Alle secundaire elektronica uitgevallen - 740 (US versie)

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
944 guy
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.02.2009 - 15:34

Zojuist via via gehoord dat mn broer die met de 740 op wintersport is flinke elektronische problemen heeft.
We hadden laatst een nieuwe ventilater geinstalleerd (en deze was dus echt 100% nieuw) en mn broer vertelde nu dat deze waarschijnlijk is vastgelopen. Hij zegt nu dat alle niet cruciale elektronica niet meer werkt. De motor loopt nog, en hij heeft nog verlichting (geen richting aanwijzers), maar verder doet bijna niks het meer.
Ze gaan dus gewoon verder, maar weet iemand of er ergens een hoofdzekering is voor al deze secundaire zaken?
Het gaat om een 740 US uitvoering. In NL is dit denk ik meer een 940.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is dat dan een turbointercooler met ECC en electrische fan dan?
Die heb ik al eens uit zien fikken, moet je mee oppassen.

Volgens mij is er geen connectie tussen richtingaanwijzers en cooling-fan, maar ook ik kan me vergissen.
Als je een bouwjaar hebt, heb ik wel een schema voor je, kun je dat even doorkijken, wellicht wordt je er wijzer van en geeft het een hint in de goede richting.
Lijkt me toch een zekering? Of los contact ergens bij de accu of zo? Relais stuk?

Probeer nog even duidelijk te krijgen wat het precies wél en wat het precies niét meer doet, helpt zoeken.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
944 guy
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.02.2009 - 15:34

Haha, probleem 'opgelost'. Na een keertje het contact uit en aan gedaan te hebben werkt het weer. Het klokkenhuis is eruit geweest ivm een niet werkende snelheidsmeter, het zou heel misschien kunnen dat iets los is geraakt (beetje gek), maar daar zit iets.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mooi zo.
Ik zou het toch bij thuiskomst maar even goed bekijken, maar vooralsnog goed dat het allemaal weer werkt.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

CONTACTSLOT?
Heb je een boel sleutels aan de sleutel hangen?
Groeten 760 Hausser
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”