Ik heb onlangs een US import XC70 gekocht. MY 2005, febr 2005.
Op internet (marktplaats) staan er nog een paar te koop. Waar moet je op letten als je deze koopt.
Belangrijk om te weten is dat in de US de standaard uitrusting anders is als in NL.
- Er wordt geen niveauregeling geleverd op de modeljaren voor 2007. Veel Import is 2005 en 2006. Daar zit het niet op. Voor ca EUR 1000 kan de dealer dit makkelijk achteraf monteren.
- DSTC is een extra in de US. Let op het knopje op het daskboard, Geen knopje, geen DTSC. Tracs (traction control is standaard). Dit kan niet achteraf ingebouwd worden.
- Air quality control is een standaard. Let op het knopje op de ECC. Geen AQS aanduideing (twee lampjes), geen AQS. Dit kan niet achteraf ingebouwd worden.
Deadlock wordt op de US auto's niet geleverd. De deuren sluiten dus alleen aan de buitenkant. Na een par minuten hoor je dus geen klik waarna de deuren ook niet van binnenuit geopend kunnen worden.
- Alarm wordt standaard geleverd. Dit is wel Volvo Basic alarm en kwalificeert niet voor een SCM keur. Standaard zit er alarm op de deuren en voorklep. Een kantelsensor kan nageplaatst worden. De stekker ligt achterin. Een interieur bewegingssensor kan niet nageplaatst worden. De kabelboom ligt er niet. Tevens zijn de achterruiten niet voorzien van een glasbreuksensor. De kabelboom en zal best door een specialist ingebouwd kunnen worden, maar de ramen vervangen is een dure optie.
Allemaal zaken die niet onoverkomelijk zijn, doch wel van belang zijn als je de auto koopt. De aanbieders op markplaats weten meestal zelf niet eens dat bepaalde zaken niet op de auto zitten, dus wees voorbereidt.
Voor de overige opties kan je veel vinden door te googlen op Packages XC70 MY 200X. Je ziet dan het voordeel van de US auto's: weinig KM. veel luxe, weinig steenslag en die van mij was ca 6000 EUR goedkoper dan de dagwaarde die door de verzekering was vastgesteld.
Let verder ook op dat de boekjes aanwezig zijn en een carfax rapport. Dit laatste is een soort Nationale autopas waar incidenten van de auto zijn gerapporteerd. Keuren bij de volvo dealer kan. Ze moeten daar wel de Vadis instellen op US ander zijn de storingscodes niet uit te lezen.
Succes met kopen
XC70 Amerikaanse Import
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41048
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Handige info, thanks !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
Voor de volledigheid, carfax rapport kun je opvragen op www.carfax.com. Dit is belangrijker dan onderhoudsboekje. Veel Volvo dealers houden dat niet bij en Carfax wel. Elke serviceactie moet namelijk in Carfax gerapporteerd worden en voor elk incident met een hogere schade dan $500 moet ook een uitgebreid rapport worden toegevoegd. In feite is Carfax dus een digitaal onafhankelijk onderhoudsboekje.
Overigens heb je met USA import ook te maken met de settings van de radio, die geen even frequenties ontvangt, maar alleen oneven. Dus een aantal zenders in NL kun je niet beluisteren. Voor een paar honderd euro heb je wel een tweedehands Europees model.
Overigens heb je met USA import ook te maken met de settings van de radio, die geen even frequenties ontvangt, maar alleen oneven. Dus een aantal zenders in NL kun je niet beluisteren. Voor een paar honderd euro heb je wel een tweedehands Europees model.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Leuk, DSTC knopje is wel verdwenen bij de nieuwere modellen (volgens mij vanaf MY07) en zit in de boordcomputer verwerkt.
Verder ben ik erg benieuwd naar een foto van je auto met DRL. Want ik kwam laatst op de A4 een XC70 tegen met hele felle lampen in het midden, waar bij ons de verstraler zit. Zit bij de US-spec een daglampje. (à la Audi hier).
Verder ben ik erg benieuwd naar een foto van je auto met DRL. Want ik kwam laatst op de A4 een XC70 tegen met hele felle lampen in het midden, waar bij ons de verstraler zit. Zit bij de US-spec een daglampje. (à la Audi hier).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 11:35
DAg paul,
Kom wat laat terug op je bericht, maar uk ben gelijk de eerste keer uit het forum gebanned om onduidelijke reden. Dat is hersteld. Ik wist niet eens dat het eerste bericht geplaatst was.
Wat bedoel je met DRL?
Weet verder iemand of het mogelijk is om de KM stand naar KM om te laten zetten. Ik begreep van de dealer dat Volvo dit niet meer doet. Ik hoorde van mede volvorijders dat het ze bij een andere dealer weer wel gelukt was. Er wordt dan een script ingelezen waardoor en de stand wordt omgezet en de telling verder in KM gaat.
Andre
Kom wat laat terug op je bericht, maar uk ben gelijk de eerste keer uit het forum gebanned om onduidelijke reden. Dat is hersteld. Ik wist niet eens dat het eerste bericht geplaatst was.
Wat bedoel je met DRL?
Weet verder iemand of het mogelijk is om de KM stand naar KM om te laten zetten. Ik begreep van de dealer dat Volvo dit niet meer doet. Ik hoorde van mede volvorijders dat het ze bij een andere dealer weer wel gelukt was. Er wordt dan een script ingelezen waardoor en de stand wordt omgezet en de telling verder in KM gaat.
Andre
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
eigenlijk weer een vreemde actie van Volvo, wanneer gaan autofabrikanten gewoon eens naar klanten luisteren en doen wat de klant vraagt? Volgens mij is hier geen enkel veiligheidsrisico mee gemoeid. Lexus zou hier echt niet moeilijk over gaan doen, daar staat klantgerichtheid voorop.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Waarom dan toch een Volvo gekocht?
Volvo for life
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik zie in de Banlog geen enkele ban op jouw IP/gebruikers naam staan ... had je niet gewoon je password vergeten?AHAM schreef:Kom wat laat terug op je bericht, maar uk ben gelijk de eerste keer uit het forum gebanned om onduidelijke reden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
Dat vraag ik me ook af Bart. Zakelijk is de keuze beperkt, maar prive ga ik toch liever weer voor een fabrikant die de consument voorop stelt. Ik ben zoals de meeste mensen erg gevoelig voor slechte service en veel Europese fabrikanten leven volgens mij nog in de veronderstelling dat er zoiets als merkentrouw bestaat. Overigens doet mijn dealer wel zijn best, maar wordt in zijn service mogelijkheden kort gehouden door Volvo. Kijk nou bijvoorbeeld eens naar het lijstje met aanpassingen waar Volvo niet meer aan mee wil werken. Blijkbaar is de behoefte er in de markt wel, anders zou die lijst niet nodig zijn.......Graag of helemaal niet denk ik dan. Ik heb keus uit vele merken, de fabrikant heeft steeds minder klanten.......
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41048
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zou je dat lijstje hier eens op willen schrijven.CptCaveman schreef:..... Kijk nou bijvoorbeeld eens naar het lijstje met aanpassingen waar Volvo niet meer aan mee wil werken. .......
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70