Pagina 1 van 1

Vragen over carberateurs (Zenith-Stromberg)

Geplaatst: 21.03.2009 - 16:58
door Jordos
Ik had al een tijdje op de planning staan om de carberateurs eens een beurt te geven. Over twee maanden ga ik met de 164 naar het buitenland en dan moet hij ook goed op benzine rijden.
Vandaag dus met het mooie weer de daad bij het woord gevoegd, volgens de instructies uit de manual. In mijn (onwetende?) ogen zien ze er prima uit. Ik heb wel wat vragen:

1. De flotters in de achterste carberateur liggen een stuk lager dan in de voorste. Ze voldoen daarmee ook niet aan de eis die het boek stelt. Is er een reden te bedenken waarom ik ze niet zou bijstellen?
2. In andere topics las ik dat bij lpg rijden de naalden versleten raken en daarom het mengsel rijker wordt wanneer er op benzine wordt gereden. Is de staat van die naalden ook met het oog te beoordelen? Ze zien er namelijk gewoon netjes uit, maarja, ik weet ook niet waar ik op moet letten.
3. Hoe haal je de naald los van het buisje?

Geplaatst: 23.03.2009 - 11:46
door volvov40t4
Ik heb ook regelmatig getracht mij te verdiepen in carb's. Ben er echter achter gekomen dat een bezoekje aan een Carb-revisie bedrijf goedkoper is dan je denk en zeker sneller. Ik kan je zeker de website van http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm aanraden. Zij hebben echt alles wat je moet hebben mocht je er toch zelf aan willen beginnen.

Gr, Jules

Geplaatst: 23.03.2009 - 22:15
door dopdedouwer
Gaat het om strombergs?
Kijk dan in ieder geval even op deze site:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=4478.0

Met name de link naar deze site is erg interessant:
http://web.archive.org/web/200209111555 ... CarbsI.htm

Succes ermee.

Geplaatst: 23.03.2009 - 22:20
door Jordos
Ah net alles besteld bij Nordicar... Wel een uitgebreide site, die ga ik onthouden.
Het is jammer dat niemand hier antwoorden heeft, maar ik ga gewoon met m'n eigen verstand (en dat van het internet ;)) aan de slag.

Heb ondertussen ontdekt dat de by-pass valve (wat is de nederlandse vertaling hiervoor?) lek is. Waarschijnlijk om mogelijk lekken te verkomen, heeft de vorige eigenaar de klep helemaal dichtgedraait. Ik wil deze natuurlijk vervangen en hoop daarmee het wat schokkerige gedrag van de auto (bij gas loslaten) verholpen te hebben. Ben benieuwd :)

@dop; bedankt voor de links, ga ze bestuderen!

Geplaatst: 24.03.2009 - 20:55
door volvov40t4
omleidingsklep??

gr, Jules

Geplaatst: 25.03.2009 - 10:20
door Jordos
Ja daar gok ik ook op :D

Geplaatst: 25.03.2009 - 13:31
door Ramon&Ramon
Waar je op moet letten is de zitting waar de naald invalt,als deze ovaal zijn,moet je ze vervangen.

Geplaatst: 25.03.2009 - 14:44
door Jordos
Oke Ramon daar zal ik nog extra naar kijken, bedankt!

Geplaatst: 25.03.2009 - 14:49
door Ramon&Ramon
Succes..