Beste Volvo rijders,
Bij mijn 2004 V50 ontdekte ik vandaag een klein scheurtje in de bestuurderstoel van het leren gedeelte van de dala / tec bekleding (combi van stof en leer).
Het scheurtje is zo'n 0,5 cm lang. Heeft iemand ervaring hoe je een dergelijk scheurtje mogelijk kunt stoppen? Heeft iemand ervaring met (de kosten) van het vervangen van dergelijke bekleding?
Alvast bedankt bedankt voor de feedback.
Groeten,
Jan
Scheuren Dala/Tec bekleding V50 Momentum
- Pritchard
- 5th Gear member
Ik heb ook een klein scheurtje, maar heb ik België nog niemadn gevonden die het kan herstellen en bij mijn dealer weten ze precies ook niet erg veel hieromtrent...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 2nd Gear member
Dit probleem is bekend bij Volvo. Er is ook al een topic over ....
Het hangt een beetje van de leeftijd van de auto af, of en hoeveel Volvo betaald.
Ik heb bijv. de helft vergoed gekregen.
Het hangt een beetje van de leeftijd van de auto af, of en hoeveel Volvo betaald.
Ik heb bijv. de helft vergoed gekregen.
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
- V50 2.0d Momentum
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie.
Van welk bouwjaar is jouw V50?
Groeten,
Jan
Van welk bouwjaar is jouw V50?
Groeten,
Jan
-
- 2nd Gear member
Hij is van oktober 2005, maar dat zegt niet zoveel.
Het is al even geleden en e.e.a. hangt ook nog af van km stand.
Gewoon even overleggen met de dealer lijkt me het beste.
Mijn vervanghoes is trouwens ook al weer vervangen want ook daar kwamen weer scheurtjes in. Nu uiteraard onder volledige garantie.
Mocht je moeten betalen reken dan op zo'n € 320,= incl. montage.
Een nieuw stukje inzetten is dan voordeliger. De stof hiervoor kun je evt. weghalen achter je armsteun achter !!
Succes
Het is al even geleden en e.e.a. hangt ook nog af van km stand.
Gewoon even overleggen met de dealer lijkt me het beste.
Mijn vervanghoes is trouwens ook al weer vervangen want ook daar kwamen weer scheurtjes in. Nu uiteraard onder volledige garantie.
Mocht je moeten betalen reken dan op zo'n € 320,= incl. montage.
Een nieuw stukje inzetten is dan voordeliger. De stof hiervoor kun je evt. weghalen achter je armsteun achter !!
Succes
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Al gaan luisteren bij Deca in Drongen?Pritchard schreef:Ik heb ook een klein scheurtje, maar heb ik België nog niemadn gevonden die het kan herstellen en bij mijn dealer weten ze precies ook niet erg veel hieromtrent...
- V50 2.0d Momentum
- 1st Gear member
Beste Arisvh,
Bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee!
Prettig weekend.
Groeten,
Jan
Bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee!
Prettig weekend.
Groeten,
Jan
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Vandaag bij het wassen van de auto ook gemerkt dat er een scheur begint te vormen in het lederen gedeelte van de chauffeurstoel.
@ Thamar: goede ervaring met Deca? Drongen is maar een kleine omweg als ik van m'n werk naar huis kom dus het zou een goede optie zijn.
@ Thamar: goede ervaring met Deca? Drongen is maar een kleine omweg als ik van m'n werk naar huis kom dus het zou een goede optie zijn.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Pritchard
- 5th Gear member
Ik zal eens mailtje sturen naar deca en zien wat ze antwoorden...
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb nog geen zetels laten doen bij Deka, maar van wat ik hier in de buurt al gehoord heb leveren ze prima werk. 't Is niet zelden dat als je daar binnenkomt dat daar een paar porsche zetels staan die moeten gedaan worden.
En de garagist van mijn ouders zegt ook dat ze prima werk leveren dusja...
Enige dat'k daar gekocht heb is zelfklevend koffertapijt voor audio-installatietje in vorige auto. En was in geen velden of wegen te vergelijken met die rommel die je in een auto5 ofzo kan kopen. Prijs was ook wel wat meer ma bon...
En de garagist van mijn ouders zegt ook dat ze prima werk leveren dusja...
Enige dat'k daar gekocht heb is zelfklevend koffertapijt voor audio-installatietje in vorige auto. En was in geen velden of wegen te vergelijken met die rommel die je in een auto5 ofzo kan kopen. Prijs was ook wel wat meer ma bon...
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Voor mijn V50 mag het wat kosten 
Pritchard: ik wacht geduldig je bericht af

Pritchard: ik wacht geduldig je bericht af

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Pritchard
- 5th Gear member
Dit kreeg ik van Deca:
Beste,
Wij kunnen stukken bekleding herstellen of vervangen, maar zouden dit eens moeten zien, want van Volvo hebben wij niet zoveel ik ken deze stof niet. Best is eens langskomen met wagen.
Beste,
Wij kunnen stukken bekleding herstellen of vervangen, maar zouden dit eens moeten zien, want van Volvo hebben wij niet zoveel ik ken deze stof niet. Best is eens langskomen met wagen.
-
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde probleem in de bestuurdersstoel van mijn V50 (mei 2006; 163.00km). Ik ga het dinsdag aanstaande laten maken in Purmerend bij www.clmeijer.nl.
Zij zeggen dat ze het voor ongeveer € 100,- kunnen herstellen. Zij halen het kapotte stuk stof weg en vervangen het door nieuw. Ik maak mij een beetje zorgen over de naden, maar ook dat hoeft niet volgens hen.
ik ben benieuwd!
Zij zeggen dat ze het voor ongeveer € 100,- kunnen herstellen. Zij halen het kapotte stuk stof weg en vervangen het door nieuw. Ik maak mij een beetje zorgen over de naden, maar ook dat hoeft niet volgens hen.
ik ben benieuwd!
-
- 1st Gear member
Hmmm,
Foto's niet gelukt, kan dat zijn omdat de bestandsgrootte niet wordt geaccepteerd? In ieder geval gisteren bij de firma clmeijer geweest. De reparatie was binnen twee uur gedaan voor de afgesproken kost (€ 101,15).
Ik werd uiters vriendelijk geholpen, kreeg koffie en autovisies omn mij te vermaken en mocht komen kijken hoe de reparatie werd uitgevoerd. Niets dan lof!
De stoel werd uitgebouwd, de stof afgenomen en het stiksel losgemaakt. Er is een nieuw stukje ingezet met exact hetzelfde stiksel. Onzichtbaar.
Kortom: een aanrader.
(Ik ga nogmaals proberen de foto's te posten, iemand nog tips?)
Foto's niet gelukt, kan dat zijn omdat de bestandsgrootte niet wordt geaccepteerd? In ieder geval gisteren bij de firma clmeijer geweest. De reparatie was binnen twee uur gedaan voor de afgesproken kost (€ 101,15).
Ik werd uiters vriendelijk geholpen, kreeg koffie en autovisies omn mij te vermaken en mocht komen kijken hoe de reparatie werd uitgevoerd. Niets dan lof!
De stoel werd uitgebouwd, de stof afgenomen en het stiksel losgemaakt. Er is een nieuw stukje ingezet met exact hetzelfde stiksel. Onzichtbaar.
Kortom: een aanrader.
(Ik ga nogmaals proberen de foto's te posten, iemand nog tips?)