Ik heb een vreemd probleem:
Zo nu en dan (vooral als de auto buiten de garage staat en het weer koud is) willen de deuren niet meer open via de afstandbediening. Als ik dan de deuren handmatig met de sleutel open en de auto instap dan valt het volgende op.....
- De airco doet niets meer
- De radio (hu1205) staat in reset stand (tik code in)
- De deurvergrendeling/ramen knopjes in de deur doen het niet meer
- klokje staat stil gedurende de tijd van de stroomstoring
Echter de auto starten is geen enkel probleem (accu is niet leeg). Maar door het starten van de auto verdwijnt niet de storing.
Elke keer dat deze verstoing speelt komt alles binnen 10 a 15 minuten vanzelf weer terug....maar het blijft irritant
De volvo dealer heeft 2 weken terug de oude accu doorgemeten en deze gaf aan geheel ontladen te zijn geweest. Er is toen een nieuwe accu ingezet, echter na een week had ik de storing weer. Ook deze accu is doorgemeten en gaf rond de 25 % aan(volgens de dealer geen probleem).
Vervolgens zijn de lekspanningen van de radio en het klokje doorgemeten en ook hier kan het niet vandaan komen volgens de dealer.
De dealer heeft ook nog in de interne vraagbaak gezocht maar kon niets vinden en heeft nu geen idee meer waar te zoeken.
Iemand suggesties of ervaring met deze vreemde storing ?
V40 2.0 bouwjaar 2003 vreemde elektronische storing
- lovemy440
- 4th Gear member
Ik weet niet of het probleem inmiddels opgelost is, maar het probleem zou de print van de besturingen kunnen zijn, de computerchip. Als deze vochtig is, en het is koud, bevriest de printplaat en na 10 min gebruik is deze weer ontdooit en doet alles het weer. Wat gedaan zou kunnen worden is het kastje waar de print inzit controleren of deze werkelijk waterdicht is en de print vervangen.
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vervang je accuklemmen eens een keertje preventief.
Die dingen kosten misschien 5 euro totaal en kan een wereld van
verschil maken in rare storingen.
Ik kwam er na 600 euro vervangen door o.a. de Volvodealer achter dat mijn plusklem corrosie had aan de binnenkant van de klem (opengezaagd).
2,5 euro later was mijn probleem opgelost...... zucht.....
Die dingen kosten misschien 5 euro totaal en kan een wereld van
verschil maken in rare storingen.
Ik kwam er na 600 euro vervangen door o.a. de Volvodealer achter dat mijn plusklem corrosie had aan de binnenkant van de klem (opengezaagd).
2,5 euro later was mijn probleem opgelost...... zucht.....
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
-
- 1st Gear member
bedankt,
storing heeft zich 2 weken terug (mooi weer), midden op de dag nog 2 keer voorgedaan (dus kou/vocht is het niet).
toevallig gaat de auto volgende week voor onderhoud naar de dealer, deze gaat dan nog verder onderzoeken.
De accu is ook vervangen in januari. ik zal de dealer vragen preventief de klemmen te vervangen.
Het is een vervelende storing die zich regelmatig voordoet, en maar niet te traceren is.
storing heeft zich 2 weken terug (mooi weer), midden op de dag nog 2 keer voorgedaan (dus kou/vocht is het niet).
toevallig gaat de auto volgende week voor onderhoud naar de dealer, deze gaat dan nog verder onderzoeken.
De accu is ook vervangen in januari. ik zal de dealer vragen preventief de klemmen te vervangen.
Het is een vervelende storing die zich regelmatig voordoet, en maar niet te traceren is.