Vandaag heb ik mijn V50 2.0D met 150.000km op de teller opgehaald, op de weg naar huis viel me iets op dat ik tijdens de proefrit niet heb gemerkt.
Wanneer ik bij zo'n 1800 tot 2000 toeren vol het gas intrap merk ik dat de motor door de koppeling schiet, de motor maakt ineens veel toeren zonder dat de snelheid evenredig verhoogt.
Dit fenomeen heb ik wel eens gehad met een VW, maar ik had het niet verwacht bij deze auto met die kilometerstand (kilometers kloppen volgens NAP).
Wie heeft dit ook wel eens gehad ? Met de garage heb ik het afgestemd, volgende week maken zij een proefrit, en indien inderdaad een slippende koppeling dan wordt deze onder garantie vervangen.
Slippende koppeling V50 2.0D ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
met een kilometerstand heeft het natuurlijk niets van doen, het misbruik (o.a. met de voet constant op de koppeling rijden) is daar doorgaans debet aan
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je hem met volledige garantie koopt niet idd
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
natuurlijk komt dit vaker voor, zelfs bij veel minder kilometers
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Ook bij volkswagen is het een probleem bij de 1.9 105pk is het regelmatig,
raak en met km standen van minder als 100.000km.
Ja en tegen de klant zeggen dat ze met hun voet op de koppeling rijden.
Het werkelijke probleem is de drukgroep, het blijkt dat de diafragma veren niet goed zijn.
raak en met km standen van minder als 100.000km.
Ja en tegen de klant zeggen dat ze met hun voet op de koppeling rijden.
Het werkelijke probleem is de drukgroep, het blijkt dat de diafragma veren niet goed zijn.
Was één V90
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
neesequence schreef:Maar is dat ook een bekend zwak punt van de 2.0D ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 20:18
- Locatie: Rotterdam
ik heb mijn auto aangeschaft met 155000km, volgens de bijgeleverde historie ( ex-lease ) was bij deze auto met 147000 koppeling+vliegwiel vervangen.
gelukkig kan ik nog even vooruit....
ed
gelukkig kan ik nog even vooruit....
ed
V50 2.0D MOMENTUM 2005
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het is raadzaam om ook het vliegwiel te vervangen. Grote kans dat na het vervangen van de koppeling alleen ook nog het vliegwiel moet worden vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Als de auto een trekhaak heeft zou het kunnen zijn dat er vaak mee getrokken is en de vorige eigenaar verkeerd geschakeld heeft.
Ik heb met een fiat tipo eens "per ongeluk" proberen op te trekken in de derde versnelling toen ik een wagen moest wegslepen.
Ik dacht dat de arme 1.4i het gewoon moeilijk had dus vol gas met slippende koppeling proberen weg te rijden
Even later toch maar in de eerste versnelling weg gereden, en twee weken last gehad van een slippende koppeling, daarna geen centje pijn meer.
Misschien was er koppelings stof blijven hangen of waren de platen zelf "geglazuurd" door de hitte.
Dit kan naar mijn weten ook bij remblokken gebeuren.
Gewoon even in de gaten houden!
Ik heb met een fiat tipo eens "per ongeluk" proberen op te trekken in de derde versnelling toen ik een wagen moest wegslepen.
Ik dacht dat de arme 1.4i het gewoon moeilijk had dus vol gas met slippende koppeling proberen weg te rijden

Even later toch maar in de eerste versnelling weg gereden, en twee weken last gehad van een slippende koppeling, daarna geen centje pijn meer.
Misschien was er koppelings stof blijven hangen of waren de platen zelf "geglazuurd" door de hitte.
Dit kan naar mijn weten ook bij remblokken gebeuren.
Gewoon even in de gaten houden!