. Die auto was iets duurder, maar wie weet :P

Geplaatst: 29.01.2009 - 08:43
door whitehorsekart
Die ziet er inderdaad heel goed uit, maar zonder lpg is-ie inderdaad niet voor mij.
Ik kan me niet voorstellen dat ze de LPi er ingebouwd bijdoen!

Geplaatst: 04.02.2009 - 07:53
door HSGHOR
Gewoon doen, ik rij sinds anderhallf jaar een 940 sedan, 2.3 IC LPT Polar, automaat op LPG G3. Leer, auto-airco etc etc
Verbruik is 1:8. Combinatie met de automaat is werkelijk geweldig.

Succes met de zoektocht!

Groet, Eric

Geplaatst: 04.02.2009 - 16:56
door Baseman
whitehorsekart schreef: Als ik die installatie achteraf wil laten inbouwen kost dat net zoveel als de auto!
Ja,.....dus?

Een onderhoudstechnisch goed en schadevrije 940 Estate, die helemaal naar wens is en alle heeft wat je wil, op benzine voor 2500 euro, die breng je toch voor 2000 euro naar Mesman en laat je er Vialle LPi in zetten?
Dat is ie zeker waard, behalve natuurlijk als je er maar een jaartje in blijft rijden natuurlijk.

Zoek maar eens een zelfde auto, maar dan met G3 erin, die vindt je ook moeilijk, on der de 4500 euro.

Toch succes met de keuzes, ik ben benieuwd.

Geplaatst: 04.02.2009 - 20:44
door whitehorsekart
Daar heb je gelijk in, alleen heb ik wel een paar goede G3's gevonden.

Mochten die tegenvallen, dan ga ik inderdaad jouw route baseman!

Geplaatst: 04.02.2009 - 21:31
door Baseman
Een 940 met een oudere installatie (maar wel met een T of verder in het chassisnummer) kun je om laten keuren, maar dat kost je 500 euro, ongeveer.
Dit geld dan wel, voor de Vialle LPi installaties, de meest gebruikte.
De administratieve omkeuring voor 25 euro, die tijd is voorbij, als de installatie ouder is dan 2002 en je geen bon hebt.
Dat geeft je een aardige onderhandeling, want omkeuren kost je dus gelijk 500 euro. 250 euro van de vraagprijs af, moet dan toch te doen zijn.

Let wel op omkeurbaarheid, de voorwaarden ervoor dus.
Ik wil je er best meer over vertellen, als de situatie zich voor doet.

Geplaatst: 04.02.2009 - 22:46
door whitehorsekart
Dank je wel Bas, maar ik heb nu drie 940's met G3 op het oog.
De prijzen varieren van 2600 tot 5600 euro. De laatste is een Limited Edition en heeft 200.000 gelopen, leren bekleding en automatische airco. De goedkoopste heeft 385.000 gelopen en de middelste is een eerlijke met nieuwe cilinderkop etc en heeft ook zoiets gelopen. Allen van 1998. Ik kijk eigenlijk alleen naar 1997 en 1998 auto's.

Bedankt voor de reactie, want ik meende dat er om er G3 van te maken een andere regelunit ofzo moest komen!

Als ik een mooie 940 met Lpi, maar zonder G3 tegenkom dan vraag ik je graag nog. Het scheelt gewoon te veel in wegenbelasting om geen G3 te hebben!

Geplaatst: 04.02.2009 - 23:22
door Baseman
Er moet inderdaad een andere regelunit in komen.
De LPE, die ECU voor het gassysteem zeg maar, zit meestal als grijze kast van 15x15 cm in de buurt van je accu. Die gaat naar Vialle, je krijgt een G3 gekeurde terug. Dat grapje kost tussen de 485 en 675 euro, afhankelijk van waar je heen gaat.
Mijn 96-er 940 Estate heeft Leder, ECC, Automaatbak, groot onderhoud gehad en een gereviseerde kop met geharde klepzittingen. Kilometerstand 428000 bij aankoop, zonder enige twijfel over de staat, want tevens nog aangetoond met een volledige onderhoudshistorie. Inmiddels staat ie op 448000, dus 20dkms verder, geen rare dingen, wel nog steeds G2. Aankoopbedrag 2350,-
Even ter vergelijk.

Kun je me trouwens eens een berichtje sturen met een linkje naar de drie die je op het oog hebt? Ik ben al voorzien, vrees niet, ben gewoon benieuwd.

Geplaatst: 06.03.2009 - 11:34
door whitehorsekart
Ik heb m'n 940 gevonden!

Een 940 Malmö van aug. 1995 met een lekker apart kleurtje, mooi strakke lak, mooie velgen, leren bekleding, ECC en LPG G3.
360.000km en voor een goede prijs.

Nadelen: cilinderkop gaat hooguit nog 15.000 - 20.000 km mee, de aircopomp moet gereviseerd en de kilometerteller is stuk. Het laatste wordt al geregeld en de aircopomp ga ik binnenkort achteraan.

Met hartelijke dank aan Bas voor z'n informatie en het meedenken!




.