afdekplaat onder motor zit veel olie

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Hertz
1st Gear member

Woensdag eindelijk mijn eerste Volvo gekocht. Net op een brug gezet, moet zeggen buiten klein beetje roest rond de achterwielkas (volgend weekend schuren, plamuren en spuiten...klaar?!) leek alles er perfect uit te zien. Bodem niets van roest te bekennen. Echter onder de motor, van boven blok wel droog, zat toch aardig wat olie. Toen de afdekplaat eraf ging druppelde de olie van de plaat. Mag toch hopen dat het niets ernstigs is?? Van de week even de hoge druk spuit bij de Shell eronder om schoon te spuiten en volgende week weer de brug op. Iemand bekend met dit probleem of moet ik me nog maar geen zorgen maken. Wel net gebeld met de garage waar ik de auto gekocht heb dat ik bij grote reparatiekosten toch nog even kom babbelen.
Iroll
6th Gear member

Meestal is het gekomen door morsen tijdens het olie vullen en vervangen van het oliefilter. Vooral het vervangen van het oliefilter is een morsig werkje, gevolg olie op de afdekplaat. Maar kan natuurlijk ook komen door een olielek. Hou de komende tijd het oliepeil in de gaten voor de zekerheid.
wpee
5th Gear member

Jep. oliefilter vervangen is een smeerzooi. Ik leg er altijd veel oude doeken onder en prop ook doeken gelijk onder het filter. Die doeken kun je weggooien........
Daarna altijd een keertje meot motorreiniger dat gedeelte meepakken.

Maar het kan ook ergens anders vandaan komen, inspecteer dan maar even na je schoonmaakbeurt
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Afdekplaat word bij ons altijd verwijdert met het verversen van de olie ! Word anders idd een zooitje. Zijn 4 boutjes die losmoeten (2min werk)

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het daarvan komt.
philippevk
2nd Gear member

bij de kwik fit (ze kunnen net olievervangen) halden ze de plaat niet los. daarna ook 2 maanden met een druppelende auto gereden.
Hertz
1st Gear member

Plaat hebben we losgehaald en blijft er nu af tot de motor schoon gespoten is. Volgende week zaterdag maar even goed inspecteren. Alles loopt soepel en er zit genoeg olie in, hopen dus dat het niets is.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”