Management lampje, foutcode ECM-45, V40
Geplaatst: 23.02.2009 - 01:08
Hallo, ik heb een V40, 1.8 combi Europa uit 2000 (kan ook eind ’99 zijn), 100.000 km. Zit met het volgende probleem:
Vorig jaar augustus een beurt met reparaties laten uitvoeren: vervangen distributieriem, remleiding en -schijven voor, draagarmen achteras vervangen. Sindsdien gaat regelmatig het oranje lampje motor management branden. Meestal gaat het na zo’n 25 km weer uit. Soms blijft het 1000 km uit, soms brandt het om de 100 km. Eigenlijk nooit echt problemen aan de loop van de motor gemerkt, al leek gisteren het gas weg te vallen.
Foutcode is meerdere keren uitgelezen: ECM-45 (onregelmatige loop, emissieniveau - onjuist signaal). Reeds gedaan: nieuwe accu, nieuwe bougies, timing distributie en variabele nokkenasverstelling gecheckt. Maar probleem blijft. Daarom naar een andere dealer gegaan, die dacht dat de spanning van de distributieriem te laag was. De dealer die de beurt heeft uitgevoerd zegt echter dat de spanning in orde is, en dat daarbij de spanner de juiste spanning van de distributieriem verzorgt.
Enig idee wat het probleem kan zijn? Ik wordt er gek van, en denk erover om ermee door te gaan rijden.
Vorig jaar augustus een beurt met reparaties laten uitvoeren: vervangen distributieriem, remleiding en -schijven voor, draagarmen achteras vervangen. Sindsdien gaat regelmatig het oranje lampje motor management branden. Meestal gaat het na zo’n 25 km weer uit. Soms blijft het 1000 km uit, soms brandt het om de 100 km. Eigenlijk nooit echt problemen aan de loop van de motor gemerkt, al leek gisteren het gas weg te vallen.
Foutcode is meerdere keren uitgelezen: ECM-45 (onregelmatige loop, emissieniveau - onjuist signaal). Reeds gedaan: nieuwe accu, nieuwe bougies, timing distributie en variabele nokkenasverstelling gecheckt. Maar probleem blijft. Daarom naar een andere dealer gegaan, die dacht dat de spanning van de distributieriem te laag was. De dealer die de beurt heeft uitgevoerd zegt echter dat de spanning in orde is, en dat daarbij de spanner de juiste spanning van de distributieriem verzorgt.
Enig idee wat het probleem kan zijn? Ik wordt er gek van, en denk erover om ermee door te gaan rijden.