Veiligheidsgordel achter APK afgekeurd
- Geus
- 4th Gear member
Gordel wil bij het neerklappen er nog weleens te ver inschieten. Als dan de bank niet meer omhoog wil klappen, krijg je de gordel er ook niet uit. Dan ff onderste bevestigingspunt losdraaien (bout). Is dat het probleem wat je bedoeld?
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
-
- 1st Gear member
Ik heb mijn achterbank neergeklapt. Vervolgens blokkeerde de bank. Ik kreeg de rugleuning niet meer rechtop.
Bekend probleem zie ik nu.
Maarr.... ik heb de gordel door gesneden om de rugleuning weer rechtop te krijgen.
Huidige staat. De gorden is naar het rolmechanisme in de achterbank geglipt en blokkeert nu.
Wat moet ik doen?
Heel nieuw of gebruikt gordel systeem aanschaffen, de stoel uit elkaar halen en het nieuwe systeem er in frutten? Is dat goed te doen?
Kan ik eventueel alleen een nieuwe gordelband aanbrengen?
Kan ik problemen met airbags krijgen?
Wie kan mij helpen?
Ben
Bekend probleem zie ik nu.
Maarr.... ik heb de gordel door gesneden om de rugleuning weer rechtop te krijgen.
Huidige staat. De gorden is naar het rolmechanisme in de achterbank geglipt en blokkeert nu.
Wat moet ik doen?
Heel nieuw of gebruikt gordel systeem aanschaffen, de stoel uit elkaar halen en het nieuwe systeem er in frutten? Is dat goed te doen?
Kan ik eventueel alleen een nieuwe gordelband aanbrengen?
Kan ik problemen met airbags krijgen?
Wie kan mij helpen?
Ben
VOLVO V 70 D5
Bouwjaar 2004
Bouwjaar 2004
-
- 7th Gear member
Volgens mij is de vraag,hoe demonteer je de gordel uit de achterbank,of lees ik het verkeerd!
-
- 1st Gear member
Inderdaad. Dat lees je niet verkeerd. Ik ben bang dat ik allerlei zaken in en met de achterbank losmaak zonder het weer goed in elkaar te krijgen.
Hoe demonteer ik? En heb ik een volledig nieuw oprolsysteem nodig of heb ik genoeg aan een nieuwe gordel?
Hoop dat je mij verder kunt helpen.
Hoe demonteer ik? En heb ik een volledig nieuw oprolsysteem nodig of heb ik genoeg aan een nieuwe gordel?
Hoop dat je mij verder kunt helpen.
VOLVO V 70 D5
Bouwjaar 2004
Bouwjaar 2004