Heb altijd een volvo 740GLE gereden en bijna 600.000 km op de klok
gezet zonder problemen.(bijna 20 jaar oud)
Heb nu sinds kort een volvo 960 2.5I 24V gekocht,van het bouwjaar
mei 1996. Het probleem wat ik nu heb,is dat als de motor koud is,
hij loopt als een natte krant,en zo gauw als hij maar een beetje warm
begint te worden,hij loopt als een naaimachine.
heb hem uit laten lezen bij de volvo-dealer,en krijg dan als antwoord
dat ze niets kunnen vinden!!! WIE KAN MIJ VAN HET PROBLEEM AF HELPEN?????
gasklephuis?????
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21408
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik lees ook wel eens een krant maar hier kan ik niets mee.
Probeer eens te omschrijven wat de auto doet (of niet doet) bij koude motor.
Probeer eens te omschrijven wat de auto doet (of niet doet) bij koude motor.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien geeft de temp sensor een verkeerde waarde?
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 19:42
hallo luitjes,Ramon&Ramon schreef:Misschien geeft de temp sensor een verkeerde waarde?
Als de moter koud is,dan schommelt hij heel erg,maar hij valt niet uit.
Maar ik kan ook niet veel gas geven,want dan reageert hij niet,Ik moet
heel beheerst beetje bij beetje gas geven om de auto te laten rollen,
en pas als hij warm begint te worden,dan kan ik er mee doen wat ik wil
Groetjes Peter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Vacuum slangen niet los??? valse lucht daar zou ik het in zoeken.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Laat hem even goed uitlezen,dan komt de storing er vanzelf uit.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dus uitlezen op meetwaarde blokken enz enz.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 19:42
Bedankt jongens,voor de goede uitleg, ga proberen er iets aan te doen,
want ik wordt er goed ziek van.
Groetjes Peter.
want ik wordt er goed ziek van.
Groetjes Peter.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21408
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dit modeljaar heeft toch al het OBD II systeem? Daarop kun je een speciale meter op monteren en zo alles uitlezen.
Net als Ramon&Ramon ben ik van mening dat ze goed moeten meten in de garage.
Net als Ramon&Ramon ben ik van mening dat ze goed moeten meten in de garage.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
Ok, dus je brandstof mengel is niet zoals het hoort als ie koud is, of je ontsteking staat niet op tijd bij koude motor.
Laat hem eens lopen als een natte krant, zet hem uit voor ie netjes gaat lopen en check je bougies eens.
Zwart, roet achtig = te rijk.
succes
Laat hem eens lopen als een natte krant, zet hem uit voor ie netjes gaat lopen en check je bougies eens.
Zwart, roet achtig = te rijk.
succes
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico