handbrake/brake failure blijft branden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

mensen na vandaag achter nieuwe schijven en blokken gemonteerd te hebben, en tevens de remvloeistof te hebben vervangen blijven de bovenstaande lampjes branden...

de remmen zijn ontlucht, hij remt dan ook prima, en de handrem is afgesteld, nu bleek mijn linker kabel aan te lopen op het achterwiel dus die hebben we met een tie rip aan de draagarm vastgeklemd.

hierdoor kan het lampje toch niet gaan branden?

de lampjes branden overigens altijd samen als de auto op de handrem staat.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Heb je de remsensor uit het verdeelblokje gedraait toen je hem ontluchtte? In het remverdeelstuk, dat is het koperkleurig rechthoekige blokje waar 4 remleidingen naar de wielen lopen, zit de sensor met een draad erop. Deze moet je voor het ontluchten eruit draaien. Als je dat niet hebt gedaan moet je hem er alsnog uitdraaien, een paar keer op de remtrappen en daarna weer terug plaatsen. Als het goed is is het dan opgelost. Anders werkt er maar een remcircuit, vandaar dat je lampje brand.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

thanx ga ik proberen!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Iroll schreef:Heb je de remsensor uit het verdeelblokje gedraait toen je hem ontluchtte? In het remverdeelstuk, dat is het koperkleurig rechthoekige blokje waar 4 remleidingen naar de wielen lopen, zit de sensor met een draad erop. Deze moet je voor het ontluchten eruit draaien. Als je dat niet hebt gedaan moet je hem er alsnog uitdraaien, een paar keer op de remtrappen en daarna weer terug plaatsen. Als het goed is is het dan opgelost. Anders werkt er maar een remcircuit, vandaar dat je lampje brand.
Is dat alleen om het remlampje uit te krijgen of heeft het ook met lucht te maken die in de remleidingen kan achterblijven?
Biadman zegt nl. dat de remdruk weer prima is.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je remdruk voelt normaal aan, staat los van lucht in de leidingen. Je remmen lijken goed te remmen, maar in de werkelijkheid heb je maar ong. 75% remvermogen omdat maar een voor en een achterwiel remt, kruislings. Dat is het gescheiden remsysteem. Als er een lek ontstaat in een remcircuit, of je ontlucht, dan sluit de remsensor een circuit af. Er zit een zuigertje in de sensor die naar een kant schiet als er druk wegvalt en zo het lekkende circuit afsluit. De sensor houdt de zuiger op zijn plek, daar zit een pinnetje aan dat in een uitsparing van het zuigertje valt. Daarom moet je voor het ontluchten de sensor verwijderen. Je hebt kans dat je remmen opnieuw ontlucht moeten worden omdat er in het afgesloten circuit nog lucht zit. Dat merk je snel genoeg aan het zompige rempedaal.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

hmmm alleen de sensor losdraaien en pompen heeft geen uitwerking gehad.

enig idee wat ik verder nog kan proberen?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

hmmm alleen de sensor losdraaien en pompen heeft geen uitwerking gehad.
Je hebt de sensor er toch wel helemaal uitgehaald en met verwijderde sensor gepompt? Indien ja, dan de sensor onder de handrem bekijken of die niet blijft hangen, niet goed is afgesteld of dat de bedrading ergens massa maakt. Het lampje gaat branden als er contact met massa gemaakt wordt.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

maakt met contact aan of uit nog uit?

weet niet of het aan de handrem sensor kan liggen die deed het altijd prima...

als je hem los koppelt blijft hij altijd branden (weet ik nog van m'n 144)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Ik weet niet of hij op je auto zit maar in de meeste dopjes voor het vullen van de remvloeistof zit een schakelaar met een vlotter en deze wil nog wel eens blijven hangen
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

nope, maar bedankt voor het meedenken
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

blijkt uiteindelijk de senosr te zijn die slecht contact maakt/werkt, heb net een nieuwe besteld :)

bedankt voor het meedenken allemaal!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Graag gedaan! Geeft weer een goed gevoel als je het zelf weet optelossen.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

idd, al was het et wat hulp ;)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”