XC70 Amerikaanse Import
Geplaatst: 31.03.2009 - 12:46
Ik heb onlangs een US import XC70 gekocht. MY 2005, febr 2005.
Op internet (marktplaats) staan er nog een paar te koop. Waar moet je op letten als je deze koopt.
Belangrijk om te weten is dat in de US de standaard uitrusting anders is als in NL.
- Er wordt geen niveauregeling geleverd op de modeljaren voor 2007. Veel Import is 2005 en 2006. Daar zit het niet op. Voor ca EUR 1000 kan de dealer dit makkelijk achteraf monteren.
- DSTC is een extra in de US. Let op het knopje op het daskboard, Geen knopje, geen DTSC. Tracs (traction control is standaard). Dit kan niet achteraf ingebouwd worden.
- Air quality control is een standaard. Let op het knopje op de ECC. Geen AQS aanduideing (twee lampjes), geen AQS. Dit kan niet achteraf ingebouwd worden.
Deadlock wordt op de US auto's niet geleverd. De deuren sluiten dus alleen aan de buitenkant. Na een par minuten hoor je dus geen klik waarna de deuren ook niet van binnenuit geopend kunnen worden.
- Alarm wordt standaard geleverd. Dit is wel Volvo Basic alarm en kwalificeert niet voor een SCM keur. Standaard zit er alarm op de deuren en voorklep. Een kantelsensor kan nageplaatst worden. De stekker ligt achterin. Een interieur bewegingssensor kan niet nageplaatst worden. De kabelboom ligt er niet. Tevens zijn de achterruiten niet voorzien van een glasbreuksensor. De kabelboom en zal best door een specialist ingebouwd kunnen worden, maar de ramen vervangen is een dure optie.
Allemaal zaken die niet onoverkomelijk zijn, doch wel van belang zijn als je de auto koopt. De aanbieders op markplaats weten meestal zelf niet eens dat bepaalde zaken niet op de auto zitten, dus wees voorbereidt.
Voor de overige opties kan je veel vinden door te googlen op Packages XC70 MY 200X. Je ziet dan het voordeel van de US auto's: weinig KM. veel luxe, weinig steenslag en die van mij was ca 6000 EUR goedkoper dan de dagwaarde die door de verzekering was vastgesteld.
Let verder ook op dat de boekjes aanwezig zijn en een carfax rapport. Dit laatste is een soort Nationale autopas waar incidenten van de auto zijn gerapporteerd. Keuren bij de volvo dealer kan. Ze moeten daar wel de Vadis instellen op US ander zijn de storingscodes niet uit te lezen.
Succes met kopen
Op internet (marktplaats) staan er nog een paar te koop. Waar moet je op letten als je deze koopt.
Belangrijk om te weten is dat in de US de standaard uitrusting anders is als in NL.
- Er wordt geen niveauregeling geleverd op de modeljaren voor 2007. Veel Import is 2005 en 2006. Daar zit het niet op. Voor ca EUR 1000 kan de dealer dit makkelijk achteraf monteren.
- DSTC is een extra in de US. Let op het knopje op het daskboard, Geen knopje, geen DTSC. Tracs (traction control is standaard). Dit kan niet achteraf ingebouwd worden.
- Air quality control is een standaard. Let op het knopje op de ECC. Geen AQS aanduideing (twee lampjes), geen AQS. Dit kan niet achteraf ingebouwd worden.
Deadlock wordt op de US auto's niet geleverd. De deuren sluiten dus alleen aan de buitenkant. Na een par minuten hoor je dus geen klik waarna de deuren ook niet van binnenuit geopend kunnen worden.
- Alarm wordt standaard geleverd. Dit is wel Volvo Basic alarm en kwalificeert niet voor een SCM keur. Standaard zit er alarm op de deuren en voorklep. Een kantelsensor kan nageplaatst worden. De stekker ligt achterin. Een interieur bewegingssensor kan niet nageplaatst worden. De kabelboom ligt er niet. Tevens zijn de achterruiten niet voorzien van een glasbreuksensor. De kabelboom en zal best door een specialist ingebouwd kunnen worden, maar de ramen vervangen is een dure optie.
Allemaal zaken die niet onoverkomelijk zijn, doch wel van belang zijn als je de auto koopt. De aanbieders op markplaats weten meestal zelf niet eens dat bepaalde zaken niet op de auto zitten, dus wees voorbereidt.
Voor de overige opties kan je veel vinden door te googlen op Packages XC70 MY 200X. Je ziet dan het voordeel van de US auto's: weinig KM. veel luxe, weinig steenslag en die van mij was ca 6000 EUR goedkoper dan de dagwaarde die door de verzekering was vastgesteld.
Let verder ook op dat de boekjes aanwezig zijn en een carfax rapport. Dit laatste is een soort Nationale autopas waar incidenten van de auto zijn gerapporteerd. Keuren bij de volvo dealer kan. Ze moeten daar wel de Vadis instellen op US ander zijn de storingscodes niet uit te lezen.
Succes met kopen