Pagina 1 van 2
s60 g3 of diesel
Geplaatst: 06.03.2009 - 21:21
door canvolvo
Hoi allemaal,
Ik heb een s40 2.0 op g3 kmstand nu 420.000.
Deze gaat na de vakantie plaats maken voor een s60.
I.v.m de ford motoren in de nieuwe s40 heb ik besloten om voor een s60 te kiezen, dan weet ik zeker dat het een volvo motor betreft.
Echter wil ik graag de ervaring van de s60 rijders horen,
kwa onderhoud, sterkte, snelheid etc.etc
Welke raden jullie aan een g3 of toch diesel ?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 06.03.2009 - 21:32
door Gast
Lees even hier:
BiFuel of Diesel
en hier:
Diesel of LPG, de eeuwige discussie
Het zou mij verbazen als je hierna nog vragen hebt.

Geplaatst: 07.03.2009 - 12:27
door canvolvo
hi alex,
bedankt ik ben nog steeds aan het lezen haahaa
je hebt me wel aan positief aan het werk gezet.
Geplaatst: 07.03.2009 - 15:32
door gevanje
hallo canvolvo,
blijft natuurlijk ook altijd iets persoonlijks, zelf rij ik een d5 geartronic, heerlijke auto en qua onderhoud zeer acceptabel. Ik vind de d5 een aanrader.
Geplaatst: 07.03.2009 - 16:20
door Gast
Ik ook, maar dan zal je toch iets meer km's moeten maken.
Geplaatst: 14.03.2009 - 17:33
door Jurgen S60
Om ff buiten de discussies die AlexV70 al met linkjes heeft aangegeven, kan ik je melden dat ik heel tevreden ben over m'n S60 170pk op LPG.
Vermogen is goed. Je merkt wel iets vermogenverlies als je op LPG rijdt (eerder meer vermogen als je op benzine rijdt

), maar met 170pk is dat nog steeds zeer voldoende.
'
Op topsnelheid merk ik geen verschil, maar ook geen verschil als ik de ECC aan of uit heb.
Het onderhoud wat ik tot dusver gehad heb is niet anders dan aan een benzine auto. Heb ruim 2 jaar geleden bij GasFX een Vaille installatie laten inbouwen en daar nu ruim 110dkm mee gereden zonder onderhoud aan het LPi systeem.
Succes met je zoektocht en het maken van de keuze.
Geplaatst: 14.03.2009 - 21:51
door plim
In de (nieuwe) S40 zijn toch ook echte 5 cylinder Volvo motoren te vinden hoor !
Maar zo'n S60 is ook erg leuk....
Geplaatst: 15.03.2009 - 12:14
door 24AB2
S60 D5
in mijn geval kan het wellicht uitsluitend vanuit een kosten/baten analyse niet uit ( rij gemiddeld 24000 km per jaar )
maar dat ik deze heb en blijf houden zegt genoeg !!!
Geplaatst: 16.03.2009 - 07:12
door zwolly
heb het afgelopen half jaar ong 10000km gereden, eigenlijk zou het dus niet uit kunnen..maar de auto gaat voorlopig zeker niet weg. lpg lijkt wel goedkoop maar als ik in me omgeving regelmatig zie wat er aan problemen met auto's zijn, en wel gerelateerd aan de lpg installatie (ook enkele volvo's),dan is lpg niet zo goedkoop,daarom heb ik liever een diesel.
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:08
door plim
hoeveel km's ga je trouwens rijden per jaar ? Wanneer je het kantelpunt berekent is benzine misschien ook wel een optie?!
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:21
door euerw
Bi-fuel s60 autom. goedkoper als dat kan je niet rijden! nadeel(vond ik)kleine lpg tank, verder geweldige auto, Nadeel onderhoud kan zelfs de Volvo-dealer moeite mee hebben dus alleen voor een echte specialist.
2.4D cq D5, geweldige diesel motor met giga koppel, kan als je wil zeer zuinig zijn en nog meer na goede tuning, maar ook veel meer vermogen met als nadeel dat je juist minder zuinig gaat rijden.
zeer betrouwbaar met zeer veel goede ervaringen, na tuning en een koppel van 400Nm+....wolf in schaapskleding>>>>>>>>>>
Geplaatst: 16.03.2009 - 11:46
door Ramon&Ramon
Wat betreft onderhoud en eventuele storingen is een diesel voordeliger en je hebt een stuk minder ergenis!
Er kan veel stuk gaan aan een Volvo op LPG.
Bij een diesel is de kans een stuk kleiner!
Geplaatst: 16.03.2009 - 12:13
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:Er kan veel stuk gaan aan een Volvo op LPG.
vooral als er monteurs aan werken die niet veel of geen verstand van de systemen hebben...
Geplaatst: 16.03.2009 - 12:53
door FrankV
Ik ben sinds 3 maanden overgestapt van S60-bifuel naar V70 D5. Hoewel de S60 een fijne auto was kan het naar mijn mening niet tippen aan de D5.
De S60 heb ik 3 jaar geleden gekocht met 130.000 km op de teller en drie maanden geleden verkocht met 200.000 km.
De grootste uitgaven:
- gasverdeelblok vervangen
- distributieriem en waterpomp vervangen (regulier onderhoud)
- airco reparatie (condensor e.d., kan uiteraard ook bij D5 voorkomen)
- centrale deurvergrendeling rechtervoorportier vervangen.
Lpg-gerelateerd heb ik dus alleen maar het gasverdeelblok vervangen. Dus qua kosten kan ik vanuit mijn ervaring niet zeggen dat onderhoud daarbij duurder is. Maar misschien heb ik geluk gehad.
Maar qua rijbeleving vind ik de D5 een stuk fijner rijden. Het verschil in koppel (340Nm tegenover 214Nm) is een enorm verschil. Overigens verbaast met het verbruik van de D5: ik ben iemand die graag doorrijdt en verbruik toch een respectabele 1:16. Met de S60 haalde ik gemiddeld 1:8,5.
Succes met je keuze !
Geplaatst: 16.03.2009 - 13:33
door Ramon&Ramon
Op gas koken is al een ergenis,laat staan er op rijden.

Geplaatst: 16.03.2009 - 14:35
door Thijs
Altijd nog beter als electrisch Ramon!!

Geplaatst: 16.03.2009 - 14:36
door FrankV
Ramon&Ramon schreef:Op gas koken is al een ergenis,laat staan er op rijden.

Op diesel koken lijkt me ook niet zo lekker

Geplaatst: 16.03.2009 - 17:05
door Gast
FrankV schreef:Ramon&Ramon schreef:Op gas koken is al een ergenis,laat staan er op rijden.

Op diesel koken lijkt me ook niet zo lekker

Top kok. =D>
Geplaatst: 17.03.2009 - 16:54
door S60freerider
Ben geen ervaren Volvo-rijder, maar met mijn S60 2.4 140 PK Aut. rijd ik nu sinds 10 maanden zo'n 40.000 km op LPG en ik moet zeggen dat de auto probleemloos rijdt. Stil, snel en zuinig (gem. 1:10, ik ben een rustige snelwegrijder en geen snel-weg-rijder)
Nadelen: vaak tanken!
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een grote reparatie (vervanging LPG pomp) nog in de garantietermijn is verricht.
Geplaatst: 27.03.2009 - 20:05
door riny
Na jaren met audi a6 op g3 gereden te hebben , overegens met volle tevredenheid ,overgestapt op een s60 d5 .
Een op tien was mogelijk op gas , een radius van ongeveer 650km tanken voor 45 eurocent (nu) en maar een euro of 50 meer wegenbelasting betalen is toch lachen hoor , heb toen 400,000 km zonder problemen gereden .
Toen de d5 nu 250,000 km gereden zonder problemen , wel meer wegenbelasting betalen moet ik toch zeggen dat ik voor de diesel ga .(gevoelsmatig)De d5 rijd gewoon lekkerder , soepeler .
Beide autos gewoon door de dealer laten onderhouden kost wat meer maar betaald zich uiteindelijk vanzelf weer terug .