Ik heb via Marktplaats een tweedehands Optima Yellowtop gelaccu aangeschaft. De accu was drie maanden geleden uit de auto gehaald en stond ergens opgeslagen. Ik heb gelezen dat het geen kwaad kan om de accu zolang zo te laten staan en dat er maar geringe zelfontlading is. Ik heb geen accutester of multimeter om de accu te testen, maar er zit iig nog wat in, want ik heb 'm in de auto getest en verlichting e.d. werkten, maar kon de auto er niet mee starten.
Hoe kan ik de accu het beste testen en opladen. Heb een optimate3 druppellader te leen, maar daar lukt 't niet mee.
Hoe moet je een gelaccu opladen?
- Henriëtte
- 7th Gear member
- Kootje
- 3rd Gear member
Bedankt. Ik was 'm al tegengekomen. Maar hier wordt gezegd dat een lege accu niet meer te redden is?Tweety106 schreef:http://www.automaxx.nl/forum/showthread.php?p=251225
Misschien heb je hier iets aan ?
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Kijk hier Optima accu's
Ik gebruik al jaren 2 Optima accu's in onze Defender n.l. 1x Red Top en 1x Yellow Top. Deze accu's worden heel veel gebruikt in de 4x4 wereld.
De Red Top als startaccu en de Yellow Top als zgn. 'deepcycle accu' voor de stroomverbruikers die aan staan bij uitgeschakelde motor. Als ik ga lieren zijn beide accu's gekoppeld.
Een Yellow Top is in eerste instantie niet bedoeld als startaccu, daar is de Red Top voor bedoeld. Als iemand je verteld dat een lege Yellow Top 'niet meer te redden is' ,weet hij duidelijk niet waar hij over praat !
Een Yellow Top is juist zodanig ontworpen dat hij heel vaak zeer diep ontladen kan worden zonder daar schade van te ondervinden. Vandaar ook de naam 'deep cycle' accu.
Maar lees alles maar eens door op de genoemde link, je vindt er ook alles over bij-/opladen.
Ik gebruik al jaren 2 Optima accu's in onze Defender n.l. 1x Red Top en 1x Yellow Top. Deze accu's worden heel veel gebruikt in de 4x4 wereld.
De Red Top als startaccu en de Yellow Top als zgn. 'deepcycle accu' voor de stroomverbruikers die aan staan bij uitgeschakelde motor. Als ik ga lieren zijn beide accu's gekoppeld.
Een Yellow Top is in eerste instantie niet bedoeld als startaccu, daar is de Red Top voor bedoeld. Als iemand je verteld dat een lege Yellow Top 'niet meer te redden is' ,weet hij duidelijk niet waar hij over praat !
Een Yellow Top is juist zodanig ontworpen dat hij heel vaak zeer diep ontladen kan worden zonder daar schade van te ondervinden. Vandaar ook de naam 'deep cycle' accu.
Maar lees alles maar eens door op de genoemde link, je vindt er ook alles over bij-/opladen.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.