Ik heb nu sinds twee weken een V70 T5 cosmos blue metallic 2001. Mooie gave auto met beige leer, navi, HU803, etcetc. Kortom een complete wagen met 153.000km op de teller.
Omdat ik tot op heden al mijn vorige auto's altijd gechipt heb en zo ook toendertijd mijn V70 D5 bij Fasttech wilde ik dat natuurlijk nu ook weer doen. Nog voordat ik de volvo in bezit had al een afspraak gemaakt. Er werd mij eigenlijk meteen aangeraden om een 3inch downpipe met complete uitlaat van JT Superflow onder te gooien. Deze combo met chip zou het meest optimale resultaat geven. Ik vertrouwde de mannen er op en zo gezged zo gedaan. Alles paste er meteen makkelijk onder dus die klus was snel geklaard.
We waren nieuwsgierig wat de Pk toevoeging zou zijn van alleen de uitlaat dus hebben we na de montage zonder chip de wagen op de bank gezet. Onze mond viel open...na de eerste run gaf de bank 290pk aan. Dat was wel erg hoog. Nog een keer testen dus... maar wederom rond de 290 pk.
WOW was het enige wat toen in mij opkwam. We hebben het echt diverse malen getest maar steeds dezelfde waarden.
Nou toen moest de chip nog komen. Tja wat kan die er dan nog aan toevoegen...chip geinstalled en weer op de bank. Dat ging eerst niet helemaal lekker maar na wat onderzoek bleek mij LMM niet helemala lekker te zijn. Andere meter erin en opnieuw proberen. Na wat herschrijven en diverse runs kwamen we uiteindelijk uit op 327 PK en 420NM. Een verbluffend resultaat!!! Ik ben helemaal happy. Het heeft wel even wat tijd gekost want er moest nog best wat gefinetuned worden. Wat dat betreft zoals altijd levert Fasttech geen half werk af.
Ja ik weet het een lang verhaal maar de grijns op mijn gezicht wil maar niet weg.
Van de week een IMIV IV aangeschaft en dat was met wat hulp van volvotech ook aansluiten en werken. Ik heb ook meteen maar een spoilertje besteld want dat hoort wel bij zo'n monster.
Ik rij er niet elke dag in... maar als ik ga da is het genieten geblazen. Ik rij normaal dagelijks in een toyota landcruiser 100 maar betrap mezelf er nu wel op dat ik toch wat vaker de T5 pak. Volvo is behoort gewoon tot de top. Machtige wagens!!
Hoop jullie een keer te zien op een meeting.
wat foto's