Ik help een goede vriend even mee met het afstruinen van het internet naar een nieuw 2ehandsje. De eisen: beslist een Volvo, budget ongeveer 4500 euro, LPG-G3 of diesel, in Zuid-Nederland ivm mogelijkheid bezoeken en het moet beslist een sedan zijn, hij vindt een station niet mooi.
Met dit budget hebben eigenlijk alle diesels teveel gelopen, een Volvo diesel koop je nu eenmaal niet als boodschappenwagentje. Dus ga je kijken naar een LPG-G3. S60's en S80's kom je dan in deze prijsklasse niet of nauwelijks tegen en dan zijn er nog wel redelijk wat S40's op de markt. Maar daartussen kwamen we deze vreemde eend in de bijt tegen:
http://www2.autodealers.nl/zoekschermAu ... x?did=2925
Juist, een roffel, op gas! Staat bij een redelijk fatsoenlijk garagebedrijf (geen handelaar), mooie kleurcombinatie interieur/exterieur, kilometerstand valt mee en hij wordt met NAP geleverd. Dus: waar moet je op letten? Hoe doen roffels het op gas? En vooral, wat vinden jullie van de prijs/auto verhouding? Het bezoeken waard of toch maar op safe spelen en bij een erkend volvo specialist een S40 1.8i europa met G3 kopen bij een erkend Volvo specialist?
advies S70 op LPG-G3
- De Nachtkoerier
- 5th Gear member
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 13:20
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Volvo XC90 D5 AWD Summum b.j. 2012
Volvo S60 2.4 Edition Full Leather Vialle LPI MY04 b.j. 2003
Volvo 440 1.8i Fleet Groen Metallic b.j. 1995
Volvo S60 2.4 Edition Full Leather Vialle LPI MY04 b.j. 2003
Volvo 440 1.8i Fleet Groen Metallic b.j. 1995
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Tsja moeilijk.
De motor die erin ligt 2.5 schijnt het beter op gas te doen dan de latere 2.4 motor. Dus dat is al een voordeel.
Verder kan ik me wel voorstellen dat een Sedan van 10 jaar oud in deze tijden behoorlijk in prijs is gedaald.
Verder zou ik even proberen na te gaan wanneer de gasinstallatie is ingebouwd en bij Mesman vragen wat de slijtage zou kunnen zijn.
En verder gaan kijken natuurlijk en centrale deurvergrendeling controleren, hoeveel sleutels zitten erbij, hoe zien de stoelen er uit, sluiten de deuren, rare geluiden bij rijden etc?
Nu is het woord aan de (motor)specialisten!
De motor die erin ligt 2.5 schijnt het beter op gas te doen dan de latere 2.4 motor. Dus dat is al een voordeel.
Verder kan ik me wel voorstellen dat een Sedan van 10 jaar oud in deze tijden behoorlijk in prijs is gedaald.
Verder zou ik even proberen na te gaan wanneer de gasinstallatie is ingebouwd en bij Mesman vragen wat de slijtage zou kunnen zijn.
En verder gaan kijken natuurlijk en centrale deurvergrendeling controleren, hoeveel sleutels zitten erbij, hoe zien de stoelen er uit, sluiten de deuren, rare geluiden bij rijden etc?
Nu is het woord aan de (motor)specialisten!
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De 2.5 motor is inderdaad volkomen probleemloos op gas itt de 2.4 (2.4 vanaf 2000). Deze motoren halen op gas zeker net zo hoge km standen als op benzine. Ik kan alleen als ik op de link klik niet zien om welke auto het gaat. Is het de 850 T5, of de S70?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Klopt, maar daar heeft de Nachtkoerier het in zijn bericht niet over.de T-5 is met een 2.3, en wordt gesproken over een 2.5, dus het lijkt me de S70 te zijn
Hij heeft in zijn onderwerpenveld wel S70 staan, en daar ben ik op afgegaan. Verder is de T5 niet op LPG.
Maarruh, wat kunnen jullie hem meegeven als jullie voor deze auto gingen kijken?
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17.03.2009 - 21:44
Ik heb zelf een s70 2.5 20v aut op lpg-g3 gehad.
Waar op te letten:
- lpg-systeem via injectie in inlaatspruitstuk werkt, verdamper systemen ontwijken
- onderhoudshistorie volledig bekent is
- doorzakken achter, ivm lpg installatie opletten of vering achter reeds aangepast is. s70' s gaan doorzakken na 1-2 jaar onder het gewicht van de gastank. Tevens is wegligging met standaard vering en gastank achterin wat minder goed, omdat de veren/dempers iets te soepel zijn voor het extra gewicht zijn.
- als stuur orgineel leder is, kun je vanuit gaan dat je die moet vervangen. Meestal zijn ze na 7-8 jaar vies en versleten kost. 250-350 euro.
- m.b.t. rijden, geen bijgeluiden, sporing enz mag niks vreemds zijn. Een goede s70 rijdt voorspelbaar en wijkt niet af en alles moet als nieuw werken, ook na 10 jaar.
- test remmen(abs!) en airco! Met name laatste wil nog wel is defect hebben. Als lampjes van airco-knopjes knipperen bij starten, zit er een storing in.
- Als je een snelle auto wilt hebben, kijk verder voor een s70 op gas met een turbo. De ongeblazen s70' s zijn op gas wat trager, de turbo's juist sneller.
- Controlleer grootte van de gastank, tank van 55 liter of kleiner garandeerd elke 300-350km tanken. Tegenwoordig kunnen ze er een 65 liter tank in persen in de ruimte van het reservewiel.
- Lawaai van stuurbekrachting kan duiden op dat er iets met stuurhuis is en/of stuurbekrachtiging. Op zich niet onoverkomelijk, maar als dit voordoet laat het verhelpen voordat de auto geleverd wordt.
Buiten dat, naar normale zaken kijken, olie goed eruit ziet, koelvloeistof enz. Motor moet na starten meteen goed lopen en op temperatuur stationair rond de 850-925 rpm zitten. Watertemperatuur meter moet na opwarmen strak in het midden blijven.
Als laatste,
Als je die auto koopt, ik heb nog een nieuwe thuiskomer te koop staat voor een s70
ps. als je toch naar een andere nog gaat kijken, let er op goed op dat het een 2.5 is waar nog hydraulische kleppenstoters in zitten. De nieuwere door ford aangepaste motoren kunnen niet goed op gas. Bij de nieuwere moeten regelmatig kleppen gesteld worden wat duur is. Laatste jaar is de s70 soms geleverd met de niet zo goede klepstoters. Aan de motorcode kan dit gezien worden. De 2,5 10v is volgens mij altijd hydraulisch.
Waar op te letten:
- lpg-systeem via injectie in inlaatspruitstuk werkt, verdamper systemen ontwijken
- onderhoudshistorie volledig bekent is
- doorzakken achter, ivm lpg installatie opletten of vering achter reeds aangepast is. s70' s gaan doorzakken na 1-2 jaar onder het gewicht van de gastank. Tevens is wegligging met standaard vering en gastank achterin wat minder goed, omdat de veren/dempers iets te soepel zijn voor het extra gewicht zijn.
- als stuur orgineel leder is, kun je vanuit gaan dat je die moet vervangen. Meestal zijn ze na 7-8 jaar vies en versleten kost. 250-350 euro.
- m.b.t. rijden, geen bijgeluiden, sporing enz mag niks vreemds zijn. Een goede s70 rijdt voorspelbaar en wijkt niet af en alles moet als nieuw werken, ook na 10 jaar.
- test remmen(abs!) en airco! Met name laatste wil nog wel is defect hebben. Als lampjes van airco-knopjes knipperen bij starten, zit er een storing in.
- Als je een snelle auto wilt hebben, kijk verder voor een s70 op gas met een turbo. De ongeblazen s70' s zijn op gas wat trager, de turbo's juist sneller.
- Controlleer grootte van de gastank, tank van 55 liter of kleiner garandeerd elke 300-350km tanken. Tegenwoordig kunnen ze er een 65 liter tank in persen in de ruimte van het reservewiel.
- Lawaai van stuurbekrachting kan duiden op dat er iets met stuurhuis is en/of stuurbekrachtiging. Op zich niet onoverkomelijk, maar als dit voordoet laat het verhelpen voordat de auto geleverd wordt.
Buiten dat, naar normale zaken kijken, olie goed eruit ziet, koelvloeistof enz. Motor moet na starten meteen goed lopen en op temperatuur stationair rond de 850-925 rpm zitten. Watertemperatuur meter moet na opwarmen strak in het midden blijven.
Als laatste,
Als je die auto koopt, ik heb nog een nieuwe thuiskomer te koop staat voor een s70

ps. als je toch naar een andere nog gaat kijken, let er op goed op dat het een 2.5 is waar nog hydraulische kleppenstoters in zitten. De nieuwere door ford aangepaste motoren kunnen niet goed op gas. Bij de nieuwere moeten regelmatig kleppen gesteld worden wat duur is. Laatste jaar is de s70 soms geleverd met de niet zo goede klepstoters. Aan de motorcode kan dit gezien worden. De 2,5 10v is volgens mij altijd hydraulisch.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
De beste Volvo om op gas te kopen, met een hele nette km-stand (check de NAP).
Verder kun je nog letten op de volgende punten genoemd in het volgende 850forum-topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
Verder kun je nog letten op de volgende punten genoemd in het volgende 850forum-topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01.02.2009 - 22:21
Ik heb 2 maanden geleden een S70 DIESEL gekocht met 258000 km op de teller voor 2950....De Nachtkoerier schreef:Met dit budget hebben eigenlijk alle diesels teveel gelopen, een Volvo diesel koop je nu eenmaal niet als boodschappenwagentje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17.03.2009 - 21:44
Pas op met s70 diesels, Talloze zijn schaamteloos 2 ton of meer terug gedraaid. Echt essentieel dat er een nap op zit als je naar de diesel versies kijkt.VolvoSven schreef:Ik heb 2 maanden geleden een S70 DIESEL gekocht met 258000 km op de teller voor 2950....De Nachtkoerier schreef:Met dit budget hebben eigenlijk alle diesels teveel gelopen, een Volvo diesel koop je nu eenmaal niet als boodschappenwagentje.
M.b.t. prestaties, vond ik een s70 diesel lekkerder rijden dan een ongeblazen s70. Alleen ze maken wel beetje herrie.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01.02.2009 - 22:21
Met NAP & complete geschiedenis gekocht......
Als dat van dat terugdraaien waar is (wat ik betwijfel) is het blijkbaar makkelijk te doen, en zal dat op alle types zijn gebeurd. Genoeg bezine's en gas S70's met + 350dk op de teller die dat de moeite waard maken. Maar goed, terug on topic....
Als dat van dat terugdraaien waar is (wat ik betwijfel) is het blijkbaar makkelijk te doen, en zal dat op alle types zijn gebeurd. Genoeg bezine's en gas S70's met + 350dk op de teller die dat de moeite waard maken. Maar goed, terug on topic....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17.03.2009 - 21:44
Kijk maar is op www.volvo850forum.com bij de no-go' s. Diverse malen betrekking tot auto' s die gigantisch terug gedraaid zijn. Zelf heb ik bij handelaren wagens gezien met iets meer dan 2 ton op de teller, maar waarbij de slijtage-sporen vertelden dat er ver over de 5 ton mee gereden was. Een x70 ziet er met 2 ton op de teller meestal als nieuw uit. Alleen als een lederen stuur in zit zal die vaak versleten zijn, het stuur is geen goede indicator.VolvoSven schreef:Met NAP & complete geschiedenis gekocht......
Als dat van dat terugdraaien waar is (wat ik betwijfel) is het blijkbaar makkelijk te doen, en zal dat op alle types zijn gebeurd. Genoeg bezine's en gas S70's met + 350dk op de teller die dat de moeite waard maken. Maar goed, terug on topic....
Gebeurd inderdaad op alle 850/x70 classics. Natuurlijk zullen de meeste niet terug gedraaid zijn, maar het gebeurd wel relatief vaak bij deze types.
btw: Gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen

nap+historie is de beste garantie