1ste vraag als ik 50 km rij doe voet van het gaspedaal dan rijd hij konstant door bij stil stand loopt die veel te stel nu
kan dit aan de stappen motor liggen ?
2de vraag als ik smorgens start hoor je de kleppen even tikken ongeveer 1min moet ik ze stellen of kan het geen kwaad ?
volvo 440 cvt 1.8 mono
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Jeutje
Die 1e vraag snap ik echt niét. Is geen Fries of nederlands iig..
Ik hoor ook 1 van mijn kleppen tikken. Heb ze gecontroleerd, maar stonden goed (speling). Naar mijn weten (en volgens colega's) kunnen ze er oud mee worden.

Ik hoor ook 1 van mijn kleppen tikken. Heb ze gecontroleerd, maar stonden goed (speling). Naar mijn weten (en volgens colega's) kunnen ze er oud mee worden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
je kleppen hoor je altijd even tikken, komt omdat de smering dan nog niet optimaal is boven in de motor.
dan loopt je auto te hoog stationair, en draait die altijd toeren. daarom rijdt die ook automatisch door. die oude monopoints hebben meen ik geen stappenmotor, maar daar weten andere forummers meer van.
dan loopt je auto te hoog stationair, en draait die altijd toeren. daarom rijdt die ook automatisch door. die oude monopoints hebben meen ik geen stappenmotor, maar daar weten andere forummers meer van.
- hummer
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
- Locatie: friesland
1ste vraag is idd niet duidelijk :roll: poika
mijn auto heeft wel een stappenmotor en als hij warm is doet hij het ook
als ik hem start loopt hij goed maar geef ik gas blijft hoog in toeren lopen en zakt dan niet in toeren terug
want voor heen deed hij dit niet sinds deze week pas
mijn auto heeft wel een stappenmotor en als hij warm is doet hij het ook
als ik hem start loopt hij goed maar geef ik gas blijft hoog in toeren lopen en zakt dan niet in toeren terug
want voor heen deed hij dit niet sinds deze week pas
- hummer
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
- Locatie: friesland
ik heb gister even met de hand gas gegeven om te zien als de stappenmotor werkte
de pen/as gaat wel uit maar gaat niet terug alleen als ik de auto opnieuw start
loopt die weer normaal
kan die stappenmotor uit elkaar of is het beter om een nieuwe te kopen?
de pen/as gaat wel uit maar gaat niet terug alleen als ik de auto opnieuw start
loopt die weer normaal
kan die stappenmotor uit elkaar of is het beter om een nieuwe te kopen?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn andere componenten die de stappenmotor aansturen,dus het hoeft niet persee aan die stappenmotor te liggen,het kan een tempsensor zijn of een verkeerde aansturing vanuit de regeleenheid!
Is er een weerstandje geplaatst bij de regeleenheid?
Kijk daar eerst is naar!
Is er een weerstandje geplaatst bij de regeleenheid?
Kijk daar eerst is naar!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Probeer ook de accupool een aantal min er af te halen!
Dan reset het hele spul zich!
Dan reset het hele spul zich!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
resetten gebeurt pas als je de accupole 1 tot 3 minuten tegen elkaar houd! even vastbinden met een tyrapje.Ondertussen de stappenmotor reiningen met remmenreiniger, goed inspuiten aan beide zijden van het klepje(desnoods klepje even openzetten met een schroevendraaiertje). dan goed droogblazen en terugzetten, haal je accupolen van elkaar en zet ze weer op de accu en kijk hoe hij nu loopt.
Je kan trouwens ook het stationair toerental afstellen, vraag me even niet precies hoe want dat durf ik zo niet te zeggen. als je hem in zijn N zet hoeveel toeren draait hij dan teveel of niet? als hij dan niet teveel toeren draait zit je probleem dus waarschijnlijk in de bak in niet in de stationairloop!
suc6
Je kan trouwens ook het stationair toerental afstellen, vraag me even niet precies hoe want dat durf ik zo niet te zeggen. als je hem in zijn N zet hoeveel toeren draait hij dan teveel of niet? als hij dan niet teveel toeren draait zit je probleem dus waarschijnlijk in de bak in niet in de stationairloop!
suc6
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nooit of te nimmer doen, daarmee kan je de ecu flinke schade toebrengen! Gewoon de min pool van de accu een paar minuten loshalen zoals Ramon aangeeft. Dat volstaat om de boel te resetten.resetten gebeurt pas als je de accupole 1 tot 3 minuten tegen elkaar houd
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik weet ook niet over welk klepje hij het heeft,het is een B18U motor,die heeft een ander soort stappenmotor!
En de accupolen tegen elkaar houden,moet je dus zeer zeker niet doen.
Als we info geven,is het wel zaak de goede info te verstrekken,anders wordt het zo,n warboel!
En de accupolen tegen elkaar houden,moet je dus zeer zeker niet doen.
Als we info geven,is het wel zaak de goede info te verstrekken,anders wordt het zo,n warboel!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
dan heb je ander model stappen motor excuses, accuklemmen tegen elkaar is mij altijd geleerd als een snelle eenvoudige manier dit word zelf in bijna alle garages zo gedaan! leg mij eens uit als ik beide accuklemmen losdraai en dan tegen elkaar houd waardoor de ecu dan kapot gaat?!
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Omdat de condensators nog stroom vasthouden voor een bepaalde tijd is mij geleerd. Half uurtje later zou het weer wel kunnen omdat de condensators dan zijn ontladen. Correct me please if i'm wrong 
Maar waarom zou je ze tegen elkaar aanhouden als alleen de minpool losnemen genoeg is

Maar waarom zou je ze tegen elkaar aanhouden als alleen de minpool losnemen genoeg is

- hummer
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
- Locatie: friesland
ik heb vanavond een andere stappen motor er op gezet en het probleem is hoop ik verholpen hij loopt gelukkig wel weer normaal
ik laat nog wat van me horen hoe het gegaan is
en oja de accu klemmen mag je niet tegen elkaar aan houden dat zei een monteur van volvo al eens tegen mij
wie van jullie heeft ook een cvt automaat?
ik laat nog wat van me horen hoe het gegaan is
en oja de accu klemmen mag je niet tegen elkaar aan houden dat zei een monteur van volvo al eens tegen mij
wie van jullie heeft ook een cvt automaat?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb wel een paar losse bakken,is dat ook goed?:)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo,n perenkist rijdt meer niet dan wel met zo,n bak.
:)

- hummer
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
- Locatie: friesland
ok ramon&ramen als me bak kapoet is klop ik ff bij je aan
ik heb nog geen problemen weer gehad met de auto rijd weer perfect
ik denk dat de oude stappenmotortje wel kapot is kan die in de kliko
een kenis van mij heeft haar contactslot stuk kan ik die er makkelijk uit krijgen
en zijn alle 440/460 contactsloten gelijk ?

ik heb nog geen problemen weer gehad met de auto rijd weer perfect
ik denk dat de oude stappenmotortje wel kapot is kan die in de kliko
een kenis van mij heeft haar contactslot stuk kan ik die er makkelijk uit krijgen
en zijn alle 440/460 contactsloten gelijk ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ik!wie van jullie heeft ook een cvt automaat?

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen