hoi, ik heb via de zoekfuncties al wat discussies over dit onderwerp gevonden, maar omdat iedereen wat anders zegt vraag ik het nog maar eens.
de distributieriem van mijn 460 moet vervangen worden.. naast de koppeling.. ik had de auto goedkoop gekocht met wat dure reparaties in het achterhoofd ingecalculeerd. maar ik hou t allemaal t liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk!
bij de garage zeggen ze: distributieriem vervangen 450 euro, en de waterpomp moet ook nieuw. dit lijkt me sowieso wat duur, maar nu lees ik hier en daar dat de waterpomp helemaal niet hoeft omdat hij op een andere aandrijving zit.
kan iemand mij 100% zeker vertellen hoe dit zit?
veel dank!
distributieriem vervangen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De waterpomp heeft inderdaad niets met de distributieriem te maken,die zit apart.
De interval is om de 90000 km of 6 jaar.
De interval is om de 90000 km of 6 jaar.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
- Locatie: Tilburg
Vaak vervangen ze bij de distributieriem ook de waterpomp omdat het dan toch open ligt. Waterpomp zit er vlak bij namelijk en als je die apart moet vervangen kost dat een hoop tijd. Maar nodig is het niet. Gewoon een verkooppraatje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06.01.2009 - 15:21
dank voor de antwoorden. dat gaat weer wat schelen in de kosten!
is er ook een interval voor de waterpomp, of blijft die het in principe gewoon een flink tijdje doen?
is er ook een interval voor de waterpomp, of blijft die het in principe gewoon een flink tijdje doen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
- Locatie: Tilburg
Misschien. Maar hoe vaak gaat een waterpomp kapot? Ik heb het bij al mijn 6 vorige auto's nog nooit gehad en heb ook nog nooit van iemand gehoord dat de zijne/hare kapot is gegaan.Baais schreef:Voorkomen is beter dan?bartdep schreef:Totdat-ie kapot is hoef je er niks aan te doen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
vervang tezamen met de distributieriem wel de multieriem! deze drijft de waterpomp aan en dat riempje heeft wel degenlijk een vervangingstermijn
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
- Locatie: amsterdam
Ik heb wel dat eens gehad en ik vrees dat deze in de huidige auto ook beetje lekt dus die waterpomp word binnenkort ook vervangen als ik de distrubutieriem laat doen.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
als bij een volvo de waterpomp word aangedreven doormiddel van de distributieriem dan MOET je hem absoluut mee vervangen geen twijfel mogenlijk maar als hij niet is aangedreven door de distributieriem dan hoeft het niet vervangen te worden
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
zeg ik tog 3 keer maar omdat erboven gezegd word dat hij niet hoeft tenzij hij lekt(bij welke auto dan ook) is niet waar
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.