Slecht lopen motor en afslaan. V70 2.5T AWD.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Buurtie
Starter

Help,

Ik heb mijn volvo V70 2.5T AWD weg gebracht voor een bonk in de
voor-trein.
De garage had eerst verteld dat het aan de 18 inch velgen met banden lag, maar nadat ze de auto hadden gekregen met de orignele 17 inch wielen, bleek dat de alle draag arm rubbers versleten waren.
Deze hebben ze dan ook netjes binnen de garantie vervangen en gelijk ook een grote beurt laten doen, want daar was het tijd voor.
De heren hadden zelf tijdens een test rit storingen gehad aan de versnellingsbak, deze is uitgelezen door een erkende volvo dealer en deze vertelde dat de spanning van de computers lager als 2 volt was geweest en daardoor de storingen.
Na een nieuwe accu was dit allemaal voorbij.
Tevens hebben ze alle remblokken vervangen en de bak olie is ook gewisseld.
Echter na 1 dag dat ik mijn auto terug had kwam het gezeik.
N.l. na 50 Mtr rijden liep de motor, naar gevoel op 2 a 3 cilinders, en viel de motor uit.
De meldingen waren motor managment, verminderd motor vermogen en anti skid fouten.
De garage is mijn komen halen en de motor liep toen nog erg slecht.
Nu blijk na het uitlezen van de meldingen en de expertisen van de volvo dealer dat de motor vervuild is.
Ze gaan nu het inlaat spruitstuk, injectoren en het gasklep huis reinigen.
Maar ze hebben het zelfs over de cilinderkop lichten en de klep zittingen cleanen.
Dit gebeurt echter bij een, ja sorry i.v.m. garantie, bij een Renault dealer.
Ik heb de volvo dealer, waar ik straks na de garantie toch al naar toe ga, gebeld en die vertelde mij dat er een vervuiling aan de nokkenas te zien was die daar normaal niet hoort te zijn.
Ze komen er niet uit en ik ben ook erg kwaad, want ik ben de auto al 2 weken kwijt.
Heeft iemand dit ook al eerder gehad en zoja wat was er aan de hand.

Misschien kan iemand mij helpen.

31-03-2009.

Eindelijk de auto is na 2 weken zoeken weer terug.
Het probleem met de motor was de B.D.P. sensor.
Daar was de stekker van defect, deze was geraakt met het vervangen van de motor steun.
Die zitten vlak bij elkaar.
Wat betreft vervuiling van de motor is er niks gevonden, maar ik laat wel een tewwede controle door een onafhankelijk bedrif doen. Je weet het nooit.
Alleen schakeld de versnellingsbak van 2 naar 3 wel een beetje schokkerig t.o.v. dat de auto eerst deed.
Maar maandag gaat de auto weer terug en gaan ze kijken of de software instellingen van de versnellingsbak ook met het ressetten van de auto is gereset.
We wachten weer af, maar volgens mij ben ik een speelbal geworden van twee garage's die volgens mij onderling een vete hebben.

Groeten.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ze kunnen toch de hulp inroepen van een dealer?
Het zal wel een centenkwestie zijn vrees ik!
Michel S
Starter

Marcel,

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon met software te maken heeft zoals je het probleem beschrijft ook aan de telefoon.
Blijft het echter nog wel vreemd dat er een raar slijtagebeeld aan de nokkenas te zien is wat volgens de dealer te wijten is aan vervuiling (zeker met jou rijstijl :P )
Ik heb ook sterk de indruk dat de auto niet bij Volvo gereset is maar gewoon bij de Renault. (dit gevoel ivm hetgeen wat je net zei aan de tel.)
De autowereld is en blijft nou eenmaal een rare wereld en goeie zaken zijn helaas zeer schaars.Dat weet ik ook uit eigen ervaring.
Ik hoop voor je dat je hem gewoon bij de dealer neer mag zetten en dat die er wel uitkomen.
Als je aankomende vrijdag meer nieuws hebt hoor ik dat wel van je.

Groet Michel.
Rene68
4th Gear member

Anti skid heeft het remsysteem te maken iig......
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Alchemist
3rd Gear member

@admin

Graag verhuizen naar het correcte deel van het forum.
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Gast

Kan je wat meer vertellen over je auto?
Bouwjaar, km-stand, automaat? enz.......
Is ie soms voorzien van LPG?

Opzich hoeft een Renault garage niet slecht te zijn.
Renault heeft een tijdje de 2.4 motoren van Volvo in de Safrane gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”