De standkachel van mijn V70 D5 was defect. Ik heb de kachel gedemonteerd en de onderdelen getest en goed schoongemaakt en de ventilator gesmeerd. Na het resetten van de computer start de kachel nu bij lage temperaturen automatisch als de motor gestart wordt. Ik kan echter de kachel niet direct starten met de instellingen via het pookje onder het stuur. Ook werkt de kachel niet als ik hem wil starten met de timer. Dit heeft in het verleden wel goed gewerkt.
Omdat de winter voorbij is, heb ik het alleen kunnen proberen bij een laagste temperatuur van 4 C. Bij deze temperatuur schakelt de kachel wel automatisch in als ik de motor start. Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Is het misschien zo dat de kachel alleen bij lagere temperaturen dan 4 C met de hand ingeschakeld kan worden? Ik neem aan dat beide modes dezelfde temperatuur sensoren gebruiken (in de buitenspiegel en in het koelwater). Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
Vriendelijke groet.
Ben
standkachel
- pasc@l
- 2nd Gear member
Ik kan in mijn auto de kachel ook programmeren wanneer het niet zo heel koud is. Ik heb er nooit met een thermometer bijgestaan, maar als ik deze programmeer dan draait hij gewoon. En volgens mij is de temperatuur dan ook wel boven de 4c geweest.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
Past: V70 (2x), XC70 & XC90