Hoi Allen,
Hoeveel liter gaat er nu in een ringtank van een Vialle Lpi installatie.
Ik tank nu telkens als er nog twee blokjes branden er gaat dan 30 liter bij. Mijn actieradius is dan ongeveer 210 km (1:7), maar ik weet nog seeds niet wat de maximale inhoudt nu precies bedraagt.
Meten is weten , gissen is missen
Bedankt,
Victor
Lpi tankinhoud
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Beste Victor,
Heb ook een ringtank van Vialle, bruto 72 liter. Daar de pomp in de tank zit mag je eigenlijk niet leeg rijden. Dus tot rode ledje (20%). Als er bij mijn nog een groen ledje brand ga ik meestal tanken, rond de 45 liter gaat erin.
72liter max 80% vulling: 72-14liter = 58 liter- 20% (rode led) = 44 liter max. (ongeveer!)
Oude ringtank heeft een inhoud van 70 liter bruto.
1 op 7 is best netjes op lpg.
Heb ook een ringtank van Vialle, bruto 72 liter. Daar de pomp in de tank zit mag je eigenlijk niet leeg rijden. Dus tot rode ledje (20%). Als er bij mijn nog een groen ledje brand ga ik meestal tanken, rond de 45 liter gaat erin.
72liter max 80% vulling: 72-14liter = 58 liter- 20% (rode led) = 44 liter max. (ongeveer!)
Oude ringtank heeft een inhoud van 70 liter bruto.
1 op 7 is best netjes op lpg.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 1st Gear member
Inderdaad staat er een aantal gegevens in de ring tank. De mijne is helaas maar 51 liter. Dus effectief zo''n 40 liter om te verstoken a 1:7 = maximaal 280 km actieradius. Op zich niet erg maar de buurman zei het al eens eerder je wordt zo ontzettend vrekkig als je op lpg rijdt en het tanken op de snelweg is minimaal 10 cent per liter duurder en op een volle tank is dat dus 4 euro.
Met 20.000 km per jaar is dat 285 euro. Alhoewel dat is 5 euro per week. Ja die buurman heeft gelijk je wordt er erg vrekkig van.
En van het weekend naar Epe met 170 ( wat is eigenlijk de maximaal haalbare snelheid met zo'n auto ??)over de A28 en dan nog 1:7 voel je je erg rijk en reken je die paar euro's met een glimlach van oor tot oor af. Of zoals die cassiere zei toen ik zei pomp nummer 12 alstublieft: "..oh, dat is lachgas..".
Groet
Victor
Met 20.000 km per jaar is dat 285 euro. Alhoewel dat is 5 euro per week. Ja die buurman heeft gelijk je wordt er erg vrekkig van.
En van het weekend naar Epe met 170 ( wat is eigenlijk de maximaal haalbare snelheid met zo'n auto ??)over de A28 en dan nog 1:7 voel je je erg rijk en reken je die paar euro's met een glimlach van oor tot oor af. Of zoals die cassiere zei toen ik zei pomp nummer 12 alstublieft: "..oh, dat is lachgas..".
Groet
Victor
- bernhard2
- 3rd Gear member
ha victor,
dat komt omdat de verbrandingstemp van gas 50 graden hoger ligt, en omdat gas veel schraler is dan benzine (zit minder vocht in) en de uitlaatklep heeft 1 moment waarop het gekoeld wordt, en dat is wanneer hij dicht zit. daarom is het ook erg belangrijk om je kleppen te stellen.(dit moet bij de 2.4 liter 5 cilinder als ik me niet vergis). de 2.5 heeft zelfstellende klepstoters(hydraulisch)
maar ik rij met mijn 2.5 10v op gas met 4,5 ton ook rond de 170/180 richting tsjechie, zonder een centje pijn. dus verbrande kleppen? my a..!
en hij rijdt ongeveer 1:7.5 en nu mijn vrouw er in rijdt, doet hij 1:8,2 dat een auto zo anders wordt als er een vrouw in rijdt he
dat komt omdat de verbrandingstemp van gas 50 graden hoger ligt, en omdat gas veel schraler is dan benzine (zit minder vocht in) en de uitlaatklep heeft 1 moment waarop het gekoeld wordt, en dat is wanneer hij dicht zit. daarom is het ook erg belangrijk om je kleppen te stellen.(dit moet bij de 2.4 liter 5 cilinder als ik me niet vergis). de 2.5 heeft zelfstellende klepstoters(hydraulisch)
maar ik rij met mijn 2.5 10v op gas met 4,5 ton ook rond de 170/180 richting tsjechie, zonder een centje pijn. dus verbrande kleppen? my a..!
en hij rijdt ongeveer 1:7.5 en nu mijn vrouw er in rijdt, doet hij 1:8,2 dat een auto zo anders wordt als er een vrouw in rijdt he

Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
In mijn Vialle LPi installatie (ringtank inbouw) gaat netto 48 liter als ik het goed heb. Ik rijd de installatie gerust leeg en is ook geen enkel probleem.
Gebruik zelf ook Flashlube klepsmering.
Je zou trouwens even in het boekje van je LPi installatie van Vialle moeten kijken. Het ene systeem mag je wel geheel leegrijden het andere niet. En volgens mij is het zo dat de systemen die je niet leeg mag rijden ook automatisch omschakelen naar benzine zodra ze bijna leeg zijn.
Pin me er niet of vast maar kijk eens in jouw boekje als je die nog hebt.
Gebruik zelf ook Flashlube klepsmering.
Je zou trouwens even in het boekje van je LPi installatie van Vialle moeten kijken. Het ene systeem mag je wel geheel leegrijden het andere niet. En volgens mij is het zo dat de systemen die je niet leeg mag rijden ook automatisch omschakelen naar benzine zodra ze bijna leeg zijn.
Pin me er niet of vast maar kijk eens in jouw boekje als je die nog hebt.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.8 Europa
-
- 1st Gear member
Hoi
Ik heb inderdaad afgelopen vrijdag de lpi tank leeggereden. Op de a4 in de file begon de auto in te houden. Toen ik overschakelde naar benzine was het probleem weg. Ik heb 38 liter getankt. Dus 51 gedeeld door 100 maal 80 (80% vulling) is ongeveer 40. Na het gastanken deed de auto het weer prima. Dus het voorlaatste verhaal klopt.
Het probleem zit hem in de aanduidding van de hoeveelheid gas want op het moment dat de tank leeg was was er nog maar 1 blokje weg. Op naar de LPG man.
Groet
Victor
Ik heb inderdaad afgelopen vrijdag de lpi tank leeggereden. Op de a4 in de file begon de auto in te houden. Toen ik overschakelde naar benzine was het probleem weg. Ik heb 38 liter getankt. Dus 51 gedeeld door 100 maal 80 (80% vulling) is ongeveer 40. Na het gastanken deed de auto het weer prima. Dus het voorlaatste verhaal klopt.
Het probleem zit hem in de aanduidding van de hoeveelheid gas want op het moment dat de tank leeg was was er nog maar 1 blokje weg. Op naar de LPG man.
Groet
Victor
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Dat lijkt mij ook. Even kijken wat er precies aan de hand is.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.8 Europa
V40 1.8 Europa
-
- Starter
In mijn V70 2.4 bj. 2004 zit een Vialle LPi installatie. In de twee jaar na de ombouw zo'n tweemaal de tank een keer geheel leeg gereden. Echter na de laatste keer wilde de auto niet meer op gas rijden. En dat was in Italie! Telefonisch contact gehad met de ombouwer en die vond het vreemd. Hij adviseerde om het omschakelventiel op de tank een tikje te geven. Want deze kan wel eens blijven hangen. Echter deze klikte wel op het schakelmoment. Terug in Nederland heeft de ombouwer een leiding onder de motorkap moeten ontluchten. Naar mijn idee wel logisch als namelijk in het leidingdeel waarin vloeibaar gas moet zitten alleen maar gas zit, raak je het gas niet meer kwijt via de injectors. Dus ik rij nooit meer de tank leeg!
Arjen
Arjen