Ik had al een tijdje op de planning staan om de carberateurs eens een beurt te geven. Over twee maanden ga ik met de 164 naar het buitenland en dan moet hij ook goed op benzine rijden.
Vandaag dus met het mooie weer de daad bij het woord gevoegd, volgens de instructies uit de manual. In mijn (onwetende?) ogen zien ze er prima uit. Ik heb wel wat vragen:
1. De flotters in de achterste carberateur liggen een stuk lager dan in de voorste. Ze voldoen daarmee ook niet aan de eis die het boek stelt. Is er een reden te bedenken waarom ik ze niet zou bijstellen?
2. In andere topics las ik dat bij lpg rijden de naalden versleten raken en daarom het mengsel rijker wordt wanneer er op benzine wordt gereden. Is de staat van die naalden ook met het oog te beoordelen? Ze zien er namelijk gewoon netjes uit, maarja, ik weet ook niet waar ik op moet letten.
3. Hoe haal je de naald los van het buisje?
Vragen over carberateurs (Zenith-Stromberg)
- volvov40t4
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
- Locatie: noord-brabant
Ik heb ook regelmatig getracht mij te verdiepen in carb's. Ben er echter achter gekomen dat een bezoekje aan een Carb-revisie bedrijf goedkoper is dan je denk en zeker sneller. Ik kan je zeker de website van http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm aanraden. Zij hebben echt alles wat je moet hebben mocht je er toch zelf aan willen beginnen.
Gr, Jules
Gr, Jules
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Gaat het om strombergs?
Kijk dan in ieder geval even op deze site:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=4478.0
Met name de link naar deze site is erg interessant:
http://web.archive.org/web/200209111555 ... CarbsI.htm
Succes ermee.
Kijk dan in ieder geval even op deze site:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=4478.0
Met name de link naar deze site is erg interessant:
http://web.archive.org/web/200209111555 ... CarbsI.htm
Succes ermee.
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Ah net alles besteld bij Nordicar... Wel een uitgebreide site, die ga ik onthouden.
Het is jammer dat niemand hier antwoorden heeft, maar ik ga gewoon met m'n eigen verstand (en dat van het internet
) aan de slag.
Heb ondertussen ontdekt dat de by-pass valve (wat is de nederlandse vertaling hiervoor?) lek is. Waarschijnlijk om mogelijk lekken te verkomen, heeft de vorige eigenaar de klep helemaal dichtgedraait. Ik wil deze natuurlijk vervangen en hoop daarmee het wat schokkerige gedrag van de auto (bij gas loslaten) verholpen te hebben. Ben benieuwd
@dop; bedankt voor de links, ga ze bestuderen!
Het is jammer dat niemand hier antwoorden heeft, maar ik ga gewoon met m'n eigen verstand (en dat van het internet

Heb ondertussen ontdekt dat de by-pass valve (wat is de nederlandse vertaling hiervoor?) lek is. Waarschijnlijk om mogelijk lekken te verkomen, heeft de vorige eigenaar de klep helemaal dichtgedraait. Ik wil deze natuurlijk vervangen en hoop daarmee het wat schokkerige gedrag van de auto (bij gas loslaten) verholpen te hebben. Ben benieuwd

@dop; bedankt voor de links, ga ze bestuderen!
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- volvov40t4
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
- Locatie: noord-brabant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Waar je op moet letten is de zitting waar de naald invalt,als deze ovaal zijn,moet je ze vervangen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Succes..