Pagina 1 van 2
Projectje "Witte diamant"
Geplaatst: 22.03.2009 - 09:24
door stereo
ik weet niet of ik hem hier of in projecten moest plaatsen maar ik heb hem hier gezet.
in januari heb ik deze schoonheid aangekocht. model 440 1.9TD. kleur wit. liefde op het eerste gezicht. rondje gereden en het voelde goed aan. toen nog wel. ongeveer een maand later was ik aan de beurt. eerst liepen de remmen acuut vast. deze bleken meer dan op te zijn en er zat teveel remvloeistof in het reservoir. heb ik net nieuwe remmen laten zetten, ligt een dag later de koppeling er uit. na 2 weken van tobben en een dealer die beweerde dat hij niet van mijn volvo afkwam. de sloop wou hem ook niet hebben, heb ik hem maar weer op naam gezet en meegenomen. heb even nog staan bakeleien met de dealer want mijn nagelnieuwe winterbanden, binnenspiegel en linker deurrubber waren verdwenen. deze krijg ik terug maar moet ze zelf in naaldwijk gaan ophalen. stelletje schooiers. heb hem naar de turk gebracht en die heeft er een nieuwe koppeling opgezet. op dit moment staat hij alweer 2 weken stil bij mij voor de deur want de aandrijfriemen staan op springen en men geld was even tijdelijk wat krap aan. en om een niewe koppeling te gaan vergooien met een kapot moterblok zit ik ook niet op te wachten. feit is dat onderhoud aan deze auto niet regelmatig is gebeurd zoals de verkoper beweerd had.
foto van men volvo
eerste mod, carkit ingebouwd, samen met een mute box en de radio cassete. wisselaar komt ergens in de auto te liggen/staan.
mute box, klik je gewoon tussen de kabel in met iso stekkers
radio - cdwisselaar, eentje van 95 maar hij speelt goed en hufterproof, niemand wil zo een ding hebben. merk J&P .
locatie carcit, op de achtergrond die groene fiesta is van men werk, daar rij ik nu dagelijks in rond
radio verloopstekker
en nog even een vuil randje om de staat van de auto te tonen
deze stekker vond ik links, bekabeling voor de elec ramen en spiegels?
ik hou het hierbij en neem ter zijner tijd fotos als er vorderingen zijn.
Mods edit.
Toch maar verplaatst naar juiste rubriek. Denk ook even aan de leestekens.
Geplaatst: 22.03.2009 - 10:07
door lesterh2
Welkom op het forum. Witte 400 series zie je niet zo heel vaak. Wat een pech zeg, volgens mij heb je nu al meer reparaties gehad dan ik in 3 jaar. *klop klop* Als je een wat kale 440 heb zul je nog wel meer niet-aangesloten stekkers vinden.
(volgens mij had je dit topic officieel moeten plaatsen onder "de projecten" maar dat komt wel goed)
Geplaatst: 22.03.2009 - 23:15
door sjoerdb
intresse in kopie van diesel motor technische informatie? die kan ik je wel leveren voor 10 euro incl. versturen. pm me maar.
Geplaatst: 23.03.2009 - 10:22
door Ramon&Ramon
Bij mij kost die info niets!:)
Geplaatst: 23.03.2009 - 19:42
door sjoerdb
ik hoor dat ramon&ramon je de informatie gaat versturen zodat je het thuis lekker kan nalezen, hou je hem er wel ff aan dat het gratis is. succes
Geplaatst: 23.03.2009 - 23:00
door Ramon&Ramon
Ik denk dat hij zelf wel mans genoeg is er om te vragen?
Geplaatst: 26.03.2009 - 18:01
door stereo
ben toe aan de volgende mod. raamspoilers, houden de wind buiten bij het rijden met de raam open
vind het best mooi staan en dat het handig is weet ik al van mijn vorig beestje, daar had ik ze ook op zitten.
van binnenuit
van buiten

Geplaatst: 28.03.2009 - 18:19
door stereo
ben vrijdag nog effe bij de dealer binnengewipt. resultaat, voor 15 euro een rol afdichtingstape voor beide achterlichten. kan ik het op de originel manier weer dichtmaken.

Geplaatst: 28.03.2009 - 18:40
door Blade
Heheheh, dat is eigenlijk kit voor de volvo 240 ! Is ramenkit namelijk. Met die kit zitten mijn achterlichtjes ook dicht. Succes met loshalen !!
Geplaatst: 28.03.2009 - 20:08
door polarwittesloep245
mijn 240 heeft zo`n soort op maat gemaakte pakking ertussen zitten (245).
om dat dit inmiddels is vervangen door nieuw maar immitatie spul is het niet helemaal dicht (of het ligt aan de unit zelf

).
kun je die ramenkit ook voor de achterlichten gebruiken dan?
ben ik wel benieuwd naar!
maar ff voor de duidelijkheid WIT RULES!

Geplaatst: 28.03.2009 - 21:29
door nielo
Zoals je je leest kan dat dus :

Geplaatst: 30.03.2009 - 22:25
door stereo
vandaag alvast het linker licht schoongemaakt en weer dichtgeplakt, morgen naar de carwash, kiken of het droog blijft. kan ik hem meteen uitzuigen, wat een vergaarbak onder de achterbank.
@arjan, bedankt voor de deal, kabelboom licht er al in . alle achterpanelen bij mij liggen er uit voor schoonmaken en weer te monteren samen met het interieur.
Geplaatst: 07.04.2009 - 21:23
door stereo
zit niet mee, na de koppeling was het de beurt aan de bak om het loodje te leggen. garage is nu aan het zoeken naar een revisiebak met garantie. duurt nog wel effe voor mijn diamantje gaat schitteren.
ik heb verder de logo s er af gepulkt en dan zie je hoe wit hij hoort te zijn maar zelfs na 3 keer een vol wasprogramma blijft de grijze sluier over de lak zitten. word vervolgd
Geplaatst: 07.04.2009 - 22:54
door obelix
Naaldwijk ? Schooiers?
Toch niet mijn Schooiers?
Ik zal geen namen noemen...
maar het begint met een N en eindigt met IHAM?
Of is dit een andere schooier in Naaldwijk dan?
Mijn bloed gaat alweer koken....!
Sterkte met je enorme ENORME klus.
Geplaatst: 08.04.2009 - 11:14
door elco440
hmm dealers...
je heb behoorlijk wat werk voor de boeg. veel succes en met wat geluk ook plezier in het opknappen.
uit ervaring kan ik je zeggen dat als iets lukt dat je wil maken of wil hebben het de moeite en tijd waard is geweest.
p.s. had trouwens ook bij even voorstellen kunnen staan. of idd projecten
Geplaatst: 08.04.2009 - 11:44
door mightyspawn
daar moet toch vooraf aan geprutst zijn aan zo'n wagen? Ik ga mn 7e jaar in met de 460. En echt nog nooit groot onderhoud gehad. Oke de koppeling wordt wat minder, er ontstaat roest op verschillende plekken. Het interieur begint uitgewoond te raken.
Geplaatst: 08.04.2009 - 16:22
door stereo
over die fu**ing n*h*m ben ik niet te spreken, hadden mijn auto kaalgeplukt terwijl hij nog op mijn naam stond al was hij eerst genomineerd voor de sloop, maar dat geeft ze nog geen recht om er banden rubbers en spiegels af te halen. banden heb ik nog steeds niet terug terwijl het bijna nagelnieuwe winterbanden met velg waren, kreeg ik nog een verwijt dat ik toen ik de banden teruggaf die er onderzaten 2 velgen misten want ze kregen er maar 3 terug. logisch want de 4de was mijn reserve. hadden ze ook nog het lef om te zeggen dat de velgen die er onder stonden vol deuken de velgen waren die ik gekocht had. mooi niet dus.
onderhoud doe ik bij de plaatselijke turk, goed adresje en niet duur. hij doet zijn best maar een kat in de zak kan hij ook niks aan doen. ik ben opgelicht met deze auto maar hij word stillaan beter. en toch ben ik maar de derde eigenaar. dus de eerste heeft hem goed mishandeld. overigens was toen de koppeling er uit vloog ook alle olie uit de bak gelopen dus ik ben niet verbaasd dat de bak er ook uitgaat.
Geplaatst: 08.04.2009 - 21:29
door obelix
Tja ik had het kunnen weten...
Ik gaf ze vrijwillig mijn sleutels zodat ze mijn voor rubbers konden vervangen en de volgende dag was vanuit de kofferbak mijn moederbord gestolen.
Er staat ook nog een spook rekening open waarvan ik tot op heden geen aanmaning heb gehad. ik neem aan dat ze wel weten dat ze nu beter kunnen stoppen.
Dus als we op marktplaats een setje wielen met een moederbord tegen komen dan weten we genoeg
Ok ontopic nu: ik hoor iedereen COMMANDANT NR4 roepen als je verouderde / vergeelde lak op je wagen hebt.
Maar de laklaag zal nu geen prioriteit hebben
Zag vandaag een hagelwitte Volvo in Capelle rijden zo enorm wit dat het pijn aan m'n ogen deed, moest even aan je mos foto denken.

Geplaatst: 08.04.2009 - 21:56
door Walter
mijn collega heeft een witte auto eens gewassen met een spuit vloeibare Jif erin en daarna goed poetsen, resultaat was erg goed!
Obelix, jouw verhaal staat nu al een keer of wat op het forum, zullen we ons nu bezig houden met de bak van stereo? Dat jij klaar bent met de Niham is bekend.
Geplaatst: 08.04.2009 - 23:01
door Driven2Shine
stereo schreef:ik heb verder de logo s er af gepulkt en dan zie je hoe wit hij hoort te zijn maar zelfs na 3 keer een vol wasprogramma blijft de grijze sluier over de lak zitten. word vervolgd
Een goede polijst beurt doet wonderen op je lak.
VolvoMafia schreef:mijn collega heeft een witte auto eens gewassen met een spuit vloeibare Jif erin en daarna goed poetsen, resultaat was erg goed!
Obelix, jouw verhaal staat nu al een keer of wat op het forum, zullen we ons nu bezig houden met de bak van stereo? Dat jij klaar bent met de Niham is bekend.
Jif is een schuurmiddel wat blijft schuren in tegenstelling tot polishes die bedoeld zijn voor auto lakken.
Deze polishes breken op een gegeven moment af en zullen geen verdere schade veroorzaken.
Jif is net als commandant als je maar lang genoeg doorgaat ga je door de lak heen.