Ruw lopende T5 (5-2000)

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tice
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.03.2009 - 09:44

Mijn T5 2000 klinkt nogal rouw als deze koud is. Als de auto 's nachts in de kou stil heeft gestaan heeft de motor een aantal minuten moeite om mooi stationair te lopen. De motor klinkt dan als een ouwe amerikaanse v8 ("blublubblubblub"geluid) en rpm's variëren (naald gaat op en neer). Als de auto overdag een uurtje of 2 heeft stil gestaan loopt hij wel mooi maar dan heb je nog steeds een minuut of 2 dat v8 geluid. Als je 2 straten bent door gereden loopt deze weer prachtig. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn???? Ik heb 30 maart een afspraak bij de volvo dealer, maar dat zal wel weer gelijk "KASSA" betekenen!

Alvast bedankt!

Thijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Ik heb er geen verstand van maar zou kleppen stellen geen oplossing kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
Tice
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.03.2009 - 09:44

Ik denk het niet. Want als de motor een paar minuten heeft gelopen loopt ie alsof ie nieuw is. Dus het heeft iets te maken met het opwarmen van de motor! En als het de kleppen zouden zijn, dan moet het een continue probleem zijn!
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

enkele dingen waar ik aan zit te denken zijn de bougies en gasklep die vuil is
maar ik denk het eerste loopt de motor dan ook lager stationeer?
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Gebruikersavatar
Tice
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.03.2009 - 09:44

Probleem is opgelost. Het bleek een lossen manifold en turbo te zijn. Deze moesten gewoon weer worden aangedraaid. Verder was het karterfilter vuil, en moest worden schoon gebrand door de auto eens flink op z'n staart te trappen (tip van Volvo Prinsenhof Haarlem).
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”