ben dus sinds kort trotse eigenaar van een 2.OD
zeer tevreden van
maar: ...
de radio start soms gewoon niet meer bij het starten, als ik dan toch probeer aan te schakelen krijg ik het beginschermpje van de audio en dan niets meer
de cdlader kan wel bediend worden maar liedjes zal hij niet afspelen
tot nu toe heb ik het telkens opgelost met telkens te herstarten
iemand hetzelfde probleem en/of oplossing? is my 2005 als ik me niet vergis
nog een probleem is het verbruik
ik vind dat de meter rap in het rood staat
laatst kon ik er maar 35 liter indoen terwijl hij nagenoeg leeg aanduidde
anders is de aanduiding perfect maar iets zegt me dat er geen 55 liter in die tank gaat
en de berekening van de bc geven soms sterk uiteenlopende resultaten
140 met cc aan 5,6l 300m verder plots 8l dan weer 7,5
zelfde snelheid en geen verschil in hellingsgraad
how come?
kzou echt graag eens weten hoeveel jullie kunnen rijden met één tank
mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 7,2 ...toch wel een pak boven de fabrieksaanduiding :p
grtz egied
2 vraagjes, radio en verbruik
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
De radio bleef in het eerste jaar (2004) inderdaad wel eens hangen, maar na een software update is dat verholpen. Dat je meter snel in het rood staat is een bekend gegeven. Bij mij gaat het lampje branden als ik ca 41L bij kan tanken. Je zult daarna nog best een stuk door kunnen rijden, maar ergens bij 48 L zegt de software dat de tank leeg is (er blijft dan nog ca 7 L achter) om te voorkomen dat je HD brandstofpomp droogloopt.
Mits jij een diesel hebt met regenerend roetfilter, kan ik die enorme schommeling niet verklaren. Wel weet ik dat tegenwind en vals plat een grote invloed op je huidige verbruik kan hebben. Rond de 140 lijkt mij 6,5L-7 L/100km overigens een realistische waarde. Op 1 tank rij ik vaak ruim 650km, dus nog voor het lampje brandt. Ik gooi er vervolgend ca 39-40 L bij en zit daarmee zo rond de 1 op 16,5 - 17km/L gemm.
Mits jij een diesel hebt met regenerend roetfilter, kan ik die enorme schommeling niet verklaren. Wel weet ik dat tegenwind en vals plat een grote invloed op je huidige verbruik kan hebben. Rond de 140 lijkt mij 6,5L-7 L/100km overigens een realistische waarde. Op 1 tank rij ik vaak ruim 650km, dus nog voor het lampje brandt. Ik gooi er vervolgend ca 39-40 L bij en zit daarmee zo rond de 1 op 16,5 - 17km/L gemm.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb ook last gehad van een radio die bleef hangen.
Na een software update was het probleem verdwenen.
Met lekker doorrijden haal ik ook ongeveer 650 km op een tank.
Lampje brand de ene keer wel, de andere keer nog niet.
Na een software update was het probleem verdwenen.
Met lekker doorrijden haal ik ook ongeveer 650 km op een tank.
Lampje brand de ene keer wel, de andere keer nog niet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Uit ervaring weet ik dat je 53 liter kunt tanken als je hem helemaal leeg rijdt.
De auto begint vlak voor die tijd wat te stotteren en in te houden, vervolgens houd ie ermee op, dus er blijven altijd wat liters achter in de tank.
De auto begint vlak voor die tijd wat te stotteren en in te houden, vervolgens houd ie ermee op, dus er blijven altijd wat liters achter in de tank.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09.02.2009 - 16:16
650 kilometer dat is ook wat wij +/- halen met een tank diesel.
met de radio hebben wij ook gehad in het begin. hij viel ook af en toe uit tijdens het rijden.
na inspectie bleek dat de accuklem niet vast genoeg zat.
daarna geen probleem daar mee gehad.
mvgr ikzelf
met de radio hebben wij ook gehad in het begin. hij viel ook af en toe uit tijdens het rijden.
na inspectie bleek dat de accuklem niet vast genoeg zat.
daarna geen probleem daar mee gehad.
mvgr ikzelf