Vandaag via de leasemaatschappij een brief ontvangen van Volvo Cars Nederland (gedateerd 23/2/09) waarin gemeld wordt dat de afvoerslang van de airco verstopt kan raken, wat kan leiden tot kortsluiting in het PTC-element van de elektrische verwarming. Bij deze terugroepactie wordt de afvoerslang vervangen door een gemodificeerd exemplaar. Het betreft S80, V70, XC70 van de modeljaren 2007 (alleen de S80 dus), 2008 en een beperkt aantal van MY2009.
Volgens mij hebben alleen de diesels een elektrische PTC heater, van de 2.0D weet ik dit niet zeker.
Even langs de dealer dus, volgens de brief is het binnen een half uur klaar.
Opnieuw een terugroepactie 04-03-09
- Alchemist
- 3rd Gear member
Bijna goed!
Voor zover ik (en mijn Volvo-garage) weet zijn alle Volvo diesels uitgerust met zo'n snelverwarmer. Vanwege het zeer grote rendement van deze motoren blijft er niet genoeg restwarmte over om de boel een beetje vlot op te warmen.
Op de/sommige? benzinemotoren kun je deze "electrische snelverwarming" ook bestellen.
Ook mijn 2.5T staat dus vandaag bij de dealer voor de modificatie.
De dealer had het overigens over een extra klemmetje, de brief spreekt idd over een andere slang?!
De kreet PTC is overigens overbodig. Het materiaal van alle verwarmingselementen heeft een Positieve Temperatuurs Coefficient, anders worden ze niet heet....
Mooi systeem toch? Mogelijk een probleem, kom maar gratis laten fixen!
Voor zover ik (en mijn Volvo-garage) weet zijn alle Volvo diesels uitgerust met zo'n snelverwarmer. Vanwege het zeer grote rendement van deze motoren blijft er niet genoeg restwarmte over om de boel een beetje vlot op te warmen.
Op de/sommige? benzinemotoren kun je deze "electrische snelverwarming" ook bestellen.
Ook mijn 2.5T staat dus vandaag bij de dealer voor de modificatie.
De dealer had het overigens over een extra klemmetje, de brief spreekt idd over een andere slang?!
De kreet PTC is overigens overbodig. Het materiaal van alle verwarmingselementen heeft een Positieve Temperatuurs Coefficient, anders worden ze niet heet....
Mooi systeem toch? Mogelijk een probleem, kom maar gratis laten fixen!
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
-
- 4th Gear member
Heb maanden geleden op "Motortalk.De,Volvo" gelezen dat deze voorziening verantwoordelijk zou zijn,voor de aarzelende eerste morgenstart op de dieselversies.
Vandaag op zelfde forum een mededeling verschenen ,dat er een motorische update zou zijn ,om dit ongemak (onronde motorloop bij de eerste start) de wereld uit te helpen.(Er zou een terugroepactie zijn)
Ben al aan men 2de S80 II diesel,en beiden vertoonden ze dit ongemak.
Ben benieuwd of in de lage landen ook iets hiervoor is gebeurd,en wilde het jullie toch ook meegeven.
Grtn Eddy
Vandaag op zelfde forum een mededeling verschenen ,dat er een motorische update zou zijn ,om dit ongemak (onronde motorloop bij de eerste start) de wereld uit te helpen.(Er zou een terugroepactie zijn)
Ben al aan men 2de S80 II diesel,en beiden vertoonden ze dit ongemak.
Ben benieuwd of in de lage landen ook iets hiervoor is gebeurd,en wilde het jullie toch ook meegeven.
Grtn Eddy
-
- 2nd Gear member
Vandaag de slang laten vervangen. Inderdaad in een half uurtje gepiept.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
-
- 2nd Gear member
Eddy 3,
Probleem van onronde loop werd bij mijn wagen opgelost met nieuwe software. Blijkbaar was het een testversie, want momenteel mag het motormanagement niet uitgelezen worden in de garage.
Bij het terughalen van de wagen werd gezegd dat deze versie van de softwaren eventueel veralgemeend kon worden.
Resultaat is wel een grotere afwijking tussen het verbruik op BC versus het werkelijke verbruik.
Johan
Probleem van onronde loop werd bij mijn wagen opgelost met nieuwe software. Blijkbaar was het een testversie, want momenteel mag het motormanagement niet uitgelezen worden in de garage.
Bij het terughalen van de wagen werd gezegd dat deze versie van de softwaren eventueel veralgemeend kon worden.
Resultaat is wel een grotere afwijking tussen het verbruik op BC versus het werkelijke verbruik.
Johan
-
- 4th Gear member
JohanVC,
Als ik alles nu zo zie,verwacht ik binnenkort dan toch ook uit Belgische hoek ,een soort van terugroepactie,om de definitief verbeterde software in te voeren,die dit probleem doet verdwijnen,want heel degelijk voelt dat och niet aan.
Vind het wel raar ,dat op dit Volvoforum er weinig of geen gerucht aan gegeven is,en op het aangehaalde Duitse forum de meerderheid er mee te maken heeft!
Grtn Eddy
Als ik alles nu zo zie,verwacht ik binnenkort dan toch ook uit Belgische hoek ,een soort van terugroepactie,om de definitief verbeterde software in te voeren,die dit probleem doet verdwijnen,want heel degelijk voelt dat och niet aan.
Vind het wel raar ,dat op dit Volvoforum er weinig of geen gerucht aan gegeven is,en op het aangehaalde Duitse forum de meerderheid er mee te maken heeft!
Grtn Eddy
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Wanneer geen van de 15.000 leden van het forum met deze actie geconfronteerd is, is er geen aanleiding er hier over te praten. Wat je niet weet kun je ook niet bespreken.eddy3 schreef:J
Grtn Eddy
De betrokken Volvobezitters die het aangaat worden kennelijk door Volvo benaderd. Dit forum is geen communicatiekanaal van Volvocars.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat is precies "onronde motorloop bij de eerste start" , onze XC70 heeft problemen met de eerst start als het erg koud is, hij start wel maar de motor blijft soms tussen de 3 tot 6 seconden raar draaien met alle controle lampjes aan en laag toerental. We zijn al 3 keer terug geweest bij de dealer maar kan niks vinden ook geen errors wanneer hij de computer er aan hangt. We hadden ook een ander problem maar dat is niet meer terug gekomen, misschien heeft ons probleem met de terug roep actie te maken. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=26451
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Fulaks
- 6th Gear member
Nooit last gehad van onronde motorloop, ook niet bij koud weer op wintersport... (maar ik heb wel de BSR-tuning erop staan, dus aangepaste software).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- RobBob
- 2nd Gear member
Xc-men, ...
Ik had dit ook en het ligt volgens mijn dealer aan de Ricah software.
Voor de zekerheid hebben ze bij mijn volvo nu de tuning eraf gehaald (dus ik loop terug op 163pk) en idd ... sindsdien start de wagen terug in 1 keer (zonder eerst een paar seconden te aarzelen).
Nu donderdag mijn Ricah er terug op (om zeker te zijn dat het daaraan ligt) en dan neemt de dealer contact op met Ricah om hun software aan te passen aan de laatste motormanagement wijzigingen van Volvo zelf.
Ik hou je op de hoogte van dit verhaal.
Ik had dit ook en het ligt volgens mijn dealer aan de Ricah software.
Voor de zekerheid hebben ze bij mijn volvo nu de tuning eraf gehaald (dus ik loop terug op 163pk) en idd ... sindsdien start de wagen terug in 1 keer (zonder eerst een paar seconden te aarzelen).
Nu donderdag mijn Ricah er terug op (om zeker te zijn dat het daaraan ligt) en dan neemt de dealer contact op met Ricah om hun software aan te passen aan de laatste motormanagement wijzigingen van Volvo zelf.
Ik hou je op de hoogte van dit verhaal.
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
-
- 4th Gear member
Geloof niet dat dit aan de Ricasoftware zou liggen??
Vorige S80II D5 185pk,ongetuned vertoonde dit gebrek,evenals huidige S80II 2,4d
163pk,Ricagetuned.
Hou ons aub op de hoogte RobBob,was toch zinnens de Ricatuning te vervangen
door BSR tuning,en dit om elders toegelichte redenen.
Grtn Eddy
Vorige S80II D5 185pk,ongetuned vertoonde dit gebrek,evenals huidige S80II 2,4d
163pk,Ricagetuned.
Hou ons aub op de hoogte RobBob,was toch zinnens de Ricatuning te vervangen
door BSR tuning,en dit om elders toegelichte redenen.
Grtn Eddy
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
In Spanje nog geen brief ontvangen, ik ga nu maar zelf naar Volvo Spanje bellen want me dealer weet van niks en heeft nog steeds niet het problem van starten verholpen.
- Paul
- Geartronic member
maniadamaniada
(of hoe je het ook spelt
)

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mañana Paul :twisted:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Mañana Mañana,
Mevrouw is Spaanse en heeft het nu wel gehad met Volvo, we hadden een goede dealer maar die heeft de deur moeten sluiten door de Crisis, we gaan nu naar een andere Dealer in Barcelona maar deze geeft geen goede aftersales service.
Mevrouw heeft al gezegt, geen Volvo meer voor haar, de auto´s zijn prima maar de service van de dealers is erg laag voor een premium merk.
Mevrouw is Spaanse en heeft het nu wel gehad met Volvo, we hadden een goede dealer maar die heeft de deur moeten sluiten door de Crisis, we gaan nu naar een andere Dealer in Barcelona maar deze geeft geen goede aftersales service.
Mevrouw heeft al gezegt, geen Volvo meer voor haar, de auto´s zijn prima maar de service van de dealers is erg laag voor een premium merk.
- Paul
- Geartronic member
Slecht te horen zeg, en de dealer in Girona?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf