V90/960 met 3.0 liter motor geschikt voor lpg?
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
De 3 liter is geen V6, heeft wel hydrolische klepstoters, en kan op gas. Er schijnen wel problemen te zijn in de vorm van poreuze blokken.
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hoeveel is "genoeg"?
Volvo for life
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
De 3.0 rijd perfect op gas ,heb hier zelf in 7 jaar 170.000 mee gestuurt op een Vialle instalatie nul gas gerelateerde problemen mee gehad.
Is ook niet voorzichtig mee gestuurt tot 195 bij kickdown op lpi was geen enkel probleem ,verbruik lag rond de 1 op 7 .
Is ook niet voorzichtig mee gestuurt tot 195 bij kickdown op lpi was geen enkel probleem ,verbruik lag rond de 1 op 7 .
- jblokzijl
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.08.2008 - 14:56
dat klinkt bemoedigend heren!
Kent iemand onderstaande auto? Lijkt me een mooi object om G3 op te zetten:
http://link.marktplaats.nl/231926894
Kent iemand onderstaande auto? Lijkt me een mooi object om G3 op te zetten:
http://link.marktplaats.nl/231926894
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ziet er goed uit! Jammer dat het een handbak is. Verder een mooie combinatie, qua wielen, kleur en interieur.
Vraag je wel of ze de vulnippel een beetje onopvallend willen wegwerken als je 'm neemt
Vraag je wel of ze de vulnippel een beetje onopvallend willen wegwerken als je 'm neemt

Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Ik rij zelf in een V90 met Vialle LPI en dat gaat prima! Ook een Prins of OMVL dampgasinjectie systeem doet het prima. Goedkopere verdampersystemen daarentegen leveren grote kans op backfire dus nooit een dergelijk systeem laten inbouwen! Mesman in Eindhoven en Allround in Spijkenisse hebben mbt 960/V90 ervaring met Vialle LPI; van Orsouw in Eindhoven en AGS in Zeist met Prins. Allemaal G3 uiteraard.
Ik zou inderdaad goed nadenken of je wel een handbak wil.
Er zijn 2 verschillende 3-liter 6cylinder lijnmotoren in de V90 toegepast: een 180 pk en een 204 pk. De 204 pK levert (uiteraard) wat meer vermogen bij hogere toeren; de 180 pK heeft een groter koppel bij lagere toeren.
Aankooptips voor de 960/V90, discussie over de LPG-systemen, plaats van tank en vulnippel etc vind je op de site van de volvo700vereniging.
Ik zou inderdaad goed nadenken of je wel een handbak wil.
Er zijn 2 verschillende 3-liter 6cylinder lijnmotoren in de V90 toegepast: een 180 pk en een 204 pk. De 204 pK levert (uiteraard) wat meer vermogen bij hogere toeren; de 180 pK heeft een groter koppel bij lagere toeren.
Aankooptips voor de 960/V90, discussie over de LPG-systemen, plaats van tank en vulnippel etc vind je op de site van de volvo700vereniging.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 16:22
- Locatie: de Achterhoek
Ik rij al 2 jaar een V90 met G3 installatie, het is gewoonweg perfect die combinatie. geen centje pijn.
jblokzijl schreef:Ik overweeg een V90 of 960 op g3 te kopen. Is de 3 liter v6 geschikt daar voor? heeft deze hydrolische klepstoters? En zijn er andere zwakke punten waar bij aankoop op gelet moet worden?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
De 3.0 6 cilinder is een hele goeie combinatie met een lpg installatie. Alleen NOOIT een ringverdamper inbouwen maar een computergestuurde LPI- of dampgasinstallatie.
Wat betreft een automaat of handbak: Mijn eerste s90 was een 180pk met handbak. Geen fijne combinatie. Koppeling is zwaar te bedienen. Zodanig zelfs dat ik na 3 jaar regelmatig een ontstoken slijmbeurs in mijn linkerknie kreeg. Ik heb de auto verkocht en een s90 met 204 pk met automaat gekocht. Een fantastische combinatie en nooit meer last gehad van mijn knie. Dus ga echt voor de automaat en niet voor de handbak. En ik heb met beide auto's zonder enig probleem altijd op gas gereden. Met de eerste 110000 km en met de huidige heb ik inmiddels bijna 65000 km op gas gereden. De teller staat nu op 195000 km totaal. In beide auto's heb ik zelf gas in laten bouwen. De eerste bij 109000km en de huidige bij 130000km.
De eerste was een Vialle LPI maar ik vind de intankpomp storend qua geluid bij een stille auto als de s90. De huidige heeft een dampgasinstallatie van OMVL die is ingebouwd door van Orsouw in Eindhoven.
Groeten, Jan.
Wat betreft een automaat of handbak: Mijn eerste s90 was een 180pk met handbak. Geen fijne combinatie. Koppeling is zwaar te bedienen. Zodanig zelfs dat ik na 3 jaar regelmatig een ontstoken slijmbeurs in mijn linkerknie kreeg. Ik heb de auto verkocht en een s90 met 204 pk met automaat gekocht. Een fantastische combinatie en nooit meer last gehad van mijn knie. Dus ga echt voor de automaat en niet voor de handbak. En ik heb met beide auto's zonder enig probleem altijd op gas gereden. Met de eerste 110000 km en met de huidige heb ik inmiddels bijna 65000 km op gas gereden. De teller staat nu op 195000 km totaal. In beide auto's heb ik zelf gas in laten bouwen. De eerste bij 109000km en de huidige bij 130000km.
De eerste was een Vialle LPI maar ik vind de intankpomp storend qua geluid bij een stille auto als de s90. De huidige heeft een dampgasinstallatie van OMVL die is ingebouwd door van Orsouw in Eindhoven.
Groeten, Jan.