Pagina 1 van 2

Ombouw naar G3 ?? of verkopen??

Geplaatst: 14.02.2009 - 21:18
door Maarten Voogel
Beste Forummers,

Ik ben opeens veel meer gaan rijden dan gepland,en zit meteen met een dilemma .Ik rij per maand ongeveer 2100 km, en rij op benzine en zou eigenlijk op G3 moeten rijden want volgens mij , rij ik te weinig voor diesel.
Nu vraag ik mij af , moet ik nu G3 laten inbouwen [2400 euro bij Mesman] ??
of ga ik toch inruilen voor een D5 ???.
Mijn auto heeft 196000 gelopen , en is tech helemaal in orde en altijd dealer onderhouden , dus ik weet wat ik heb en begin liever niet aan een nieuwe voiture, maar wil eigenlijk ook niet meer die 85 euro voor een volle tank betalen.Of moet ik niet piepen en gewoon doorrijden??
Alle advies is welkom.

Geplaatst: 14.02.2009 - 22:19
door bartv70
LPG GAAT NIET LEKKER SAMEN MET DEZE MOTOREN

Geplaatst: 14.02.2009 - 22:40
door Maarten Voogel
Leg eens uit,waarom niet ??

Geplaatst: 14.02.2009 - 22:58
door toppertje
:roll: soms wordt ik wel eens moe,ik zou zeggen:zoek eens
rond op dit prachtige forum,en laat je eens verassen
door de hoeveelheid aan info. OOK vwb lpg en volvo-motoren van
NA BJ 2000
s6

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:03
door arnoud
Maarten, er zijn in in het verleden op dit forum ellenlange discussies gevoerd over dit onderwerp, en soms zijn de gemoederen daardoor een beetje oververhit door geraakt, vandaar de kort-af antwoorden die je nu krijgt.

Zoals toppertje al aangaf, misschien moet je even de zoek-functie van het forum gebruiken, dan komt vast voldoende stof tot nadenken naar boven.

Succes met de keuze in ieder geval, en welkom!

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:04
door Ludo
toppertje schreef::roll: soms wordt ik wel eens moe,
ja ik moet ook steeds lachen.
mensen met geen enkele lpg ervaring, in vele gevallen weten ze niet eens wat lpg is.
maar toch de beste adviezen geven... :roll:

Maarten, ga gewoon op je eigen gevoel af.
een ander kan voor jouw ook de rekening niet maken.
hou er wel rekening mee dat het onderhoud méér kan kosten dan bij je 850 het geval was.
denk hierbij aan klepspeling controleren en eventueel stellen...
Mesman is goed, maar voor jouw is Allround lpg in Spijkenisse wellicht een betere optie i.v.m. de afstand.

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:35
door bartv70
Bij een jongere V70 (>2000) is klepspeling controleren en eventueel stellen een hele kunst

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:37
door Maarten Voogel
Beste Heren,

Neem mij niet kwalijk voor , het niet beter zoeken, en heee hallo Ludo ik ben er inmiddels achter dat de V70N wel voor mijn gevoel beter rijdt , maar dat het onderhoudt van mijn 850 goedkoper was,maar nu wil ik niet nog een discussie starten.
Ik ga de zoekfunctie gebruiken.

ps: Ludo heb jij goede ervaringen met Allround LPG, want Spijkenisse is echt voor mij veel verder dan Son.

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:41
door Gast
Met deze link kom je overal: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7365

Daar staan weer zoveel links in......
Ik hoop dat je morgen (zondag) de tijd hebt om ALLES te lezen. :P

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:43
door Maarten Voogel
Sorry Alex, morgenvroeg weer werken,maar ik ga lezen hoor, en ik zal proberen er niet te veel mensen mee lastig te vallen.

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:46
door arnoud
Ach, het is al weer een paar maanden geleden dat de discussie is gevoerd, we zijn er wel weer klaar voor om overnieuw te beginnen hoor :)

(het wordt later, en de Cuvée van de Keizer valt goed...)

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:46
door Gast
Mocht je toch nog vragen hebt, ben je altijd welkom.
Wij kunnen het forum wel dromen, maar ik begrijp als je hier nieuw bent dat het niet altijd meevalt. :wink:
Succes.

Geplaatst: 14.02.2009 - 23:59
door Maarten Voogel
Ben inderdaad nieuw op dit Forum, maar is is er net zo " Gezellig " als op het 850 Forum. :wink: :wink:

Geplaatst: 15.02.2009 - 00:04
door arnoud
Haha, wees gerust, meestal zijn we minder 'gezellig', alleen "LPG", "ETM" en meer van dat soort drie letter woorden maken hier nog wel eens de tongen los :)

Wees welkom, en we zitten met spanning te wachten op foto's van je V70 in het fototopic. Da's een prima manier om vriendjes te maken hier :lol:

Geplaatst: 15.02.2009 - 16:55
door toppertje
Ludo schreef:
toppertje schreef::roll: soms wordt ik wel eens moe,
ja ik moet ook steeds lachen.
mensen met geen enkele lpg ervaring, in vele gevallen weten ze niet eens wat lpg is.
maar toch de beste adviezen geven... :roll:
ludo,ten eerste:lachen is gezond. :D
ten tweede:lpg ervaring genoeg van deze zijde(4 auto,s gehad op lpg,dus heb beetje ervaring.de ervaringen op lpg waren tot dusver goed)
ten derde:adviezen vwb lpg heb ik niet gegeven,aleen het advies
om de zoekfuntie eens te gebruiken.

Geplaatst: 15.02.2009 - 18:34
door Ludo
toppertje schreef:
Ludo schreef:
toppertje schreef::roll: soms wordt ik wel eens moe,
ja ik moet ook steeds lachen.
mensen met geen enkele lpg ervaring, in vele gevallen weten ze niet eens wat lpg is.
maar toch de beste adviezen geven... :roll:
ludo,ten eerste:lachen is gezond. :D
ten tweede:lpg ervaring genoeg van deze zijde(4 auto,s gehad op lpg,dus heb beetje ervaring.de ervaringen op lpg waren tot dusver goed)
ten derde:adviezen vwb lpg heb ik niet gegeven,aleen het advies
om de zoekfuntie eens te gebruiken.
ik doelde ook niet op jouw, maar op het bericht een paar posten eerder. :wink:

@Maarten, ik meende dat je in Haarlem woonde. :oops:
er zijn er zat die bij Allround ingebouwd hebben.
als je gaat voor het Vialle Lpi systeem, zoals ik begreep in je bericht, ben je op deze 2 genoemde inbouwers aangewezen met een turbo motor.

Geplaatst: 15.02.2009 - 19:44
door olav
Dag Maarten,

Zelf rijd ik in een D5. In eerste instantie 35.000 km per jaar, nu is dat teruggelopen naar 30.000 km per jaar. Met de brandstofprijzen van een paar maanden geleden ben ik nog eens gaan kijken naar de kosten en middels www.rekenwijzer.nl bleek al snel het volgende: bij het rijden van 20.000 km per jaar (als ik het me goed herinner) waren diesel en benzine ongeveer even duur, alles meegerekend. Bij 15.000 kon je beter benzine rijden, bij 25.000 beter diesel. Maar dan praat je over enkele honderden euro's verschil op jaarbasis bij dat soort km standen, maw, als het met onderhoud een beetje mee of tegenzit dan was het verschil zo weer naar de andere kant uitgevallen. Gas en diesel zijn bij mijn weten redelijk vergelijkbaar qua kosten (oei oei, nu zullen we het horen) rond de 20.000 km.

Je geeft aan nu plotseling 2100 km per maand te rijden, dus 25.000 per jaar als het in ieder geval doorgaat (mogelijk rij je straks ook weer even plotseling 1000 km per maand?). Dan zou diesel dus iets goedkoper uit zijn, of gas, maar dan betekent dat wel investeren.
Je rijdt nu in een auto waarvan je weet wat je hebt, als ik je mag adviseren: rijd daar nou eerst nog eens een tijdje mee door, op jaar basis is het verschil bij deze afstanden te overzien met de andere brandstoffen. Geeft je de tijd om te zien of het aantal km's zo blijft, en je in ieder geval de zekerheid dat je weet wat je aan je auto hebt. Die paar honderd euro extra brandstof ben je bij lpg inbouw of inruil tegen diesel ook al snel kwijt (of een veelvoud ervan) dus op de korte termijn schiet dat niet op. Als nou blijkt dat de km's oplopen, de auto gaat vervelen en de wens voor een nieuwe dient zich aan, dan heb je een goed verkoopbare benzine zonder gezeur dat deze op gas heeft gelopen of dat je de investering in de installatie er nog niet uit hebt.

Groet, Olav

Geplaatst: 15.02.2009 - 22:49
door Maarten Voogel
Een advies om over na te denken, bedankt Olav.

ps: Mijn foto is geplaatst

Geplaatst: 15.02.2009 - 23:22
door Gast
Als LPG al gemonteerd zit op de auto, zal het omslagpunt op ± 10.000 km zitten.
Dus LPG kan heel interessant zijn.
Als je een nu nog LPG-installatie wil gaan monteren moet je NU bedenken hoelang je nog met je auto wil doen.

Geplaatst: 16.02.2009 - 07:52
door trompetje
ennuh.... 235 pk dus getuned (?): vraagt dat wat extra van de gasinbouw?