Vragen over carberateurs (Zenith-Stromberg)
Geplaatst: 21.03.2009 - 16:58
Ik had al een tijdje op de planning staan om de carberateurs eens een beurt te geven. Over twee maanden ga ik met de 164 naar het buitenland en dan moet hij ook goed op benzine rijden.
Vandaag dus met het mooie weer de daad bij het woord gevoegd, volgens de instructies uit de manual. In mijn (onwetende?) ogen zien ze er prima uit. Ik heb wel wat vragen:
1. De flotters in de achterste carberateur liggen een stuk lager dan in de voorste. Ze voldoen daarmee ook niet aan de eis die het boek stelt. Is er een reden te bedenken waarom ik ze niet zou bijstellen?
2. In andere topics las ik dat bij lpg rijden de naalden versleten raken en daarom het mengsel rijker wordt wanneer er op benzine wordt gereden. Is de staat van die naalden ook met het oog te beoordelen? Ze zien er namelijk gewoon netjes uit, maarja, ik weet ook niet waar ik op moet letten.
3. Hoe haal je de naald los van het buisje?
Vandaag dus met het mooie weer de daad bij het woord gevoegd, volgens de instructies uit de manual. In mijn (onwetende?) ogen zien ze er prima uit. Ik heb wel wat vragen:
1. De flotters in de achterste carberateur liggen een stuk lager dan in de voorste. Ze voldoen daarmee ook niet aan de eis die het boek stelt. Is er een reden te bedenken waarom ik ze niet zou bijstellen?
2. In andere topics las ik dat bij lpg rijden de naalden versleten raken en daarom het mengsel rijker wordt wanneer er op benzine wordt gereden. Is de staat van die naalden ook met het oog te beoordelen? Ze zien er namelijk gewoon netjes uit, maarja, ik weet ook niet waar ik op moet letten.
3. Hoe haal je de naald los van het buisje?