als ik de ruitenwissers aanzet hoor ik ze via de radio bewegen. weet iemand hoe ik de radio moet ontstoren?
rené
ontstoring radio van een volvo 144 uit 1973
- Elveka
- 2nd Gear member
Storing van de ruitenwissermotor op de radio kan veel verschillende oorzaken en dus evenveel oplossingen hebben. Het is meestal zoekwerk. Ook is er meestal een groot verschil tussen AM en FM ontvangst, en of u een oude of moderne radio hebt. Er bestaat helaas geen kant-en-klaar antwoord op uw probleem.
Héél belangrijk is dat u alle massapunten van de ruitenwissermotor en van de radiouitrusting goed controleert en eventueel verbetert ! Met name de aarding van de antenne is van zeer groot belang. Heeft het metalen huis van de ruitenwissermotor een goed massaverbinding ?
Zou dit niet of onvoldoende helpen dan kan een filter in de radiovoedingsdraad wellicht verbetering brengen.
Zou het kunnen dat één of meer draden van de ruitenwissermotor dicht bij de radio en/of de antenne lopen ? Probeer eens met hen te verplaatsen.
Veel succes met je zoektocht !
Héél belangrijk is dat u alle massapunten van de ruitenwissermotor en van de radiouitrusting goed controleert en eventueel verbetert ! Met name de aarding van de antenne is van zeer groot belang. Heeft het metalen huis van de ruitenwissermotor een goed massaverbinding ?
Zou dit niet of onvoldoende helpen dan kan een filter in de radiovoedingsdraad wellicht verbetering brengen.
Zou het kunnen dat één of meer draden van de ruitenwissermotor dicht bij de radio en/of de antenne lopen ? Probeer eens met hen te verplaatsen.
Veel succes met je zoektocht !
Luc
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey