problemen met v50 2.0 diesel

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
ikzelf
Starter

Hallo,
ik heb sinds anderhalf jaar een v50summum 2.0 diesel een dijk van een auto.
maar sinds een half jaar blijf ik er mee sukkelen. het is begonnen nadat ik een roetfilter heb laten monteren.

hij loopt niet goed in het toeren berijk 2000 tot 3000 toeren. hij hikt dan bij het accelereren en het is net of hij in slaap valt als je de gaspedaal loslaat en daarna weer wat gas bij geeft. als hij hikt en slecht loopt in dat berijk vindt ik hem ook anders klinken ook start hij af en toe slecht.
(de motor schud ook erg bij 2200 toeren)

wat hebben ze al vervangen in de garage:
de egr klep daarna de software daarvan. toen liep hij perfect. kort daarop ging de gaspedaal defect van af die tijd loopt hij weer zoals hier boven beschreven. de lucht massa meter is al vervangen een paar verstuivers zijn vervangen en de slangen naar de gangmakers zijn vernieuwd.

wie heeft er misschien een idee waar we het moeten zoeken
DavidV50BE
1st Gear member

Een roetfilter laat je best al in fabriek instaleren zo is de kans op fouten van acceleratie relatief klein..
Het is beter dat de roetfilter voor het eerst in gebruik word genomen als de wagen nieuw uit fabriek komt al wil dit ook niet zeggen dat er geen problemen kunnen onstaan natuurlijk..

ik hoop voor jou dat het vlug opgelost word, want dit is niet zo gezond voor de software en de motor..

ik denk dat de fout in de software zit, ze zouden als het ware de software moeten recetten daarmee bedoel ik gewoon alles eraf halen en opnieuw installeren maar de kans dat dit werkt is ook zeer klein en het probleem zal zeker nog opduiken maar dan in mindere maten.
VOLVO V50 1.6D BJ.2006 TOP LINE + RTI + Chiptuning
ikzelf
Starter

ik heb inmiddels de roetfilter weer verwijderd. maar dat heeft ook geen verbetering gegeven
Fredhead
Geartronic member

Opnieuw de software inladen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
ikzelf
Starter

de complete software??
Fredhead
Geartronic member

Denk dat als de motorsoftware opnieuw in wordt geladen de problemen wel eens opgelost kunnen zijn
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
ikzelf
Starter

ik had een afspraak gemaakt met een volvo dealer (noord limburg)
om de software te laten wissen en opnieuw te laten instalerenn de kosten daarvan vielen wel mee. dus wagen die gok.

daaraan gekomen wordt hij uitgelezen en weer naar buiten gereden.
met het verhaaal dat de nieuwste software al geinstalleerd was.
dus ze hadden er niets aan gedaan.
weer heb ik ze gevraagd om de software te vervangen, wat ze dus radicaal weigerde. wel kom ik een bedrag betalen voor het uit lezen.
de portemonee dunner en het probleem is nog aan de orde.

we zijn intussen met de turbo klepjes aan de gang geweest geen succes, en het gasklephuis is vervangen ook geen verbetering.

wie heeft er nog suggesties
Pritchard
5th Gear member

Eens andere dealer proberen??
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”