Al sinds aanschaf heb ik een rammelend geluid wat van onder de auto vandaan komt. Het klinkt alsof de uitlaat tegen het onderstel aan rammelt, maar onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet zo is.
Ik heb de auto op de brug gehad en dit was een brug die de auto ook kon laten 'schudden'. Hieruit kwam niets m.b.t. het geluid; wel was de wiellager linksvoor kapot. Is gemaakt, maar het geluid is niet weg.
Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn? Iemand enig idee?
Rammelend geluid
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wanneer heb je het?
altijd met rijden
motor stationair
over bobbels
altijd met rijden
motor stationair
over bobbels
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
- Locatie: Tilburg
Altijd met rijden. Vooral bij lage snelheid hoor je het goed. Ook op vlakke wegen is het aanwezig, als de auto zeg maar deint over enkele oneffenheden. Het wordt niet veroorzaakt door drempels o.i.d. Stabilisatorstangen zijn in orde.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Handrem kabels die tegen de bodem aanklappen?
Katalysator die lawaai maakt doordat die inwendig stuk is?
Kan zoveel zijn :s
Katalysator die lawaai maakt doordat die inwendig stuk is?
Kan zoveel zijn :s
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- volvo-richard
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 15:34
ik had het ook ,met starten hoorde een klap en als ik over kleine heuveltjes rij ,nou bleek een rubber weg tezijn die de uitlaat vast hield ,en bij sommige 440 volvo's komt de uilaat bij de laatste bocht tegen een balk aan ,waar een soort rubber op hoort te liggen ,ik denk dat je daar het lawaai van hoort.
volvo 440 1.8i bj'95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21.02.2009 - 19:40
- Locatie: Schiedam
Heb hetzelfde gehad met die van mij. Ophangrubbers van de uitlaat bleken volledig weg te zijn zowel midden onder de auto als bij de pot. Dit gaf ook een rammelend geluid wat kwam doordat het uitlaatstuk wat dwars onder de auto loopt tegen de auto ging trillen. Na de rubbers vervangen te hebben (niet duur en makkelijk zelf te doen) is het weer rustig.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
De motor wil een beetje kantelen als je motorsteun stuk is, dit kan een klappend/bonkend geluid veroorzaken.
de steun ligt aan de achterzijde van het blok bij het uitlaatspruitstuk.
de metalen beugel of het oliegevulde rubber kunnen defect zijn.
de steun ligt aan de achterzijde van het blok bij het uitlaatspruitstuk.
de metalen beugel of het oliegevulde rubber kunnen defect zijn.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
- Locatie: Tilburg
Nee, de uitlaat is het niet die rammelt...Hajvb schreef:Heb hetzelfde gehad met die van mij. Ophangrubbers van de uitlaat bleken volledig weg te zijn zowel midden onder de auto als bij de pot. Dit gaf ook een rammelend geluid wat kwam doordat het uitlaatstuk wat dwars onder de auto loopt tegen de auto ging trillen. Na de rubbers vervangen te hebben (niet duur en makkelijk zelf te doen) is het weer rustig.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Hoe heb je de stabilisator (rubbers?) gecontroleerd? Aan de droplinks daarvan kun je niet goed zien of ze versleten zijn, dan moet je ze eigenlijk verwijderen om goed te kunnen beoordelen. Kan er prima uitzien, maar wel versleten zijn. Verder de rubbers van de panhardstang en langsdragers controleren op breuk en uitdroging. En die van de schokbrekers. Ga er niet vanuit dat het geluid met een trilbrug is te reproduceren. Goed kijken met een goede lamp, wrikken en voelen aan alle rubbers, veren, tank bevestiging etc. Blijft moeilijk vragen over bijgeluiden, het beste is gewoon systematisch alles nalopen onder een brug
ps;
er ligt toch toevallig niets in de kofferbak los zoals bijv. reserve wiel, gereedschap ofzo? Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt...
ps;
er ligt toch toevallig niets in de kofferbak los zoals bijv. reserve wiel, gereedschap ofzo? Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt...