Tik na wegrijden v50 t5
Geplaatst: 27.03.2009 - 21:21
Ik heb mijn auto vandaag voor de 2e keer bij de dealer gehad vanwege een tik die we waarnemen als ik wegrijd waarbij ik b.v. achteruit geparkeerd heb.
Dit gebeurt als ik bij mij thuis achteruit geparkeerd heb en rustig de straat uit rij, zodra de geartronic schakelt van 1 naar 2 dan vlak na de schakeling hoor je een tik die doet denken aan een aircopomp die aanslaat.
De monteur heeft deze nu ook gehoord en kwam vandaag tot een voorzichtige conclusie: aandrijfassen te veel speling.
Zelf vermoed ik een probleem in de geartronic maar om erachter te komen willen ze eerst de assen vervangen a € 500,- per kant.
Nu valt de auto nog in de garantie bij de garage waar ik deze gekocht heb, toch vind ik het nog al wat dat een auto bij 80.000 versleten aandrijfassen heeft.
De vorige eigenaar heeft of erg sportief gereden of zoals de monteur aangaf en ikzelf ook vermoed er zit een probleem in de geartronic met het aangrijpen.
Als dit heel abrupt gebeurt dan is het net of je de koppeling laat schieten zeg maar.
Ik vind zelf dat de bak niet heel soepel schakeld en heb wel eens het idee dat deze te laat van versnelling wisselt op het moment dat je voelt dat hij gaat schakelen.
Zijn er meerdere mensen hier die hier iets in herkennen?
Mooiste zou zijn als er een eventuele monteur is die dit eerder gehoord heeft.
Ik los dit uiteraard het liefst op met zoveel mogelijk voorkennis.
Dit gebeurt als ik bij mij thuis achteruit geparkeerd heb en rustig de straat uit rij, zodra de geartronic schakelt van 1 naar 2 dan vlak na de schakeling hoor je een tik die doet denken aan een aircopomp die aanslaat.
De monteur heeft deze nu ook gehoord en kwam vandaag tot een voorzichtige conclusie: aandrijfassen te veel speling.
Zelf vermoed ik een probleem in de geartronic maar om erachter te komen willen ze eerst de assen vervangen a € 500,- per kant.
Nu valt de auto nog in de garantie bij de garage waar ik deze gekocht heb, toch vind ik het nog al wat dat een auto bij 80.000 versleten aandrijfassen heeft.
De vorige eigenaar heeft of erg sportief gereden of zoals de monteur aangaf en ikzelf ook vermoed er zit een probleem in de geartronic met het aangrijpen.
Als dit heel abrupt gebeurt dan is het net of je de koppeling laat schieten zeg maar.
Ik vind zelf dat de bak niet heel soepel schakeld en heb wel eens het idee dat deze te laat van versnelling wisselt op het moment dat je voelt dat hij gaat schakelen.
Zijn er meerdere mensen hier die hier iets in herkennen?
Mooiste zou zijn als er een eventuele monteur is die dit eerder gehoord heeft.
Ik los dit uiteraard het liefst op met zoveel mogelijk voorkennis.