Beste Volvo liefhebbers ,
Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een xc90 d5 .
Heb wagen in Duitsland gekocht en heeft mij daar verteld dat er een standkachel in de wagen zit .Men zij mij in Duitsland ook dat je die kan softwarematig laten aanpassen met een timer . Dus ben ik in Belgie naar mijn Volvo dealer gaan horen. Daar konden ze mij niet helpen omdat ze niet zeker waren dat dat wel kon.
Nu is mijn vraag dat er iemand die ervaring heeft met die aanpassingen of iemand weet dat dat wel mogelijk is.
Alvast bedankt ,
en proficiat met forum waar ik nog nieuw op ben , maar al veel tips uitgehaald heb.
XC 90 D5 Standverwarming
-
- 5th Gear member
Er staan wel meer mensen op het forum die dat software matig hebben laten aanpassen (evenals de BC laten omzetten in NL) het lijkt er nog het meeste op dat je dealer niet wil...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
De prijzen zijn in Nederland voor het downloaden van de software voor de standkachel een stuk lager dan in Duitsland.
Hoe dit zit in Belgie weet ik niet, maar is zeker het informeren waard.
Lijkt mij trouwens goed om op zoek te gaan naar een andere Volvo-dealer, want dit is bijna een standaard vraag,
want zoals @Barry al aan gaf, het forum staat er vol mee.
Ook het omzetten naar NL is een peuleschil.
Succes
Hoe dit zit in Belgie weet ik niet, maar is zeker het informeren waard.
Lijkt mij trouwens goed om op zoek te gaan naar een andere Volvo-dealer, want dit is bijna een standaard vraag,
want zoals @Barry al aan gaf, het forum staat er vol mee.
Ook het omzetten naar NL is een peuleschil.
Succes
- hadico
- 5th Gear member
Software voor standkachel is geen enkel probleem evenals het omzetten van de taal van de boordcomputer.
Informeer alleen even naar de prijs deze is sinds kort door VNL verhoogd voor dit soort pakketjes mogelijk dat het per land ook nog scheelt, misschien wel leuk om deze er hier eens bij te zetten?
Informeer alleen even naar de prijs deze is sinds kort door VNL verhoogd voor dit soort pakketjes mogelijk dat het per land ook nog scheelt, misschien wel leuk om deze er hier eens bij te zetten?
- Hanzie
- Starter
Bedankt voor de info , ik heb ondertussen een telefoon gekregen van mijn dealer ,die zei nu dat de duitse standkachel automatisch werkt als het een temp. is onder de 5 graden en als ik met een timer zou willen dat dat maar rond de 10€ kost voor de software. Dat is natuurlijk een serieus prijsverschil . Ik heb vrijdag afspraak ik ben is benieuwd , al ben ik wel een beetje ongerust. Ik heb wel ontdekt dat de standkachel automatisch opspringt ,maar wel wanneer je de wagen start , ik denk dat dat is voor motor sneller op temp te brengen.
Ik ga zeker een berichtje zetten hoe het verlopen is.
Groetjes Hans
Ik ga zeker een berichtje zetten hoe het verlopen is.
Groetjes Hans
- hadico
- 5th Gear member
Hoi Hans waar laat je de software doen deze kost in NL ca50 euro dus ik ben benieuwd.
Je kachel gaat ook met de nieuwe software als hulpverwarming meelopen om hem op temperatuur te brengen ,alleen kun je hem met de nieuwe SW ook op de klok aanzetten .
Je kachel gaat ook met de nieuwe software als hulpverwarming meelopen om hem op temperatuur te brengen ,alleen kun je hem met de nieuwe SW ook op de klok aanzetten .
- Hanzie
- Starter
Hallo aan allen ,
ik ben net terug van Volvo Dealer , ze hebben software geladen en heeft mij 37.95€ gekost , dus dat valt zeer goed mee.Timer is nu zichtbaar op display en kan hem instellen .Heb nu timer ingesteld voor vanavond want ik moet tot 22 u werken. En nu maar hopen dat straks de wagen lekker warm is na het werk.
Greetz Hans
ik ben net terug van Volvo Dealer , ze hebben software geladen en heeft mij 37.95€ gekost , dus dat valt zeer goed mee.Timer is nu zichtbaar op display en kan hem instellen .Heb nu timer ingesteld voor vanavond want ik moet tot 22 u werken. En nu maar hopen dat straks de wagen lekker warm is na het werk.
Greetz Hans
-
- 5th Gear member
Mooi geregeld!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl