Nokia Carkit uitbouwen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 10.11.2005 - 12:08
Locatie: Brabant

Hallo,

Zojuist een V70 gekocht , maar hier zit een nokia carkit in. Ik wil deze vervangen voor een ander type carkit, en wil deze nokia dus uitbouwen.
De telefoon houder zit net naast de tellers, en de kabels lopen langs het plastic frame om de tellers het dashboard in.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het frame om de tellers kan loshalen ? Ik zie zo geen schroefjes, maar om er zo maar aan de trekken om te kijken of deze geklikt zit gaat me een beetje ver.

Ik hoop dat iemand hierom een antwoord heeft.

Vast bedankt..
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Hallo,

Zet het stuur in de laagste stand en trek dat frame maar eens voorzichtig naar je toe. Nu komt het los en voorzichtig kun je het verwijderen.

Ik denk dat je ook je kachel en radio e.d. zal moeten verwijderen om er lekker bij te kukken. M.a.w. om de draad naar de carkit te volgen.

Bij mij moest ik onder bij de bijrijderskant ook alles losschroeven om eea te vinden. Leuk karweitje hoor! :P Is vrij gemakkelijk.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
mawi
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 10.11.2005 - 12:08
Locatie: Brabant

Hai Hans,

Bedankt voor je reactie. Wil het morgen (vandaag) gelijk even proberen, en mijn bevindingen hier op het forum posten.
Zal dan gelijk een carkit inbouwen van een echte telefoon (Sony-Ericsson) :D

gr Marcel.
Gebruikersavatar
mawi
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 10.11.2005 - 12:08
Locatie: Brabant

Heb vandaag de nokia carkit er uitgehaald.

Je kan inderdaad het frame rond om de tellers er gewoon uittrekken. Wel alles met beleid , maar dat spreekt vanzelf.

Nadat ik het frame los had, kon ik de kabels van de houder volgen naar de centrale unit. Die zat geplakt met een pasta aan het dashboard onder bij de pedalen. Een deel van dit dashboard kan je loshalen na het losschroeven van 2 torx.

Audio loshalen heb ik van een link die al in dit forum staat.
De integratie van de carkit met de audio installatie was wel interesant/grappig opgelost. Men had een relais gebruikt om via de telefoon mute aansturing van de carkit het schakel contact te simuleren. Dus als de telefoon gebruikt werd, dan dacht de radio dat het contact werd uitgezet, en schakelde dan de radio uit. Na beeindiging van het gesprek valt het relais weer af en denkt de radio dat het contact weer aangeschakeld word, en schakelt weer aan.
Geluid van de carkit komt dan van een aparte speaker, en niet over de speakers van de audioset.

Even moeilijk was het vervangen van de microfoon. De jackplug van de mic. had een andere maat en ik moest deze dus vervangen door die van de Ericsson set.
Hiervoor moest de kap van de A stijl los. Dit kan ook weer door gewoon voorzichtig lostrekken(beginnen boven aan de hemel). Zorg wel dat je eerst het deurrubber los hebt.
Dan de schroeven van het zonnenscherm los (M8 onder afdekkapje). Daarna het plastic kapje voor de binnenverlichting lostrekken. Eerst voorzichtig het NIET transparante deel vanuit voet van de binnenspiegel loshalen, en voorzichtig naar beneden draaien (kan niet helemaal los). Twee lipjes wegdrukken, en je kan deze afdekking helemaal loshalen.

Alles werkt nu maar ik heb nu een melding dat er iets is met een van de airbags. Ik denk dat ik onder het dashboard een van de stekkers met slecht contact of zo geraakt heb.. Heb geprobeert deze te resetten met de dagteller truck maar dit wil me niet lukken. Toch maar naar de dealer.

Ik hoop dat het niet iets ernstigs is :( .
Volvo V50 2005
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Goed gewerkt!
Die airbag melding krijg je als je bijv. de kachel los hebt en dan contact aan zet.
Gewoon even laten resetten. Kostte mij toen alleen een 'dankjewel".
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
mawi
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 10.11.2005 - 12:08
Locatie: Brabant

Hee Hans,

Zou inderdaad kunnen. Heb contact aangehad, en kachel los..
Nu slaap ik een stuk beter.... :D

Bedankt..
Volvo V50 2005
Gebruikersavatar
mawi
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 10.11.2005 - 12:08
Locatie: Brabant

Reset was inderdaad nodig. Ook bij mijn "dealer" was een dankjewel voldoende.

Volgende keer als ik ga sleutelen, dan haal ik de accu gewoon los. Ben niet van plan om elke keer terug te gaan voor een reset. Ik denk dat de dealer dan we een rekening gaat presenteren :?

Speaker van de oude nokia set is niet best :oops: Weet iemand of er een verloop is van ISO naar de standaard Volvo radio aansluiting ? Moet dan een ISO male->volvo Female en Volvo Male -> ISO female hebben.

gr Marcel
Volvo V50 2005
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”