thermostaathuis

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
philippevk
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08

Vorig jaar heb ik mijn thermostaat vervangen en zag toen al dat er een beetje aan de kant van het motorblok het metaal was ingevreten. Nieuwe pakking ertussen en klaar dacht ik.
Nu viel het me op dat het tussen het blok en thermostaathuis opnieuw een beetje lekt.
Wat kan ik hieraan doen? Gewoon nieuwe thermostaat en pakking?

Bovendien ruik ik als ik de auto start en de eerste meters rij een heel klein beetje een KV lucht, is weg na een paar 100 meter en komt niet terug. Kan dit komen door het bovenstaande (vloer is droog btw i.v.m. kachelradiator).
Auto verbruikt van max naar min KV in 3 maanden bij regelmatig gebruik

P.S. heeft er iemand nog een handbedienbaar raammechanisme linksvoor over (na 2 kapotte op de sloop?)
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Je kunt het thermostaat huis eruit halen en dan eerst even goed insmeren met vloeibare pakking, dus dik op motor en dik op thermostaat huis doen. Daarna weer monteren en even (kijk op tube) laten drogen.
Dan istie weer jaren dicht.

Tubetje kost ongeveer 5 euro, dus das het geld niet
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Mits het huis heel is, en je hebt de goeie pakking is er geen kit nodig !

2 maand terug nog bij mijn eigen auto vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”