Hoi Allen,
Zoals eerder vermeld heeft mijn pa een 940 estate gls uit 1991 en nu heeft hij sinds een paar weken dat de electra uitvalt, ook onder het rijden het is niet de accu maar de verlichting, ruitenwisser, radio, aanjager knipperlichten e.d. Het gebeurd af en toe, als je de auto opnieuw start doet alles het weer.
We hebben al naar de zekeringen gekeken maar daar mankeerde niets aan, de relais lijken ook in orde te zijn, wij komen er nu niet meer uit.
Namens mijn pa alvast bedankt,
Barry
Volvo 940 estate
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Heeft je pa een grote sleutelbos?
Volvo 940 SE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
je bedoelt dat de sleutel te veel hangt/trekt, hij zegt dat ie niet te zwaar is, max 3 sleutels..
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Dan weet ik 't ook niet eigenlijk.
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Heb wel eens mee gemaakt dat de stekker achter op het instrumenten paneel slecht contact maakt. Weet niet zeker of dan ook de verlichting uitvalt
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Eigenlijk doet als de stroom uitvalt niets het meer (behalve de motor dan)
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- volvov40t4
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
- Locatie: noord-brabant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
heb ik ook wel eens gehad met een van m'n eerdere 940's, bleek de sleutel te ver doorgedraaid of juist te weinig doorgedraaid. Na herstarten kwam-ie vaak weer in de juiste positie terecht.Barry (Grillmeister) schreef:Eigenlijk doet als de stroom uitvalt niets het meer (behalve de motor dan)
Ik heb het ook wel eens tijdens het rijden gedaan(in de juiste stand terugzetten en dat hielp ook.)
groet,
Jacow
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Bedankt Jacow, mooi aandachtspuntje!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
toch eens de dynamo laten controleren.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Wat heeft dat te maken met uitval?? denk eerder een massa probleem.mightyspawn schreef:toch eens de dynamo laten controleren.
gr Vins
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
@ Michael eN Vin, jullie zaten er het dichste bij, vandaag weer op zoek geweest naar het probleem (de orzaak eigenlijk..) en het bleek idd om de sleutel icm met het contact slot te gaan, de sleutel draaide iets te ver door waardoor het contact niet goed meer functioneerde (als ik het zo goed uitleg) er is een nieuw soort slotplaatje gehaald en dat zal de truc moeten gaan doen, morgen monteren en dan zien we verder.
Bedankt voor de input allemaal iig!!!
Bedankt voor de input allemaal iig!!!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
ervaring is het meeste waardBarry (Grillmeister) schreef:@ Michael eN Vin, jullie zaten er het dichste bij, vandaag weer op zoek geweest naar het probleem (de orzaak eigenlijk..) en het bleek idd om de sleutel icm met het contact slot te gaan, de sleutel draaide iets te ver door waardoor het contact niet goed meer functioneerde (als ik het zo goed uitleg) er is een nieuw soort slotplaatje gehaald en dat zal de truc moeten gaan doen, morgen monteren en dan zien we verder.
Bedankt voor de input allemaal iig!!!

groet
Jacow
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Die Uithorenaars (of hoe je dat ook schrijft) kunnen er wat van.
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
We zijn toch om elkaar te helpen toch, graag gedaan met mee denken hoor
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Uithoorners??door schade en schande wijzer geworden :oops:Michael Oud schreef:Die Uithorenaars (of hoe je dat ook schrijft) kunnen er wat van.
groet,
Jacow
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Foutje, het was de UithoornerBarry (Grillmeister) schreef:@ Michael eN Vin, jullie zaten er het dichste bij, vandaag weer op zoek geweest naar het probleem (de orzaak eigenlijk..) en het bleek idd om de sleutel icm met het contact slot te gaan, de sleutel draaide iets te ver door waardoor het contact niet goed meer functioneerde (als ik het zo goed uitleg) er is een nieuw soort slotplaatje gehaald en dat zal de truc moeten gaan doen, morgen monteren en dan zien we verder.
Bedankt voor de input allemaal iig!!!

groet,
Jacow
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
iig alle attente geesten bedankt!!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:05
- Contacteer:
Hi heb je de dynamo al getest, ik lees er in de vorige replies nog niets over?! even de multimeter erop bij draaiende motor moet dit tegen of net boven de 14V zitten. Als de motor uit is net boven de 12V.
Zelf heb ik het probleem bij de hand gehad met een Mercedes 300TD. Er komt een moment dat de koolborstels in de dynamo te ver versleten zijn en dan rijd de auto gewoon de accu leeg. Bij MB kun je achterop de dynamo de spanningsregelaar vervangen (dus niet de hele dynamo, scheelt weer) wellicht kan dit ook bij de volvo. (ik heb pas sinds kort een 940 uit 92 op LPG maar moet hem nog even goed bekijken...hij is te koop overigens!)
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
groeten, rikus
excuses lees net dat je je probleem al hebt verholpen...
Zelf heb ik het probleem bij de hand gehad met een Mercedes 300TD. Er komt een moment dat de koolborstels in de dynamo te ver versleten zijn en dan rijd de auto gewoon de accu leeg. Bij MB kun je achterop de dynamo de spanningsregelaar vervangen (dus niet de hele dynamo, scheelt weer) wellicht kan dit ook bij de volvo. (ik heb pas sinds kort een 940 uit 92 op LPG maar moet hem nog even goed bekijken...hij is te koop overigens!)
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
groeten, rikus
excuses lees net dat je je probleem al hebt verholpen...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
is al een keer behandeld hier: de sleutels zijn te ver doorgedraaid. Even opnieuw sleutels terugdraaien en dan niet te ver naar rechts...Ik heb er ervaring meeBarry (Grillmeister) schreef:Hoi Allen,
Zoals eerder vermeld heeft mijn pa een 940 estate gls uit 1991 en nu heeft hij sinds een paar weken dat de electra uitvalt, ook onder het rijden het is niet de accu maar de verlichting, ruitenwisser, radio, aanjager knipperlichten e.d. Het gebeurd af en toe, als je de auto opnieuw start doet alles het weer.
We hebben al naar de zekeringen gekeken maar daar mankeerde niets aan, de relais lijken ook in orde te zijn, wij komen er nu niet meer uit.
Namens mijn pa alvast bedankt,
Barry
groet,
Jacow