s60 g3 of diesel

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
canvolvo
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14

Hoi allemaal,

Ik heb een s40 2.0 op g3 kmstand nu 420.000.
Deze gaat na de vakantie plaats maken voor een s60.

I.v.m de ford motoren in de nieuwe s40 heb ik besloten om voor een s60 te kiezen, dan weet ik zeker dat het een volvo motor betreft.

Echter wil ik graag de ervaring van de s60 rijders horen,
kwa onderhoud, sterkte, snelheid etc.etc

Welke raden jullie aan een g3 of toch diesel ?

Alvast bedankt.
Ik rij volvo of ik rij niet ........
Gast

Lees even hier:
BiFuel of Diesel

en hier:
Diesel of LPG, de eeuwige discussie

Het zou mij verbazen als je hierna nog vragen hebt. :P
canvolvo
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14

hi alex,

bedankt ik ben nog steeds aan het lezen haahaa
je hebt me wel aan positief aan het werk gezet.
Ik rij volvo of ik rij niet ........
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

hallo canvolvo,

blijft natuurlijk ook altijd iets persoonlijks, zelf rij ik een d5 geartronic, heerlijke auto en qua onderhoud zeer acceptabel. Ik vind de d5 een aanrader.
Gast

Ik ook, maar dan zal je toch iets meer km's moeten maken.
Gebruikersavatar
Jurgen S60
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
Locatie: Groningen
Contacteer:

Om ff buiten de discussies die AlexV70 al met linkjes heeft aangegeven, kan ik je melden dat ik heel tevreden ben over m'n S60 170pk op LPG.

Vermogen is goed. Je merkt wel iets vermogenverlies als je op LPG rijdt (eerder meer vermogen als je op benzine rijdt ;-)), maar met 170pk is dat nog steeds zeer voldoende.
'
Op topsnelheid merk ik geen verschil, maar ook geen verschil als ik de ECC aan of uit heb.

Het onderhoud wat ik tot dusver gehad heb is niet anders dan aan een benzine auto. Heb ruim 2 jaar geleden bij GasFX een Vaille installatie laten inbouwen en daar nu ruim 110dkm mee gereden zonder onderhoud aan het LPi systeem.

Succes met je zoektocht en het maken van de keuze.
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

In de (nieuwe) S40 zijn toch ook echte 5 cylinder Volvo motoren te vinden hoor !
Maar zo'n S60 is ook erg leuk....
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

S60 D5
in mijn geval kan het wellicht uitsluitend vanuit een kosten/baten analyse niet uit ( rij gemiddeld 24000 km per jaar )
maar dat ik deze heb en blijf houden zegt genoeg !!!
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

heb het afgelopen half jaar ong 10000km gereden, eigenlijk zou het dus niet uit kunnen..maar de auto gaat voorlopig zeker niet weg. lpg lijkt wel goedkoop maar als ik in me omgeving regelmatig zie wat er aan problemen met auto's zijn, en wel gerelateerd aan de lpg installatie (ook enkele volvo's),dan is lpg niet zo goedkoop,daarom heb ik liever een diesel.
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

hoeveel km's ga je trouwens rijden per jaar ? Wanneer je het kantelpunt berekent is benzine misschien ook wel een optie?!
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Bi-fuel s60 autom. goedkoper als dat kan je niet rijden! nadeel(vond ik)kleine lpg tank, verder geweldige auto, Nadeel onderhoud kan zelfs de Volvo-dealer moeite mee hebben dus alleen voor een echte specialist.
2.4D cq D5, geweldige diesel motor met giga koppel, kan als je wil zeer zuinig zijn en nog meer na goede tuning, maar ook veel meer vermogen met als nadeel dat je juist minder zuinig gaat rijden.
zeer betrouwbaar met zeer veel goede ervaringen, na tuning en een koppel van 400Nm+....wolf in schaapskleding>>>>>>>>>>
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Wat betreft onderhoud en eventuele storingen is een diesel voordeliger en je hebt een stuk minder ergenis!
Er kan veel stuk gaan aan een Volvo op LPG.
Bij een diesel is de kans een stuk kleiner!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:Er kan veel stuk gaan aan een Volvo op LPG.
vooral als er monteurs aan werken die niet veel of geen verstand van de systemen hebben...
FrankV
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 12.01.2006 - 09:34
Locatie: Weert

Ik ben sinds 3 maanden overgestapt van S60-bifuel naar V70 D5. Hoewel de S60 een fijne auto was kan het naar mijn mening niet tippen aan de D5.

De S60 heb ik 3 jaar geleden gekocht met 130.000 km op de teller en drie maanden geleden verkocht met 200.000 km.
De grootste uitgaven:
- gasverdeelblok vervangen
- distributieriem en waterpomp vervangen (regulier onderhoud)
- airco reparatie (condensor e.d., kan uiteraard ook bij D5 voorkomen)
- centrale deurvergrendeling rechtervoorportier vervangen.

Lpg-gerelateerd heb ik dus alleen maar het gasverdeelblok vervangen. Dus qua kosten kan ik vanuit mijn ervaring niet zeggen dat onderhoud daarbij duurder is. Maar misschien heb ik geluk gehad.

Maar qua rijbeleving vind ik de D5 een stuk fijner rijden. Het verschil in koppel (340Nm tegenover 214Nm) is een enorm verschil. Overigens verbaast met het verbruik van de D5: ik ben iemand die graag doorrijdt en verbruik toch een respectabele 1:16. Met de S60 haalde ik gemiddeld 1:8,5.

Succes met je keuze !
Volvo S60 bi-fuel (2002), Volvo V70 D5 (2005), Peugeot 508SW BLE (2011), Ford Mondeo (2012), Volvo V60 D4 Momentum (2014), Alfa Romeo Giulia (2018)

Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Op gas koken is al een ergenis,laat staan er op rijden.:)
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Altijd nog beter als electrisch Ramon!! :D
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
FrankV
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 12.01.2006 - 09:34
Locatie: Weert

Ramon&Ramon schreef:Op gas koken is al een ergenis,laat staan er op rijden.:)
Op diesel koken lijkt me ook niet zo lekker :P
Volvo S60 bi-fuel (2002), Volvo V70 D5 (2005), Peugeot 508SW BLE (2011), Ford Mondeo (2012), Volvo V60 D4 Momentum (2014), Alfa Romeo Giulia (2018)

Gast

FrankV schreef:
Ramon&Ramon schreef:Op gas koken is al een ergenis,laat staan er op rijden.:)
Op diesel koken lijkt me ook niet zo lekker :P
Top kok. =D>
S60freerider
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:41
Locatie: Zuidwest Drenthe

Ben geen ervaren Volvo-rijder, maar met mijn S60 2.4 140 PK Aut. rijd ik nu sinds 10 maanden zo'n 40.000 km op LPG en ik moet zeggen dat de auto probleemloos rijdt. Stil, snel en zuinig (gem. 1:10, ik ben een rustige snelwegrijder en geen snel-weg-rijder)
Nadelen: vaak tanken!
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een grote reparatie (vervanging LPG pomp) nog in de garantietermijn is verricht.
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

Na jaren met audi a6 op g3 gereden te hebben , overegens met volle tevredenheid ,overgestapt op een s60 d5 .
Een op tien was mogelijk op gas , een radius van ongeveer 650km tanken voor 45 eurocent (nu) en maar een euro of 50 meer wegenbelasting betalen is toch lachen hoor , heb toen 400,000 km zonder problemen gereden .
Toen de d5 nu 250,000 km gereden zonder problemen , wel meer wegenbelasting betalen moet ik toch zeggen dat ik voor de diesel ga .(gevoelsmatig)De d5 rijd gewoon lekkerder , soepeler .
Beide autos gewoon door de dealer laten onderhouden kost wat meer maar betaald zich uiteindelijk vanzelf weer terug .
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”