Zo, na een tijdje hier alleen maar meegelezen te hebben mezelf maar eens geregistreerd en zie hier mijn 1e bericht!

Als ze willen kan alles, maar in de praktijk gebeurt het weinig tot niet.mrgelo schreef:Ik dacht dat de dealer de chiptuning niet kon zien?LeonW schreef:En einde garantie Volvo......
En als je dat doet zou dat beschouwd kunnen worden als fraude.mrgelo schreef:De meeste tuners bieden toch ook een garantie aan. Anders is er altijd nog de mogelijkheid om de tuning ongedaan te laten maken mocht er een beroep gedaan moeten worden op de garantie via Volvo.
de topic over het terug kunnen lezen van motormanagementsparameters zeker gemist? is het geheel door andermans toedoen gesneuvelt mag hij (of jij) voor de kosten opdraaien, iig niet Volvomrgelo schreef:De meeste tuners bieden toch ook een garantie aan. Anders is er altijd nog de mogelijkheid om de tuning ongedaan te laten maken mocht er een beroep gedaan moeten worden op de garantie via Volvo.
Bekijk het als je loon, je komt wel rond, maar meer is altijd leuk meegenomens60magic schreef:Is 205 pk dan nog niet genoeg?
Zoals jij het opschrijft brengt een D5 het in praktijk.edraket schreef:Is niet waar. Voor acceleratie heb je paardekrachten nodig. Als jij heel veel Nm bij 1500 toeren hebt en daarna stort het als een kaartenhuis in kun je gewoon geen snelheid maken. Je vergeet de overbrenging in dit verhaal.
Nm's is om de buurman te imponeren met een schop in je kont, pk's om snelheid te maken!
Normaal gesproken krijgt het koppel bij chiptuning ook een leuke boost dus fun voor iedereen!asta schreef:Ik zou dan toch voor de Newtonmeters gaan, want dat is jouw fun.
Pk heeft alleen van doen op de topsnelheid van de auto, Nm zijn de krachten die vrijkomen als je snel wilt optrekken en en een tussensprint wil maken.