Vorge week met mijn V70 d5 van 2002 bij dieseltechniek friesland in oudehaske geweest. Als ik de auto op mijn oprit (welke schuin afloopt) heb staan start de auto na een nacht staan minder goed en na een aantal dagen stilstaan nog minder. Als de auto vlak staat start deze wel normaal. Als de auto warm is start deze ook normaal. Het is net of de diesel uit de leidingen terugloopt in de tank en dat de diesel na een tijdje stilstaan weer helemaal teruggepompt of aangezogen moet worden naar het blok?? Bij uitlezen worden geen storingen gemeld. Dit probleem voorgelegd aan dieseltechniek friesland. De v70 heeft hier een nacht gestaan zo konden ze het probleem zelf constateren en ze wilden niet aan een warme motor sleutelen. De volgende dag werd ik om 15.30 uur gebeld met de mededeling dat de brandstofpomp te weinig druk had. Er moest een nieuwe brandstofpomp op kosten 950 euro. Ik heb toen nog gevraagd of ze de druk voor de brandstofpomp ook hadden gecontroleerd en volgens meneer ten Hove van dieseltechniek friesland was de druk voor de brandstofpomp 100% goed. Vervolgens heb ik hierop ja gezegd. Savond heb ik me toch bedacht en stond de volgende morgen om 8.00 uur bij dieseltechniek friesland op de stoep om de opdracht te annuleren. Het leed was al geleden de pomp was er al af en er lag volgens hun al een gereviseerde sterzuigerpomp op het blok deze moest alleen nog gemonteerd worden de heren hadden de vorige avond lang doorgewerkt werd mij verteld. Ik kon mijn opdracht van de vorige dag dus niet meer annuleren. Ook werd toen terloops gezegd dat er ook nog 5 nieuwe verstuivers opmoesten en dat die nog gehaald moesten worden, ik heb daar verder niet op gereageerd en heb afgesproken dat ik de auto diezelfde middag weer op zou komen halen. Smiddags auto opgehaald en rekening betaald, volgende onderdelen staan op rekening:
Sterzuigerpomp artikelcode 0986437312
gloeistiftbougie artikelcode 0250203004
de en montage en klein materiaal
Totaalbedrag van de rekening bedroeg 944,49 euro.
Thuisgekomen heb ik het e.e.a gecontroleerd en de pomp ziet er schoon uit, ook zijn er nieuwe slangklemmen gemonteerd. Of het inderdaad een gereviseerde sterzuigerpomp is, is voor mij als leek moeilijk te zien. Of er een nieuwe gloeistiftbougie is gemonteerd is niet te zien dezen zitten allemaal nog onder het zelfde stof en er is niet te zien of er 1 is vernieuwd. Het starten bij langer stilstaan zal moeten uitwijzen of het hierboven omschrevene inderdaad het probleem heeft opgelost.
V70 savonds weer op de schuine oprit geplaatst en de volgende morgen gestart, de V70 start iets beter maar het is nog niet goed.
Bovenstaande werkzaamheden hebben dus weinig geholpen.
Wie kan mij de oplossing aandragen voor dit startprobleem??
Is het uberhaupt te controleren of er inderdaad een sterzuigerpomp is gemonteerd ?
Heeft iemand ervaring met http://www.dieseltechniekfriesland.nl/
slecht starten d5 brandstofpomp vervangen ?
- edraket
- 7th Gear member
Zijn waarschijnlijk de injectoren. Is een bekende kwaal bij de D5. Deze gaan intern lekken, waardoor de brandstofpomp niet meer voldoende op druk kan komen. Ik neem aan dat dieseltechniek friesland dit wel weet!?
Hebben ze de lek van de injectoren gemeten? Is vrij eenvoudig te doen, en geeft direct weer of er een slechte injector tiussen zit. Pomp zelf komt niet veel voor. Hoeveel heeft de auto gelopen?
Hebben ze de lek van de injectoren gemeten? Is vrij eenvoudig te doen, en geeft direct weer of er een slechte injector tiussen zit. Pomp zelf komt niet veel voor. Hoeveel heeft de auto gelopen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
Hij bedoelt denk ik de gloeibougies.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ik vind het een vaag verhaal.
Ik denk ook dat de verstuivers lekken (hebben gelekt). De verstuivers zijn waarschijnlijk niet vervangen.
Want een brandstofpomp en verstuivers en gloeibougies voor ± € 950,- is koopje.
Als het wel zo is, heeft ie morgen een hoop klanten.
Dit bedrag wordt alleen (meestal minimaal) al voor verstuivers + leidingen (moeten dan ook vervangen worden) betaald.
Ik denk ook dat de verstuivers lekken (hebben gelekt). De verstuivers zijn waarschijnlijk niet vervangen.
Want een brandstofpomp en verstuivers en gloeibougies voor ± € 950,- is koopje.
Als het wel zo is, heeft ie morgen een hoop klanten.
Dit bedrag wordt alleen (meestal minimaal) al voor verstuivers + leidingen (moeten dan ook vervangen worden) betaald.
Ik heb even op je link gekeken van het bedrijf en..... aan de apparatuur kan het niet liggen.
Heb je nog gevraagd of ze veel ervaring met Volvo hadden?
De voorraad aan pompen is namelijk vooral voor de oudere auto's (lijnpompen) en pompen voor tractoren.
Heb je nog gevraagd of ze veel ervaring met Volvo hadden?
De voorraad aan pompen is namelijk vooral voor de oudere auto's (lijnpompen) en pompen voor tractoren.
-
- Starter
Bedankt voor de antwoorden
Verstuivers zijn inderdaad niet vervangen. Toen ik smiddags gebeld werd met de mededeling dat de brandstofpomp vervangen moest worden heb ik nog duidelijk gevraagd of ze de verstuivers ook getest hadden en deze hadden ze niet getest. Een beetje vreemd dat je dan de volgende dag als je de opdracht wil annuleren terloops te horen krijgt dat de verstuivers vervangen moeten worden. Vervolgens reageer je er niet op en dan wordt er niet meer over gesproken.
Het komt mij een beetje vreemd over dat dit slecht starten als de auto achterover staat aan de verstuivers of een verstuiver ligt. Als de auto vlak staat start deze normaal. V70 heeft 200000 km gelopen en loopt verder heel mooi.
Verstuivers zijn inderdaad niet vervangen. Toen ik smiddags gebeld werd met de mededeling dat de brandstofpomp vervangen moest worden heb ik nog duidelijk gevraagd of ze de verstuivers ook getest hadden en deze hadden ze niet getest. Een beetje vreemd dat je dan de volgende dag als je de opdracht wil annuleren terloops te horen krijgt dat de verstuivers vervangen moeten worden. Vervolgens reageer je er niet op en dan wordt er niet meer over gesproken.
Het komt mij een beetje vreemd over dat dit slecht starten als de auto achterover staat aan de verstuivers of een verstuiver ligt. Als de auto vlak staat start deze normaal. V70 heeft 200000 km gelopen en loopt verder heel mooi.
- Richard
- 7th Gear member
- Contacteer:
Als ik het zo lees kunne het inderdaad heel goed de injectoren zijn. Als je langs een dealer gaat, kunne zij dat heel goed testen. Rookt de auto ook als je flink doortrekt in de versenllingen?
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- Starter
Bedankt voor de antwoorden, ik zal inderdaad de injectoren laten controleren, waarschijnlijk zal dit het probleem wel zijn auto rookt absoluut niet.
Ja ik ben inderdaad wantrouwend m.b.t. de diagnose en reparatie.
Ik heb 950 euro betaald en het probleem is niet verholpen, wat ik ook vernomen heb is dat de brandstofpompen bij een d5 bijna nooit kapot gaan.
Is het te controleren of er een gereviseerde sterzuigerpomp geplaatst is wat op de rekening staat ?????????
Ja ik ben inderdaad wantrouwend m.b.t. de diagnose en reparatie.
Ik heb 950 euro betaald en het probleem is niet verholpen, wat ik ook vernomen heb is dat de brandstofpompen bij een d5 bijna nooit kapot gaan.
Is het te controleren of er een gereviseerde sterzuigerpomp geplaatst is wat op de rekening staat ?????????
Ik begrijp nu dat het slecht starten niet is verholpen.
Dan mogen ze het nmm daar kosteloos repareren, want ze hebben iets vervangen wat niet nodig was.
Dat zal misschien nog een leuk strijd worden, laat hun eerst praten en komen met oplossingen.
Reageer niet te snel; zowel in toezeggingen/oplossingen, als de hier verkregen kennnis.
Ik neem aan dat je technische kennis onvoldoende is als ze je technisch onderuit (proberen te) praten.
Kijk hier ook nog even rond met Zoek, verstuivers vervangen is niet meer zo'n dure aangelegenheid als voor een paar jaar.
Succes
Dan mogen ze het nmm daar kosteloos repareren, want ze hebben iets vervangen wat niet nodig was.
Dat zal misschien nog een leuk strijd worden, laat hun eerst praten en komen met oplossingen.
Reageer niet te snel; zowel in toezeggingen/oplossingen, als de hier verkregen kennnis.
Ik neem aan dat je technische kennis onvoldoende is als ze je technisch onderuit (proberen te) praten.
Kijk hier ook nog even rond met Zoek, verstuivers vervangen is niet meer zo'n dure aangelegenheid als voor een paar jaar.
Succes
-
- 7th Gear member
Het feit dat de auto schuin staat,heeft natuurlijk niets te maken met de injectoren.
Ik zou de aanzuigleidingen in de tank is controleren,die slangetjes willen er nog wel is af schieten.Met als gevolg dat als de auto schuin staat(achterover)hij geen brandstof genoeg aanzuigt!
Hebben ze de commonrailpomp vervangen?
Wat daar vaak mis mee is ,is de drukregelaar,te weinig druk op de inspuitrail dus!
Ik zou de aanzuigleidingen in de tank is controleren,die slangetjes willen er nog wel is af schieten.Met als gevolg dat als de auto schuin staat(achterover)hij geen brandstof genoeg aanzuigt!
Hebben ze de commonrailpomp vervangen?
Wat daar vaak mis mee is ,is de drukregelaar,te weinig druk op de inspuitrail dus!
-
- Starter
Ik weet niet welke pomp ze vervangen hebben, er staat 1 sterzuigerpomp en een gloeibougie op de rekening. De pomp die"vervangen"is, is de pomp welke op het blok en tussen het luchtfilter is geplaatst. Als je voor de auto staat aan de rechterzijde van het blok. Die is namelijk schoon en er zitten nieuwe slangklemmen op.
Als de pomp inderdaad te weinig druk gaf en de drukregelaar hier de oorzaak van is, is het dan noodzakelijk om de gehele pomp te vervangen of kan de drukregelaar ook apart worden vervangen?
Wat zijn de kosten van het vervagen van een drukregelaar?
Hoe en waar kan ik de aanzuigleiding in de tank controleren en waar schieten de slangetjes vanaf ???
b.v.d.
Als de pomp inderdaad te weinig druk gaf en de drukregelaar hier de oorzaak van is, is het dan noodzakelijk om de gehele pomp te vervangen of kan de drukregelaar ook apart worden vervangen?
Wat zijn de kosten van het vervagen van een drukregelaar?
Hoe en waar kan ik de aanzuigleiding in de tank controleren en waar schieten de slangetjes vanaf ???
b.v.d.